Jump to content
göte_børge

Hvad savner I mest af alt?

Recommended Posts

Guest Trine

Enig DR2 og Zulu er ufattelig savnet... også 1) pålægschokolade (kan dog købes i Netto) 2) Koldskål og kammerjunker Men igen det kan jo altid købes med hjem.. Men Göte_Børge vi kan da koordinere en parallel import af de nævnte varer;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Kan de ikke begge rykkes ned fra himlen? :confused: Vi får da svært ved at leve uden så det håber jeg!! :laugh:
Vi har kabeltv og det er ikke tilladt at sætte paraboler op:cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

YIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIR!!!! God idé der... Så kunne vi streame alle de kanaler på et lukket forum!!!! yeeeehhaaaaaaa....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, savne en fjantsynskanal... :rolleye: Nå, noget jeg savner fra Danmark er at komme ind i et supermarked, hvor der er vin på hylderne. Jeg drikker stort set aldrig vin selv og kun sprit til jul, men jeg synes det er festligt med vinflasker - det et flot og eventuelt dyrt nydelsesmiddel. I et et dansk supermarked kan man købe ind til fest - i et svensk kan man købe ind til mad. Mad med sygeøl til. :sad: Og Systemutbolaget er ikke tilsvarende festligt - måske drukorgie-ligt, men ikke festlig. Pisgul slavewhisky i store dynger - der er noget alkoholistisk ved hele set-uppet, lige fra den apoteksagtigt nøgterne præsentation til de diskret opsigtsvækkende grønne poser. Jeg har været derinde to gange på fire år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad jeg savner, men jeg kan da gætte på hvad jeg kommer til at savne! 6 flasker glimrende hverdagsvin for 200 kr - godt for mig at der ligger en Bilka i Field's... Thise jerseyskummetmælk :confused: ...det er vist det hele! Hvad en skabssvensker som mig derimod savner i Danmark er: Ordentlig ost, Plopp, falukorv, måltidsdricka med lingon, ostkaka, hakket Helge (elg) til rimelige priser, hönökaka, Pommac, korv med mos, og Kalles Kaviar til morgenægget eller kartoffelmaden. Når det gælder mælken køber jeg vist mest Thise fordi jeg ikke bryder mig om Arla, så nu kan jeg da købe Skånemejeriers økologiske hvaddennuhedder den mælk med 0,5% fedt :D Der er vist ingen tvivl om at jeg trænger til at se det hele lidt fra den anden side af sundet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten savnede jeg næsten ALT, men man finder jo efterhånden ud af at købe ind i et "fremmed" land. Nu efter 4 år savner jeg: Hakket oksekød, der ikke er "malet" til fars og derfor ikke kan bruges til en ordentlig HAKKEBØF. Kærgården, og nej, Bakkedal, som kan købes i nogle NETTO'er, er ikke det samme! Kærnemælk. Danske Vildmose-kartofler. Svenske kartofter ligner noget, der burde være kasseret. OTA Solgryn, jeg har endnu ikke fundet nogle svenske havregryn, der kan sammenlignes. Ellers savner jeg intet og har fundet mig godt til rette her i Sverige, som jeg elsker. :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Danske tilbudsaviser!! Med fare for at blive kaldt en fjantet tøs, men der er nu intet som en søndag med Bilka-"kataloget", Kvicklys tilbudsavis og hvad der ellers kommer ind ad en københavnsk brevsprække af moppedrenge. Svenske tilbudsaviser er INTET værd - der er INGEN tilbud, alt er i sort/hvid, og det er trykt på genbrugs-lokumspapir!! Ja, og jeg ved godt at tilbudsaviserne er "papirspild", "med til at forøge priserne", og hvad ved jeg - men det er nu rart at føle at der er noget at spare... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

LOOOL... i må sgu ikke flytte længere væk... så går det da helt galt for jer :rolleye: Altså, hvis det kun er mad og drikke i savner, så er det jo ikke noget problem. Da jeg boede i Holland fik jeg da sendt en pakke (bl.a. med BonBon slik) ... Værrere er det jo ikke, og langt de fleste af os er jo dagligt i DK Hvis jeg en dag flytter fra sverige, så vil jeg sgu nok savne Kalle's .. Den med ost & kaviar .. ragnar ? Göte, help me on this one...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner lysignaler på modsatte side i krydsene, så man ikke behøver at sidde og vride nakken af led for at se hvornår der bliver grønt og så savner jeg måske lige kylling til fornuftige priser...ellers savner jeg ikke noget...tvært imod!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt...jeg glemte hurtigt mine savn, efter de blev overskygget af nye plusser sidst jeg flyttede over. Men jeg ved da med sikkerhed, at jeg vil savne muligheden for at købe vin og spiritus i et supermarked. Systembolaget er bare...lidt DDR-agtigt...og så er der ofte lang kø, og få kasser åbne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg savner lysignaler på modsatte side i krydsene' date=' så man ikke behøver at sidde og vride nakken af led for at se hvornår der bliver grønt og så savner jeg måske lige kylling til fornuftige priser...ellers savner jeg ikke noget...tvært imod![/quote'] Hørt, den med lys-signalerne! Ellers savner jeg nu Kærgården og Faxe Kondi -> men så er det jo godt, at man kan parallel-importere - så reelt er det vel ikke noget savn. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig i mange - de meste kan jo bare importeres. Og hvis man er til diverse import-øl er de faktisk tit billigere på Systembolaget end i danske butikker (fattar ikke hvorfor, men Sol øl koster 15 sek... Det skal den vist være på tilbud i DK for at komme ned på). Ellers så er det irriterende hvis vi har glemt at købe hjem fra Danmark.. .. Rugbrød (det er alt for dyrt heroppe.. lige undtagen af i Netto måske) .. Mornay Sauce (bruger vi ind imellem i lasagne) .. Fruen savner koldskål her i sommeren .. Friske ærter i bælg (HVORFOR har man ikke det heroppe?!) .. Friske majskolber tidligere på sæsonen .. Ordentlige kartofler om vinteren Men så er der jo cirka en million fordele og når vi alligvel er i Danmark stort set dagligt er intet af det et rigtigt problem. Jeg syntes godt man kan finde ordenligt hakkekød, men det er ikke alle butikker der har det der er grovere end mos :) Lige bortset fra den med lyssignalerne måske!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner ufatteligt meget en dansk bager.. Muligvis nok fordi jeg er vokset op med Danmarks i særklasse bedste bageri - Ganløse Bageri :th2: En svensk bager bliver bare aldrig det samme.. Savner at dingle ind til bageren en lørdag/søndag formiddag, købe et klasse brød, og så lige et par thebirkes og en romsnegel :cool: Kagerne i en svensk bager kontra en dansk bager behøver vel heller ingen nærmere omtale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites