Jump to content
Pippi

Er du flyttet til Sverige alene eller med partner?

Recommended Posts

Er lidt nysgerrig... Tør man kun flytte til Sverige når man er et par som beslutter sig, eller er I mange som er singler der bare er flyttet derover og må stå med det hele alene? V.h. Pippi
Det har været oppe før og det virker meget kønsbestemt. Masser af single fyre, incl. mig selv, flytter, mens det er få single piger der flytter herover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er flyttet herover som del af et par. Vi havde boet sammen 5 år i Danmark inden vi fandt på at flytte til Sverige. Havde jeg været single var jeg nok flyttet alligevel, blot nok en anden adresse end her midt i skoven hvor vi bor. Hvad med dig selv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er lidt nysgerrig... Tør man kun flytte til Sverige når man er et par som beslutter sig, eller er I mange som er singler der bare er flyttet derover og må stå med det hele alene? V.h. Pippi
Hej Pippi (meget originalt ;)) Jeg er flyttet herover som en del af et par og ja jeg ville nok ikke være flyttet uden min bedre halvdel. Syntes også som der bliver skrevet, at tendensen er mere at det er singel fyre end singel piger og så ellers par. Men tjaaa det er vel smag og behag nogen er mere uadvendte og trives med nye steder og nye mennesker. Jeg tror også at når man bare er sig selv finder man hurtigere en omgangskreds i sverige, end hvis man er et par.....dvs. uden børn, for har du børn her så vil du "automatisk" blive draget ind i nogle sociale relationer igennem deres skole-daginstitutioner osv. smileyhug.gif Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Jeg flyttede herover som nyetableret par, men havde da også gjort det som single. Först i ½ år i Malmö i en lejelejlighed, derefter i bostadsrätte i Lund nord med udsigt over den skånske slette, öresund, og turning torso. Magen til udsigt har jeg själdent set og jeg har dog väret i mere end 35 lande i verden. Köbenhavn er en dyr storby at bo i og da jeg dengang var single blev den for dyr for mig. Her kan vi/jeg bo uden at bekymre os så meget over ökonomien, det er reelt billigere på flere fronter. I starten blev det en stor bil, men den var dyr i reperationer så nu er det en almindelig driftökonomisk bil, nu bliver pengene i pengepungen. Hvis du tänker på om det er svärt at få kontakt til Skåningene så stop bekymringerne. Gå selv direkte til dem, det mener de netop at det er danskernes force med denne åbenhed. Skåningene elsker kontakt til danskere, der for de flestes vedkomne står dem närmere end stockholmere. Jeg har en endog meget god kontakt til Svenskerne og Skåningene, hvor min kontakt til Danskere her er stort set kun i dette forum, men det kunne da väre sjovt at få ansigter på og hvem ved träffe nogle interessante personer. Jeg arbejder mest herovre 80-90% resten i Dk Jeg er nästen sikker på at blive her ovre for altid. Der er for mig höjt til loftet, god natur (kommer selv oprindeligt fra de sydfynske bakker). Ind imellem tönker jeg på Svantes viser hvor han synger: jeg sidder og stirrer mod sveriges kyst, mod langt höjere bjerge. det er jeg helt enig med Svante i. Men det blev vist lidt for langt dette her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have kommet meget i Malmö igennem flere år, flyttede jeg alene over sundet for 1½ år siden. Når jeg kom på besøg herovre, og gik ud fra Centralstationen, så følte at jeg kom hjem. Så tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne flytte herover. Jeg har ikke fortrydt det et øjeblik og tror ikke at jeg vender tilbage til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Dejligt at se noget response. Sidder og lurer på jeres brugernavne, men tror I har ret at de fleste som flytter alene er hankøn. Var jeg single (pige) tror jeg nu at jeg ville flytte derover alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er hunkøn, men ikke ung. ;) For 4 år siden flyttede jeg til Malmö og jeg trives godt her. Jeg elsker Sverige. Jeg havde i mange år drømt om at flytte til Stockholm, men sproget var en hindring for at få job der, og så fik jeg børnebørn, og så var der altså for laaaangt hjem. Jeg har ingen omgangskreds her i Sverige, men det er sådan set min egen skyld. Da jeg boede i DK, havde jeg mine veninder og dem har jeg stadigvæk, de kommer gerne til Malmö, så ingen problem der. Min familie er lidt sværere at trække over, "Det er jo så dyrt". Ingen af dem har gidet at få en bro-bizz, så det må de jo så selv om. Selv arbejder jeg i København, så derfor er det som regel mig, der tager på familiebesøg. Jeg har ingen problemer med at være alene her i Sverige og savner ikke omgangskreds. Måske fordi jeg får mit sociale behov dækket gennem supersøde kolleger. Men jeg skal da være ærlig og indrømme, at det hele måske ændrer sig, når jeg engang skal på pension, så er jeg nok nødt til at opbygge et netværk her også. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Dejligt at se noget response. Sidder og lurer på jeres brugernavne, men tror I har ret at de fleste som flytter alene er hankøn. Var jeg single (pige) tror jeg nu at jeg ville flytte derover alligevel.
Eller også er de fleste der er aktive "herinde" fyre.. Selvom det kan undre så er der stadig mange tilflyttere der endnu ikke har fundet sunddebat.com Så pas på med at tro at de eneste danskere i Skåne er dem der er aktive på debatten. Og iøvrigt er jeg også en tøs...dog ikke single;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg flyttede herover med min kæreste, og da vi gik fra hinanden, valgte jeg at blive boende i Malmö. Der var slet ingen tvivl om det. Han bor også stadig i vores gamle lejlighed 10 min. væk. Jeg er i øvrigt hunkøn, læser indlæg på siden hver dag men skriver ikke så tit. Jeg har jo ikke bil! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg flyttede herover med min kæreste, og da vi gik fra hinanden, valgte jeg at blive boende i Malmö. Der var slet ingen tvivl om det. Han bor også stadig i vores gamle lejlighed 10 min. væk. Jeg er i øvrigt hunkøn, læser indlæg på siden hver dag men skriver ikke så tit. Jeg har jo ikke bil! :D
Mic den med bilen var GULD værd...... Syntes godt nok også alle de mænd er MEGET optaget af deres køretøjer, og sjovt nok altid den samme lille "flok" De giver rigtig vind i sejlene til "myten" om hvorfor danskere flytter til sverige billige biler *LOOOOL*....... SORRY GUYS men der er jo så nok lidt sandhed i det :) "Only a man would buy a $500 car and put a $4000 stereo in it" smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg flyttede alene over for et halvt år siden... fik jo en billig bil for det :D' date=' så ja, ccdj har da ganske ret :laugh:[/quote'] *SSSSS* de er da osse meget pæn hva' ;) smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - vi flyttede herover som par med 2 børn (5 år) for 2 måneder siden. Og selvom vi begge har fået lækre biler, så var det nu mere en flugt for dansk middelmådighed samt at vi fandt et drømmehus som gjorde udslaget. Havde jeg været single, så var jeg flyttet for 5 år siden herover Flytter nok aldrig tilbage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Uha... Jeg var flyttet i 99, hvis jeg ikke havde mødt Rikke. hun kunne nogle tricks der gjorde at jeg blev hængende lidt endnu i DK. Fik hende overbevist i starten af 2003 og så gik det over stok og sten...1/7 2003 flyttede jeg og så var den skid slået. Men tror ikke jeg var flyttet til Vellinge som single... Der er jo masser af søde piger på stortorget om sommeren og man må ikke køre bil når man er stiv... :) Jeg er skabt i guds billede og helt perfekt bortset fra 2 ting... jeg elsker piger og biler... Det er en farlig cocktail og jeg kan ikke finde ud af hvilken der er flest problemer med... ;) Deeeet gaz'....... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites