slartie 10 Anmeld indhold Skrevet August 23, 2005 Hej Alle, Jeg har søgt lidt rundt i debatten efter en news server vi kan bruge herovre, men er ikke kommet frem til andet end sunsite.dk er en mulighed. Den bærer bare ikke ret mange grupper. Er der nogle af de tilstedeværende der kender nogle news servere vi kan bruge i .se? -- Lars alias Slartibartfast Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2005 bruger selv sunsite.dk og de har de grupper jeg er int. i dog ikke binære grupper. Hvis du vil betale en smule for at få ALLE nyhedsgrupper kan jeg anbefale www.yottanews.com Har selv brugt dem et års tid og de kører bare! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2005 Jeg bruger også Sunsite, men synes de hoster lidt med nogle af grupperne. De er ikke så opdaterede som de var nogle år tilbage. Men overall, så er jeg godt tilfreds - også taget i betragtning at det er en gratis service. Skal der binært flaf på menuen, så er der masser af betalingsservere at vælge imellem. De dage hvor du kunne leeche gratis på mange udbyderes usenet-servere er ovre for længst. :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slartie 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2005 Jeg ville også gerne holde mig til Sunsite hvis bare de havde flere grupper fra alt.* hierarkiet, men ak. Jeg er bedøvende ligeglad med alle binærgrupperne. Det ville bare være dejligt hvis jeg kunne læse alle science grupperne uden at være tvunget til at bruge Google Groups. Løsningen må være at finde en god betalingsserver. Jeg tjekker Yottanews - tak for tippet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2013 Jeg bruger også Sunsite' date=' men synes de hoster lidt med nogle af grupperne[/quote'] Hvilken news-server bruger I så idag? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2013 Hvilken news-server bruger I så idag? Sunsite.... men det er i mangel af bedre. Min udbyder NetatOnce har ikke NNTP, for "det bruger man ikke længere". Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Wow...7-8 år senere - og må indrømme jeg er hoppet af NNTP-vognen, som sådan. Meget er flyttet over på Facebook eller blogs med RSS-feeds. Så dér følger jeg efterhånden med nu. Og hvis der spørges til binært skrald, så indekseres alt jo til NZB efterhånden - og publiceres på utallige sites som sådan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Ja, jeg kunne se, at "min" gamle gruppe dk.fritid.bil eksisterer endnu, selvom "Biltosserne" er oprettet på Facebook. Nuvel, jeg har rekvireret en adgang vha. Sunsite, men det spiller ikke rigtigt endnu med den News Tap Lite app, jeg har hentet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Ja' date=' jeg kunne se, at "min" gamle gruppe dk.fritid.bil eksisterer endnu, selvom "Biltosserne" er oprettet på Facebook. Nuvel, jeg har rekvireret en adgang vha. Sunsite, men det spiller ikke rigtigt endnu med den News Tap Lite app, jeg har hentet...[/quote'] Det sjove er, at det er de samme folk der skriver i gruppen som for 10 år siden :) Det er sådan lidt en tidslomme i universet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Wow...7-8 år senere - og må indrømme jeg er hoppet af NNTP-vognen, som sådan. Meget er flyttet over på Facebook eller blogs med RSS-feeds. Så dér følger jeg efterhånden med nu. Og hvis der spørges til binært skrald, så indekseres alt jo til NZB efterhånden - og publiceres på utallige sites som sådan. Ja det er godt nok snart længe siden :) Jeg syntes godt nok også det er svært at finde gode indeks/søgemaskiner til NZB - så mit GigaNews abonnement er opsagt. Ellers kan jeg godt anbefale GigaNews, de har det meste og rigtig god båndbredde hvis man downloader binær - jeg kunne uden problem udnytte min 60 mbit down forbindelse fuldt ud fra deres servere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Det sjove er' date=' at det er de samme folk der skriver i gruppen som for 10 år siden :) Det er sådan lidt en tidslomme i universet...[/quote'] Ikke helt, men nogle er da blevet hængende i dk.fritid.bil - og en del af de faste fra dengang er nu med FB-gruppen. I velmagts dagene var det den næst mest trafikerede nyhedsgruppe med ca. 200-250 postings om dagen - som jeg husker det. Et selvmord blev det også til - meget skræmmende: www.computerworld.dk/art/135212/dansker-annoncerede-selvmord-i-nyhedsgruppe Han kørte sin nye VW Bora om i haven og hængte sig i et træ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Ikke helt, men nogle er da blevet hængende i dk.fritid.bil - og en del af de faste fra dengang er nu med FB-gruppen. I velmagts dagene var det den næst mest trafikerede nyhedsgruppe med ca. 200-250 postings om dagen - som jeg husker det. Og forslagstilleren til den gruppe er ingen ringere end ... tada ... mig (: USENET er så meget federe end al det nymodens web-halløj. Et selvmord blev det også til - meget skræmmende: www.computerworld.dk/art/135212/dansker-annoncerede-selvmord-i-nyhedsgruppe Han kørte sin nye VW Bora om i haven og hængte sig i et træ... Husker det. Fulgte tråden. Dog ikke mens det skete. Jeg husker at nogle skrev negativt i tråden og bl.a. opfordrede ham til at gøre alvor af det/gjorde grin af det. Best regards/Vh, Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2013 Og forslagstilleren til den gruppe er ingen ringere end ... tada ... mig Ha ha - verden er lille :-) En overgang kørte du vist en Mercedes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2013 Ha ha - verden er lille :-) En overgang kørte du vist en Mercedes? Det gør jeg nu stadig. Den tredie i rækken... Vh, Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2013 Usenet var sq genialt. Brugte en del dk.fritid grupperne og bla bil gruppen. Anede dog ikke de eksisterede endnu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2013 Usenet var sq genialt. Brugte en del dk.fritid grupperne og bla bil gruppen. Anede dog ikke de eksisterede endnu Så må du næsten anmode om medlemsskab af Facebook-udgaven Biltosserne, hvor vi huserer idag. Forskellen ligger i anonymiteten - den kan du ikke ha på Facebook som på usenet :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2013 Så må du næsten anmode om medlemsskab af Facebook-udgaven Biltosserne, hvor vi huserer idag. Forskellen ligger i anonymiteten - den kan du ikke ha på Facebook som på usenet :-) Forskellen fra dengang er at idag vil jeg godt stå ved min uvidenhed omkring biler. Det ville jeg ikke dengang hvor min mekaniker udd stadig var frisk :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2013 DK Newsgroups kan næppe heller være det samme nu hvor Bo Warming ikke længere er blandt os http://da.wikipedia.org/wiki/Bo_Warming Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2013 Forskellen fra dengang er at idag vil jeg godt stå ved min uvidenhed omkring biler. Det ville jeg ikke dengang hvor min mekaniker udd stadig var frisk :D He he - det er nogle år siden, jeg brugte megen tid dérinde. Men det var sgu sjovt :-) DK Newsgroups kan næppe heller være det samme nu hvor Bo Warming ikke længere er blandt os Han fordrev ikke tiden i dk.fritid.bil :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites