Jump to content
Guest Lena

8600kr. om mdr. afdrag på bilen???

Recommended Posts

Guest Lena

Hej. Jeg har lige solgt min bil, og skal selvfølig ha en anden. Men der er bare et problem, LÅNET. Bilen jeg har solgt skyldte jeg 95000kr på, de er betalt, og jeg har 55.000kr tilbage. Jeg har set på en bio til 285000kr. Så kommer det store spørgsmål, sidder jeg virkelig for 8600kr om mdr, for bilen skal jo være færdig betalt inden 5år, når jeg trækker de 55 fra 285 får jeg et beløb der siger 230.000kr. Og over 5år så er det 30mdr. dividerede med 2230.000 right? Håber nogen kan hjælpe mig. P.S. Det skal lige siges at bilen er svensk solgt og er 2003model. Ha en god dag allesammen ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Lena

Ups der kom vidst et 2 tal for meget. Altså 230.000kr dividerede med 30mdr. Er det mig der er helt galt på den? Mvh Lena

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Der er vist en lille fejl i din beregning (som du jo nok havde mistanke om). Der er 60 måneder på 5 år. Dvs. 230.000/60 = 3.833,33 om måneden. Mvh Mikkel
..og så kommer der nok også renter oveni - men det burde ikke give 8.600 kr/md endda... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
..og så kommer der nok også renter oveni - men det burde ikke give 8.600 kr/md endda... :)
Et eksempel på et serielån (som svenske lån normal er) med en rente på 5 % og en løbetid på 5 år så vil du det første år sidde for gennemsnitlig 4800 Sek om måneden det første år hvis du skal låne 230.000 sek. Ydelsen falder så mod udløb således at du de sidste år sidder for de ca 3833 du får ved at dividere 230.000/60. Det er sjældent man udlåner som annuitetslån som i Danmark hvor man har samme ydelse hver måned i hele løbetiden. Hvis du smider din rentesats til mig skal jeg regne din ydelse ud for dig. Eller du kan få formlen for ydelsen på et serielån af mig;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På Nordea.se er der under bilfinansiering en regnemaskine, der kan være mget god. Den er selvfølgelig med de satser som en Nordea kunde osv har, men så har man en rettesnor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites