Jump to content
slartie

Bredbandsbolget - News (usenet) Server

Recommended Posts

Hej Alle, Jeg har søgt lidt rundt i debatten efter en news server vi kan bruge herovre, men er ikke kommet frem til andet end sunsite.dk er en mulighed. Den bærer bare ikke ret mange grupper. Er der nogle af de tilstedeværende der kender nogle news servere vi kan bruge i .se? -- Lars alias Slartibartfast

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også Sunsite, men synes de hoster lidt med nogle af grupperne. De er ikke så opdaterede som de var nogle år tilbage. Men overall, så er jeg godt tilfreds - også taget i betragtning at det er en gratis service. Skal der binært flaf på menuen, så er der masser af betalingsservere at vælge imellem. De dage hvor du kunne leeche gratis på mange udbyderes usenet-servere er ovre for længst. :sad: :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også gerne holde mig til Sunsite hvis bare de havde flere grupper fra alt.* hierarkiet, men ak. Jeg er bedøvende ligeglad med alle binærgrupperne. Det ville bare være dejligt hvis jeg kunne læse alle science grupperne uden at være tvunget til at bruge Google Groups. Løsningen må være at finde en god betalingsserver. Jeg tjekker Yottanews - tak for tippet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow...7-8 år senere - og må indrømme jeg er hoppet af NNTP-vognen, som sådan. Meget er flyttet over på Facebook eller blogs med RSS-feeds. Så dér følger jeg efterhånden med nu. Og hvis der spørges til binært skrald, så indekseres alt jo til NZB efterhånden - og publiceres på utallige sites som sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kunne se, at "min" gamle gruppe dk.fritid.bil eksisterer endnu, selvom "Biltosserne" er oprettet på Facebook. Nuvel, jeg har rekvireret en adgang vha. Sunsite, men det spiller ikke rigtigt endnu med den News Tap Lite app, jeg har hentet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' jeg kunne se, at "min" gamle gruppe dk.fritid.bil eksisterer endnu, selvom "Biltosserne" er oprettet på Facebook. Nuvel, jeg har rekvireret en adgang vha. Sunsite, men det spiller ikke rigtigt endnu med den News Tap Lite app, jeg har hentet...[/quote'] Det sjove er, at det er de samme folk der skriver i gruppen som for 10 år siden :) Det er sådan lidt en tidslomme i universet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wow...7-8 år senere - og må indrømme jeg er hoppet af NNTP-vognen, som sådan. Meget er flyttet over på Facebook eller blogs med RSS-feeds. Så dér følger jeg efterhånden med nu. Og hvis der spørges til binært skrald, så indekseres alt jo til NZB efterhånden - og publiceres på utallige sites som sådan.
Ja det er godt nok snart længe siden :) Jeg syntes godt nok også det er svært at finde gode indeks/søgemaskiner til NZB - så mit GigaNews abonnement er opsagt. Ellers kan jeg godt anbefale GigaNews, de har det meste og rigtig god båndbredde hvis man downloader binær - jeg kunne uden problem udnytte min 60 mbit down forbindelse fuldt ud fra deres servere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det sjove er' date=' at det er de samme folk der skriver i gruppen som for 10 år siden :) Det er sådan lidt en tidslomme i universet...[/quote'] Ikke helt, men nogle er da blevet hængende i dk.fritid.bil - og en del af de faste fra dengang er nu med FB-gruppen. I velmagts dagene var det den næst mest trafikerede nyhedsgruppe med ca. 200-250 postings om dagen - som jeg husker det. Et selvmord blev det også til - meget skræmmende: www.computerworld.dk/art/135212/dansker-annoncerede-selvmord-i-nyhedsgruppe Han kørte sin nye VW Bora om i haven og hængte sig i et træ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke helt, men nogle er da blevet hængende i dk.fritid.bil - og en del af de faste fra dengang er nu med FB-gruppen. I velmagts dagene var det den næst mest trafikerede nyhedsgruppe med ca. 200-250 postings om dagen - som jeg husker det.
Og forslagstilleren til den gruppe er ingen ringere end ... tada ... mig (: USENET er så meget federe end al det nymodens web-halløj.
Et selvmord blev det også til - meget skræmmende: www.computerworld.dk/art/135212/dansker-annoncerede-selvmord-i-nyhedsgruppe Han kørte sin nye VW Bora om i haven og hængte sig i et træ...
Husker det. Fulgte tråden. Dog ikke mens det skete. Jeg husker at nogle skrev negativt i tråden og bl.a. opfordrede ham til at gøre alvor af det/gjorde grin af det. Best regards/Vh, Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Usenet var sq genialt. Brugte en del dk.fritid grupperne og bla bil gruppen. Anede dog ikke de eksisterede endnu
Så må du næsten anmode om medlemsskab af Facebook-udgaven Biltosserne, hvor vi huserer idag. Forskellen ligger i anonymiteten - den kan du ikke ha på Facebook som på usenet :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så må du næsten anmode om medlemsskab af Facebook-udgaven Biltosserne, hvor vi huserer idag. Forskellen ligger i anonymiteten - den kan du ikke ha på Facebook som på usenet :-)
Forskellen fra dengang er at idag vil jeg godt stå ved min uvidenhed omkring biler. Det ville jeg ikke dengang hvor min mekaniker udd stadig var frisk :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forskellen fra dengang er at idag vil jeg godt stå ved min uvidenhed omkring biler. Det ville jeg ikke dengang hvor min mekaniker udd stadig var frisk :D
He he - det er nogle år siden, jeg brugte megen tid dérinde. Men det var sgu sjovt :-)
DK Newsgroups kan næppe heller være det samme nu hvor Bo Warming ikke længere er blandt os
Han fordrev ikke tiden i dk.fritid.bil :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites