Jump to content
DKSEFR

Dansk selskabs køb af bostadsrät

Recommended Posts

Er der nogen som har erfaringer med at et dansk selskab (ApS eller A/S) køber en bostadtsrät i Sverige og udlejer den. Jeg bor i dag i lejelejlighed i Malmø men påtænker at købe en bostadträt men vil lade mit danske selskab købe den og så leje den ud til mig. Kan det lade sig gøre? På forhånd tak. Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja det skulle der ikke være noget problem i... Ganske udemærket idé. Dog kunne jeg godt forestille mig at der skulle være noget firmarelateret produktion eller andet på adressen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Jeg mener ikke at et selskab må köbe en bostadsrätt. Det skal väre en juridisk person der bor i en Bostadsrätt og der er bopälspligt for denne person. Bostadsrättloven er netop lavet i tidernes morgen for at forhindre spekulation og derfor skal det vöre en person og ikke et firma. Dette er jeg nästen sikker på, men spörg en Mäklare de ved det helt sikkert. En bostadsrätt er en rät til at bo der men det er også en pligt og det omhandler ikke firmaer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld Carspar, nu kommer jeg med den røde pen igen. Et selskab er jo netop en "juridisk person" i modsætning til en privatperson. En bostadsrättsförening kan uden videre nægte at optage den juridiske person, APS'et eller hvad det er, i foreningen, men kan også vælge at gøre det, hvis dens egne vedtægter ellers tillader det. En forudsætning er, at den juridiske person fremlejer til en rigtig person. Om der findes en svensk bostadsrättsförening, der vil godkende et dansk APS som medlem, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror man skal lede relativt længe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Så er det jo godt man sidder i Styrelsen der hvor man bor... ;) Det er nemlig mig der skal godkende de nye der flytter ind.... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruksparken (er det ikke sådan det hedder?) ender med at blive "Dansker-Borgen", hvis Brian får sin vilje i styrelsen: "Jävla...dom #¤%#%# stadgarna skal skrivas om til DANSK!" *knald* ;) :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja men for integrationen og CDDJ's skyld skal jeg nok få dem oversat til svensk....*skrattar*.... Vi skal jo integrere os og vise at vi kan leve sammen med svenskerne.... ;) Men ja, der bliver arbejdet hårdt for at få en majoritet af danskere i foreningen... Det gør nemlig livet væsentligt lettere for beslutningstagere i Styrelsen, idet danskere kan tage beslutninger om ting, men det kan svenskerne ikke.... :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Nej ikke helt, det er årsstemman der godkender ändringer eller nye Stadgar. For at undgå nepotisme og lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nepotisme??? Det kender mig og min ansatte fætre og kusiner intet til... ;)

Nej ikke helt, det er årsstemman der godkender ändringer eller nye Stadgar. For at undgå nepotisme og lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites