BlackMuddler 10 Anmeld indhold Skrevet August 14, 2005 Hej alle herinde. Er ny på sunddebat.com. God og informativt sted at komme hvis man har ting der skal undersøges. Sammen med min bedre halvdel er der planer om at flytte til SE. Jeg selv er bruger af høreapparat, og i den forbindelse får man jo i DK over skattebilletten nye apparater ca. hver 4 år samt løbende udleveret batterier på bopælskommunen. Har ikke rigtigt kunne finde noget konkret svar på spørgsmålet andetsteds i forummet, så derfor: Er der nogen der ved, hvordan det fungere i SE. På forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lis 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2005 hej kan oplyse dig om, at hvis du fortsat arbejder og er skatte pligtig i danmark, er det den kommune hvor din arbejdsplads ligger, der har ansvaret for udlevering af hjælpemidler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2005 Ska du arbeta och bo i Sverige? För hjælpemidler i Sverige gäller lite forskellige regler i de olika landstingen (amt). I de flesta gäller att man får skifta vart 4-5 år. Några landsting har gratis batteri, i andra får man betala del av kostnaden. Jag gissar att vi talar Malmö, och då kan du få veta mer om du ringer till: Hörselvårdsavdelningen Universitetssjukhuset MAS Adress: S. Förstadsgatan 101, Ingång 75 Postnummer: 205 02 Malmö Telnummer: 040-33 27 90 (((För den som undrar över mina stora kunskaper i hörsel kan en titt på fru svea rikkes "sysselsättning" vara till hjälp... http://www.andrasidansundet.se/medlem.asp?adressID=39))) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BlackMuddler 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2005 Tak for svarene .. Hej Lis og Göte Børge. Jeg takker for jeres svar. Rar at dette spørgsmål kunne blive afklaret. Tak igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites