Jump to content
larscph

Telia Bredbånd - nu i Röstånga, Stockamöllan och Billinge

Recommended Posts

Hvis der er andre der som jeg bor ad-h-til ude på landet kunne jeg da lige dele informationen om at det nu er muligt at bestille Telia Bredbånd heroppe! Det er så gjort nu og vi glæder os til en fast forbindelse uden lange ping-tider og forbrugsbegrænsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis der er andre der som jeg bor ad-h-til ude på landet kunne jeg da lige dele informationen om at det nu er muligt at bestille Telia Bredbånd heroppe! Det er så gjort nu og vi glæder os til en fast forbindelse uden lange ping-tider og forbrugsbegrænsning.
Jeps, og nu har det virket upåklageligt hos mig i tre kvarter :D Nils, Stockamöllan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps, og nu har det virket upåklageligt hos mig i tre kvarter :D Nils, Stockamöllan
Nåja, men nu har jeg bestilt det og venter utålmodigt allerede.. :laugh: Fruen kom pludselig i tanke om at de havde ringet for noget tid siden for at fortælle at nu kunne vi få bredbånd... Men hun havde mere eller mindre bare afvist dem som alle de andre &//"&/(¤")!! telefonsælgere der ringer i tide og utide. Nå-men.. Det er godt at se udviklingen finde vej! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå-men.. Det er godt at se udviklingen finde vej! ;)
Det er nu fire år og ni måneder siden jeg første gang læste om "Bredband för Alla" og oversatte det til bredbånd til alle om en måned eller to måske et halvt år - ak, hvor var man naiv :( :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nu fire år og ni måneder siden jeg første gang læste om "Bredband för Alla" og oversatte det til bredbånd til alle om en måned eller to måske et halvt år - ak' date=' hvor var man naiv :( :lol:[/quote'] Ahja - det læste jeg jo også om sidste år... Og Telia kunne dengang slet ikke sige noget om hvornår der mon kom bredbånd herud. Pyt, nu er der her åbenbart. Hvilken hastighed kunne du få Nils? Jeg kunne få max 0,5 mbit/s - men det er nok på grund af afstanden til telefoncentralen. Så det kan vel knap nok kaldes bredbånd, men nu nok fint tilstrækkeligt til hvad vi lige skal bruge det til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahja - det læste jeg jo også om sidste år... Og Telia kunne dengang slet ikke sige noget om hvornår der mon kom bredbånd herud. Pyt, nu er der her åbenbart. Hvilken hastighed kunne du få Nils? Jeg kunne få max 0,5 mbit/s - men det er nok på grund af afstanden til telefoncentralen. Så det kan vel knap nok kaldes bredbånd, men nu nok fint tilstrækkeligt til hvad vi lige skal bruge det til.
Jeg kunne få 2mbit, men jeg valgte den billigste 0,25 til 239 kr. Det kører kvikt og skønt - der er vel små to en halv km i luftlinje til Billinge. Jeg har ellers skrevet under på et særligt dokument, hvor jeg fuldt og helt tilgiver Telia, hvis de ikke er i stand til at levere den hastighed, jeg binder mig til at betale dem for i halvandet år frem. :mad: Man er jo parat til alt efter fire-fem års mørning :( No hard feelings Telia, nu kører det jo ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kunne få 2mbit' date=' men jeg valgte den billigste 0,25 til 239 kr. Det kører kvikt og skønt - der er vel små to en halv km i luftlinje til Billinge. Jeg har ellers skrevet under på et særligt dokument, hvor jeg fuldt og helt tilgiver Telia, hvis de ikke er i stand til at levere den hastighed, jeg binder mig til at betale dem for i halvandet år frem. :mad: Man er jo parat til alt efter fire-fem års mørning :( No hard feelings Telia, nu kører det jo ;)[/quote'] OK, jeg hoppede så på 0,5 til 309 kr - men det er stadig en hel del billigere end den to-vejs satellit forbindelse vi har i dag :rolleyes: Det med 18 mdrs binding, man kunne vel slippe for den mod at betale for oprettelse og modem? Det kræver bare lidt krumpspring på deres bestillingsside at nå til dén mulighed tror jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Telia = meget mærkeligt selskab! Jeg bestilte den 9. august og har intet hørt. Så rykker jeg nu via kundeservice og får dette svar: "Hej! Tack för din förfrågan. Telestationen du är kopplad till är utrustad med ADSL-teknik men har i dagsläget ingen plats ledig. Vi har för närvarande inga planer på att utöka antal platser men om någon abonnent flyttar eller säger upp sin tjänst blir en plats ledig. ”Först till kvarn” gäller då. Återkom därför gärna med jämna mellanrum, så kan vi se om det blivit någon plats ledig för dig. Med vänlig hälsning Louise Larsson Telia Kundtjänst " Det er da en meget mærkelig måde at drive forretning på, at ignorere bestillinger og så ikke ville udvide plads når der er kunder til det..... :( Man friste til at sige "f*ck jer, Telia"....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Suck! Klassisk "kundepleje" for monopolejere... Jeg bestilte også hos Telia for lang tid siden over nettet og fik aldrig nogen bekræftelse, så jeg har bestilt - igen? - gennem Bredbandsbutiken i Eslöv. Det var der ingen ben i. Det er jo det samme Telia-produkt de sælger, så de kan vel ikke lave mere plads i centralen, men det kan vel ikke skade at snakke med dem. Ham Hans Sverker snakker i øvrigt en slags dansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nils... Ja.. Suck bigtime... Nå, jeg prøver at smutte forbi Bredsbandsbutiken næste gang jeg er dernede - det kan vel ikke skade. Om ikke andet er de återförsäljare af Telia og kan - bare måske - holde øje med hvornår det bliver plads.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Jeg tjekker lige lidt op indefra hos Telia i Sverige? Hvis der er noget ander at göre siger jeg til. Hav en god dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nils> Det var da ugens bedste råd du gav mig dér - jeg har lige talt med Sverker og han kunne godt se, at centralen er fuld nu - men også at den bliver udvidet først i Oktober. Så kan ville sørge for at bestille det til mig med det samme! :) Utroligt - og dårligt - at Telia ikke selv oplyser om dette. Carspar> Tak for tilbudet... Med lidt held ser det så ud til at blive løst nu!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Det viser sig at du der er 2 firmaer på dette. Telia hvor du bestiller dit Bredbånd og Skanova som ejer stationerne (POPérne). Skanova er Teliaejet. Telia vil gerne sälge mere, men Skanova kan selvständigt sige nej til udgiften for at installere en enkelt kunde. Telia og Skanova er hver for sig selvständig resultatansvarlig og ingen kan tvinge den anden. Det er sgu da en forbandet situation for kunderne, og skammeligt at et monopolforetagende kan opföre sig sådant. Pröv alligevel om du ka presse Telia, ellers find en anden (hvis de findes hos jer) Held og lykke og hav en god dag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Carspar kalder dem "POP´erne" - men i virkeligheden hedder de "DSLAM"´s - Digital Subscriber Line Access Multiplexer. Hér samles ADSL-kunder på en central. Desværre er disse DSLAM´s ikke bare sådan at "udvide til en ekstra kunde", da der er et begrænset antal pladser. Der skal typisk et vist antal til, før en ny DSLAM sættes op, da disse er hundedyre. Dermed forsvarer jeg ikke Telia, da jeg er af den opfattelse at de bare skal levere hvis en kunde ønsker det. Men desværre er der ikke samme regler om leverance af ADSL/VDSL/Internet som med telefoni. Og da Sverige jo er en "kende" større end DK, så er jeg ikke engang sikker på at Telia også SKAL kunne levere noget så simpelt som (POTS-)telefoni til alle udkanter af landet, som det er tilfældet i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Vi har begge ret Gio, en POP (Point Of Pressent) er stedet hvor der kommer en linie forbi, kan man sige. Den kan så bruges til lidt af hvert afhängig af hvilken elektronik du tilsluttet. Men en POP er mest stedet eller huset. Du kan så tilslutte telefoni, bredbånd og i fremtiden TV-nettet. I dette tilfälde hvor det er Bredbånd bruger de en DSLAM så det er også ok. Som jeg forstod i denne tråd, er racket fyldt op og derfor skal der en större udvidelse til för de kan udvide linierne, og det er dyrt. Telia har ikke helt samme stramme restriktioner som TDC har i DK, da Telia mest er statsejet. Hav en god dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi dét på plads... Nu må jeg så indrømme at jeg glæder mig til at se hvad TDC vil tilbyde, og hvorhenne. Man kan sige mange ting om gamle TanteDC, inkl. alle de dårlige - men jeg syntes nu de har været fantastiske til at levere varen. Når man altså først var blevet lettere flået, og kommet igennem deres velkendte bureaukratiske kontorer som IKKE kan finde ud af at snakke sammen :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minder mest af alt om go'e gamle USSR - hvis man var heldig og medlem af partiet kan man efter 15 års tro tjeneste allernådist få lov til at købe en Trabant... Nu har jeg så bestilt via den i øvrigt vældig servicemindede fyr i Bredbandsbutiken der tilmed kunne se hvornår min central bliver udbygget, engang primo oktober - derfor kunne han godt tage en bestilling på nyoprettelse allerede nu. Telia skrev at der ikke var nogen planer om udbygning. Hrm... Men jeg spurgte jo alligevel Telia om de ikke kunne notere mit navn så jeg kunne få besked når jeg engang allernådigst kan få lov at købe deres bredbånd (formuleret lidt mere diplomatisk, dog...). Se nu her: "Hej! Tack för din förfrågan. Tyvärr kan vi inte ha sådan personlig bevakning på alla kunder som vill beställa bredband. Det lättaste är om du kan gå in via vår hemsidan http://www.telia.se/bredband och själv kontrollera om du kan få bredband via den. Med vänlig hälsning Björn Gustafsson Telia Kundtjänst" Men så er det rigtig sjove jo bare, at hvis jeg knappar ind mit telefonnummar på Telia's hemsida så får jeg netop at vide at jeg GODT kan få bredband... Halløj hvor det kører :) Desværre er der ikke andre leverandører herude af ADSL... Og min nuværende VSAT forbindelse er altså ikke helt på højde med ADSL, selv om den alt andet lige fungerer ganske fint.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Thomas_Lund Jeg har min forbindelse via http://www.macab.se/vsat/index.htm - den er ægte to-vejs via sat. Priserne er som der står derinde - og det er IKKE billigt. Til gengæld er den always-on og langt bedre end analog modem. Det hjalp så også "lidt" på det at jeg har en forstående arbejdsgiver, der har sponsoreret projektet ;) Det er stabilt nok (kraftig regn/sne kan dog medføre afbrydelse), og eneste egentlige ulempte er cirka 1 sekund pingtid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites