Jump to content
göte_børge

Hvad savner I mest af alt?

Recommended Posts

rigtige gode salt lakridser :P de er sgu ikke til at hitte herovre
Er det ikke bare endnu en af de ting der nævnes, som man kan stoppe i indkøbsvognen, når man alligevel handler øl/vin/diverse i DK? Hvis det er fordi man pludselig bliver lækkersulten i SE, og ikke gider race over broen for at købe lakridser, så køb to poser eller mere når man handler i DK, så det passer til næste gang man handler i DK ;) Nu er det ikke for at spille klog og hellig, men det er jo ikke så svært at udnytte fordelene optimalt, når man bor i SE og arbejder i DK. Køb dog Koldskål, saltlakrids, rugbrød, havregryn, pålægschokolade osv osv med hjem fra arbejde, inden man kører over broen - hvor svært er det lige at koordinere? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det ikke for at spille klog og hellig, men det er jo ikke så svært at udnytte fordelene optimalt, når man bor i SE og arbejder i DK. Køb dog Koldskål, saltlakrids, rugbrød, havregryn, pålægschokolade osv osv med hjem fra arbejde, inden man kører over broen - hvor svært er det lige at koordinere? ;)
Jag ställde min fråga för att jag var nyfiken vilka danska saker och företeelser som betyder något och som man därför saknar som dansk. Du talar logistik vilket ju också är ett mycket intressant ämne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det ikke bare endnu en af de ting der nævnes, som man kan stoppe i indkøbsvognen, når man alligevel handler øl/vin/diverse i DK? Hvis det er fordi man pludselig bliver lækkersulten i SE, og ikke gider race over broen for at købe lakridser, så køb to poser eller mere når man handler i DK, så det passer til næste gang man handler i DK ;) Nu er det ikke for at spille klog og hellig, men det er jo ikke så svært at udnytte fordelene optimalt, når man bor i SE og arbejder i DK. Køb dog Koldskål, saltlakrids, rugbrød, havregryn, pålægschokolade osv osv med hjem fra arbejde, inden man kører over broen - hvor svært er det lige at koordinere? ;)
Der er jo noget der hedder lukkelov i DK :( Bortset fra det, så er det jo også det folk gör! Men derfor kan man da godt snakke om hvad man savner af og til, man holder da ikke mindre af Sverige af den grund -jeg gör i hvertfald ikke :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag ställde min fråga för att jag var nyfiken vilka danska saker och företeelser som betyder något och som man därför saknar som dansk. Du talar logistik vilket ju också är ett mycket intressant ämne...
Ja, fair nok Göte. Jeg vælger dog at se løsninger frem for problemer. Jeg har ikke noget problem med at handle diverse i DK, som jeg ikke finder her i SE ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er jo noget der hedder lukkelov i DK :(
Det er vist de færreste af os, der alligevel handler om søndagen i DK ;) ...ellers må man på de dage nøjes med Netto ved lufthavnen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Ja, jeg holder også med Toft... Hvis det fåes hver dag i dk, kan det vel næppe kaldes et savn ? Og, tænk engang... vi er så heldige at alt det vi/I savner, kan hentes hver eneste dag. Jeg har boet steder hvor man var glad bare man så noget der mindede om dansk ... f.eks. Arla (som jo er svensk ?).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, jeg holder også med Toft... Hvis det fåes hver dag i dk, kan det vel næppe kaldes et savn ? Og, tænk engang... vi er så heldige at alt det vi/I savner, kan hentes hver eneste dag. Jeg har boet steder hvor man var glad bare man så noget der mindede om dansk ... f.eks. Arla (som jo er svensk ?).
Ja, rent faktisk kan ikke tillade os at savne noget som helst. Vi er så priviligerede at kunne få mad på bordet hver dag -vi burde tänke på de små sultne börn i Afrika, når vi står og savner lakridser og rugbröd i supermarkedet ;) Damn, det er en uskyldig tråd om hvorledes den danske kultur afviger fra den svenske, og det er da sjovt at läse... Vi ved da godt, at alt er indenfor räkkevidde, og hvad så? Det er jo egentlig ikke det der er pointen, lad dog folk föle som de har lyst til uden at skulle väre alt for moralsk hele tiden :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Det er jo egentlig ikke det der er pointen' date=' lad dog folk föle som de har lyst til uden at skulle väre alt for moralsk hele tiden :laugh:[/quote'] Jamen, Sanne... hvis du kan få det hver dag, er det så et savn ? Altså, det svarer til at jeg ikke kan få den bedste burger i den burger bar der ligger nærmest, men at jeg skal bevæge mig lidt mere. Hvilket ikke er noget problem, det kan jo sagtens lade sig gøre. jeg snakker da ikke om moral, men bare at man kan da umuligt savne noget man kan købe ind hver eneste dag ??? Hvis du boede i Norrland, så kan jeg forstå hvis du savner havregryn, rugbrød, lakridser og lignende... Men, det er jo ikke ligefrem tilfældet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hvis man kører afsted om morgenen og kysser sine børn på gensyn i vuggestuen så kan man ikke savne dem i løbet af dagen, fordi man jo ser dem hver dag ? Sikke noget fis. Og nu har göte børge jo også præciseret at han mente hvad det var vi danskere var vilde med som ikke lige var at få, så lad os nu have det lidt sjovt. I stedet for at det altid skal ende i en stor gang moralprædiken fra alle dem som er ÅÅÅHHHH så svenske fordi de har rykket røven over på den anden side af sundet. Ups - det var ikke for at lyde sur. Vejret er jo kanont i dag og resten af ugen. Der er ikke noget som at køre over broen i dejligt solskin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Når man sidder lørdag aften i sit fantastiske hjem hinsidan og får cravings efter Faxe Kondi og poletter så er det fandme et savn;) Ja man kan køre over broen og hente det, eller man kunne have tænkt på det før man fik sine cravings... Men se de dog som noget positivt at det eneste vi kan finde ud af at savne er latterlige småting.. det må jo betyde at vi ikke savner noget betydningsfuldt... Der er nok flere ting jeg vil savne hvis jeg flyttede den anden vej igen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Palle: Hmmm... Måske vi har forskellig definition på ordet "savne" :) Jeg mener nu godt, at jeg kan savne noget, der ikke findes i det närmeste supermarked, selvom muligheden for at köbe det i DK eksisterer... (jeg er dog heller ikke i DK hver dag og oftest foregår pendlingen ikke i butikkernes åbningstid). Derfor anser jeg det nu ikke som et problem. Dette land har nogle andre varer, og sådan er det! Längere er den ikke... Men hvis folk "savner" nogle basisfödevarer har de vel lov til det -hvad enten de bor i Norrland eller Skåne, og hvis andre ikke kan forstå det, er det vel deres problem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mandlige intuition siger mig, at denne tråd godt kan gå hen og blive blandt de længste her på debatten - og endda slå IP-telefoni-tråden :laugh: Og ja - det skal vel ikke gå hen og blive en moralprædiken, når tråden egentlig bare er oprettet af Göte for at retfærdiggøre hans enorme snus-afsavn *s* Så istedet for at definere hvornår man og kan savne noget, så lad os da for hulen kaste håndklædet i ringen - og indrømme at vi ikke KAN undvære danske flødeboller o.l. når vi befinder os på svenskens muld. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Men Homer.... Det siger jeg dig.... Du tager hende satme ikke med herover.....Sådan nogen er der importforbud for..... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men Homer.... Det siger jeg dig.... Du tager hende satme ikke med herover.....Sådan nogen er der importforbud for..... ;)
Så det er ikke nu jeg skal fortælle mine forældre har købt hus i sverige? oveni købet i Vellinge :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nej.... :( ;)

Så det er ikke nu jeg skal fortælle mine forældre har købt hus i sverige? oveni købet i Vellinge :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
När vi svenskar flyttar utomlands har vi svårt att anpassa oss till ett liv utan: -Snus -Kalles Kaviar -Svensk ost I som er flyttet over fra Danmark til Sverige, hvad er det I savner medst hjemmefra? http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=63
Hmmmm....Jeg syntes egentlig ikk' jeg savner noget :) Måske fordi at det man evt. kunne savne, er indenfor en overskuelig afstand og dermed også indefor umiddelbar rækkevidde. Jeg har boet i Texas og der kan man snakke om savn af...... Ja mange mærkelige og ikke så mærkelige ting ;) familie, nære venner...... leverpostej og remoulade *LOL* Men her i Sverige har man det jo som blommen i et æg. Smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites