Jump to content
xfluen

Kan det betale sig at købe brugt bil i tyskland og tage den ind i Sverige?

Recommended Posts

Tror du vil finde en del af dine svar hvis du søger lidt på sitet her. Der er stort set oplysninger om det du spørger om her. Men et konkret svar på hvad det koster kan næsten ikke lade sig gøre før du finder ud af hvilken bil du vil have. En ting at sige om importering af bil fra DE er, sørg for god dokumentation på bilen fra nye af. Mangler der noget er den svær at komme af med igen i sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja du skal ha' alle papirer med og det skal være ALLE!!! Desuden skal der være komplet servicebog. De fusker nemlig meget med km tallet dernede... Især på de store modeller... Er det en tysker du skal ha' så køb den i Tyskland, men vil du ha' Volvo eller Saab er de billigere i Sverige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest gtot

altombilen Vær måske lidt varsom med det firma Altombilen har/ har haft samarbejde med. Læs evt på www.autopower.se eller i deres eget import forum. Jeg og flere venner har brugt www.halmstadbil.com til at hente en bil hjem. Det koster ca. 25-30000 SEK. Man finder nogle emner på www.mobile.de og sender dem til dem. De ringer så og hører på bilerne og udelukker ofte allerede flere af dem pga. fejl/snyd m.m. Når en fornuftig bil findes, får de servicebog sendt og tjekker op hos service steder osv. Hvis alt er ok kører de ned og tjekker bilen - evt også computertest hos aut. forhandler. Hvis alt er fint, kører de bilen hjem til Halmstad. Her besigtiges bilen, rudemærkes og nøgler omkodes. Bilen kan derefter hentes klar til brug. Gtot

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og hvis man ikke vil köre så langt' date='og max vil betale 25,000 sek så er det os :):) vi hjälper også med finans og billig forsikring :):) og fra 2,500 sek ekstra får man 6 mdr garanti på bilen....[/quote'] Den hænger jeg dig op på hvis jeg kan finde en god 330'er CAB med hardtop...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan som regl godt betale sig at købe i Tyskland, men hvis du nu vil ud og have en anden bil i sverige, så tager forhandlerne ikke din gamle bil ind når den er importeret fra tyskland, og hvis de gør, så trækker de min. 15 % fra det de er villige til at give for bilen...og svenskerne er heller ikke meget for at købe en brugt bil fra tyskland, har jeg erfaret... samt du kan få lidt problemer med forsikringen, hvis du vil have en hel forsikringen! eller ingen problemer.. så hvis det er for at spare 5.000 - 10.000 kr så ville jeg ikke gøre det! Rivold

Hvad koster det i runde beløb at holde bil i Sverige (bilforsikring grøn afgift, vægtafgift, 4hjulstræk, diselmotor osv.) Kan det betale sig at købe brugt bil i tyskland og tage den ind i Sverige? pft xfluen :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Peter, Har haft kig på en Mercedes S320. Hvordan gør jeg, skriver jeg en mail til dig? og yder i samme service som www.halmstadbil.com? Tænker på det som "gtot" skrev: Når en fornuftig bil findes, får de servicebog sendt og tjekker op hos service steder osv. Hvis alt er ok kører de ned og tjekker bilen - evt også computertest hos aut. forhandler. Hvis alt er fint, kører de bilen hjem til Halmstad. Her besigtiges bilen, rudemærkes og nøgler omkodes. Bilen kan derefter hentes klar til brug.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil gerne høre ang. vw toureq eller lignende. Vi er interesserede i din hjælp og vil gerne høre din mening og hvad den ca. vil koste i ydelse om mdr. incl. forsikring etc. ? Jeg har set et par emner, så måske en ny kunde ? MVH Rasmus
Undskyld jeg spørger men hvorfor skriver du så ikke til ham? Du går vel heller ikke til købmanden for at købe medicin, bare fordi du har set apotekeren handler der også?:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites