Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret August 24, 2005 Argh..... jeg vil på landet. Gad vide om du så får en stigning til næste år, spurgte du dem om det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2005 Hehe... Der er sørme også dejligt heroppe! Jeg spurgte, men det ville de ikke svare på... Dog sagde han at der ikke var en "standard" stigning efter et år, men det skal de vel sige. Men ville jo ikke garantere noget, hvilket jeg godt kan forstå. Det "kostede" også lige at de fik min Villa+Hem försäkring, men hva' pokker - det kostede 300 mere end hos Salus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Vil lige opdatere, skrev til Niclas igår søndag og fik svar idag mandag kl 14.49, mailen er læst 14.45 så han har rubbet neglene... Tror måske han arbejder i aftenskift som Tobias... Prisen var på det forventede ca. 11000 sek for helforsäkring på en BMW 530 i fra 2002. Ringer lige rundt til et par andre i aften og prøver at presse lidt.. Ved nogen om man kan opsige bilforsikringer løbende eller er de bundet i et år af gangen som i Danmark? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Vil lige opdatere, skrev til Niclas igår søndag og fik svar idag mandag kl 14.49, mailen er læst 14.45 så han har rubbet neglene... Tror måske han arbejder i aftenskift som Tobias... Prisen var på det forventede ca. 11000 sek for helforsäkring på en BMW 530 i fra 2002. Ringer lige rundt til et par andre i aften og prøver at presse lidt.. Ved nogen om man kan opsige bilforsikringer løbende eller er de bundet i et år af gangen som i Danmark? Som regel er de bundet i løbetiden (typisk ét år). Hvis du gider bøvlet, kan den opsiges ved at du omregistrerer bilen (evt. i konens navn), og tilbage igen. Herefter opsiges forsikringen automatisk. Bemærk dog at der vil blive registreret 2 ekstra ejere på registreringsbeviset. Dette KAN have betydning når bilen skal sælges. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Så snart du afmelder bilen hos VV, så afmeldes forsäkring også. Ingen grund til at omregistrere. Det trick måtte jeg bruge engang, da en emsig forsikringsfyrste mente jeg var stavnsbundet hos ham. Lettere beskidt kneb, i know. Men trick´et fik jeg såmænd fra mit andet svenske forsikringsselskab ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Så snart du afmelder bilen hos VV, så afmeldes forsäkring også. Ingen grund til at omregistrere. Det trick måtte jeg bruge engang, da en emsig forsikringsfyrste mente jeg var stavnsbundet hos ham. Lettere beskidt kneb, i know. Men trick´et fik jeg såmænd fra mit andet svenske forsikringsselskab ;) Ah det var smart... men for at jeg skal få noget ud af at skifte, skal jeg også skifte hem- og olyckesforsäkring, og det kan vist ikke lade sig gøre med en avstälning;) Men Niclas var altså både effektiv og konkurrencedygtig i mit tilfælde..ved ikke om det er fordi jeg en tøs;) beskidt trick, I know, men det virker oftere end man skulle tro... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Men Niclas var altså både effektiv og konkurrencedygtig i mit tilfælde..ved ikke om det er fordi jeg en tøs;) beskidt trick' date=' I know, men det virker oftere end man skulle tro...[/quote']Der skal jo være nogle fordele ved at være en tøs ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Der skal jo være nogle fordele ved at være en tøs ;) Man skal da udnytte sit potentiale til det fulde...det er jo kun en fordel så længe mænd er så primitive;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Gøgler Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Vil lige opdatere' date=' skrev til Niclas igår søndag og fik svar idag mandag kl 14.49, mailen er læst 14.45 så han har rubbet neglene... Tror måske han arbejder i aftenskift som Tobias...[/quote'] Niclas arbejder ikke kun om aftenen. Jeg har snakket med ham ca. 10 gange i telefon, alle gange mellem kl. 9-14. Desværre kunne han på ingen måde komme med noget jeg kunne bruge, han var dyrest af alle. Men positivt er det da at høre, at han i andre tilfælde kan bruges :-) Held og lykke med 530'eren.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2005 Så snart du afmelder bilen hos VV, så afmeldes forsäkring også. Ingen grund til at omregistrere. Det trick måtte jeg bruge engang, da en emsig forsikringsfyrste mente jeg var stavnsbundet hos ham. Lettere beskidt kneb, i know. Men trick´et fik jeg såmænd fra mit andet svenske forsikringsselskab ;) Jeg har lige netop i dag brugt samme trick i forbindelse med skift til nyt selskab. Nu er spørgsmålet bare om jeg skal foretage mig noget over for mit gamle forsikringsselskab eller om det sker pr. automatik når nu bilen er afmeldt? Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 6, 2005 Jeg har lige netop i dag brugt samme trick i forbindelse med skift til nyt selskab. Nu er spørgsmålet bare om jeg skal foretage mig noget over for mit gamle forsikringsselskab eller om det sker pr. automatik når nu bilen er afmeldt? Peter Ved ejerbytte går det ihvertfald automatisk. Vi fik penge tilbage automatisk måneden efter bilen havde skiftet ejer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2005 Alt sker automatisk, når bilen bliver avställd. Du kan påställa den igen hurtigt bagefter i dit nye selskab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2005 Alt sker automatisk' date=' når bilen bliver avställd. Du kan påställa den igen hurtigt bagefter i dit nye selskab.[/quote'] Det var også sådan jeg havde forstået det. Bilen blev avställd i dag og fik så besked på at påställe den igen på lørdag, så må bare ikke køre i den i morgen. Tak for hjælpen. peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Gest: jeg gir 12,800 sek for min BMW M3 fra 02 og det er hos Läns,og det er med alt ekstra. Og en super god service :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Peter: Er du ikke lidt insolvent i denne her sammenhæng? Jeg mener, en bilforhandler´s private forsikring kunne sikkert sagtens afspejle det faktum, at han får en specielt god pris for at anbefale sit eget selskab til hans kunder, når de spørger ham til råds. Det er ikke en beskyldning eller en gisning - men et spørgsmål. Du er selv forretningsmand, og véd at alt kan købes i disse tider ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Gio: Synes du er lidt langt ude nu....Og nej jeg er ikke köbt, for det endste jeg er ude efter når jeg sälger en bil,er at göre det så godt for kunden så muligt.Vi ringer altid til 4 forskellige selskaber og finder den bedste forsikring .. Ps Firmaet forsikring er hos IF og bilen hos Läns, for der var den bedst,men ellers samme pris som BMW ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Peter: Er du ikke lidt insolvent i denne her sammenhæng?.... Hmm, insolvent? Er det bare mig, eller?:-) http://www.investorwords.com/2495/insolvent.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 mon ikke Jesper mener inhabil...? anyways, vi ved alle hvad han mener Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Inhabil...*doh*..klart ;) Det var ikke for at skyde dig noget i skoen, Peter. Måske det bare er min sjællandske opdragelse der dikterer "stol ikke på en brugtbils-forhandler". Men ikke desto mindre har jeg oplevet flere gange, at en forhandler altid anbefaler et bestemt selskab, selvom det kan fåes billigere og bedre andre steder. Og hvof´ skulle han gøre dette, hvis han ikke selv havde profit ud af det!? Men...det glæder mig at du lægger kortene på bordet, og fejer enhver tvivl af bordet :) Men jeg vil stadig have lov til at være mistænksom overfor brugtbils-forhandlere. Så må de bare overbevise mig om det modsatte, i tilfælde af de vil sælge mig noget ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites