Jump to content
Cat og Mar

Må jeg føde i Danmark, når jeg bor i Sverige?

Recommended Posts

Vi er nye brugere her på siden og af Sverige :new: Vi hedder Martin og Catrine og bor i Almvik i Malmø. Omkring juletid skal jeg (Catrine) føde vores lille dreng, men der er nogle problemer!!! Da vi flyttede her til Malmø i Juni måned, var jeg tilmeldt Herlev Hospital og planen var helt sikkert, at jeg skulle føde der! Men... Efter vi var flyttet, ringede en sekretær fra sygehuset og sagde, at hun havde fundet ud af, at jeg ikke måtte føde på et dansk hospital. Jeg måtte slet ikke komme til noget som helst på et sygehus i DK, fordi det så kostede dem penge, at have mig der. Hun sagde, det var fordi jeg havde en svensk adresse og kun var studerende i Danmark. Hun smed mig faktisk helt ud fra deres system der :cry: Jeg studerer på pædagogseminariet i DK og betaler dansk skat! :mad: Hun sagde, det ville have været anderledes, hvis jeg havde haft et fast dansk arbejde??? Kan det virkelig passe, at jeg ikke har de samme rettigheder længere, når jeg betaler dansk skat??? Jeg vil så gerne føde i DK, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe!!! Kærlig hilsen (Martin) og Catrine.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites