Nif 0 Anmeld indhold Skrevet August 7, 2005 Stod lige og skulle købe en billig fladskærm, men så begynder folk at snakke om at der lige har været noget om det i nyhederne om at der kommer noget nyt HD og de billige fladskærme ikke lever op til den kvalitet. Nogen som ved noget om dette og evt. hvor jeg kan læse om det. Har prøvet at søge på nyhederne men uden noget resultat ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2005 Hola nif... http://flatpanels.dk/ er din ven :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 7, 2005 Hej Nif Jeg har gennem længere tid undersøgt markedet for fladskærme og er kommet frem til følgende: Priserne brager stadig ned...og kvaliteten op.. så med mindre du er helt tosset med et fladt fjernsyn og ligeglad med kvaliteten så ville jeg afvente noget tid endnu. Tag evt ud og kig på skærmene, for du bliver overrasket hvor dårlig kvaliteten er på de billige. Vi fandt endelig et der var af god kvalitet men da vi fik set prismærket hed det 60.000+ og Sony.. Der ligger en ret ny test på forbrugerstyrelsens hjemmeside af såvel LCD, Plasma og Alm fjernsyn. http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/fjernsyn1/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2005 Nå men har fundet løsningen. Køber et billigt 42 Phillips til 12.800.-dk kr. Så siger vi NEEEEJ hvor fedt. Og så smider vi det bare på porten om et par år når de andre er kommet ned i pris. For ja du har ret. Har kigget på en masse og den som man siger Nøøøj til er prisen min 4 gange højere. Men et tv skal der jo til så det bliver et af de billigeste så man ikke mister så meget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Hvorfor ikke bare købe et nomalt CRT TV, hvor du får bedre billede til 1/3 af prisen ? :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Steen.... For satan da..... Det kan da aldrig konkurrere med et fladskærmstv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Steen.... For satan da..... Det kan da aldrig konkurrere med et fladskærmstv. Nej sgu ikke hvis det kun handler om at være fladt og se pænt ud når man har gæster... Brian du lyder som min svigermor der købte et 27 " LCD af så tvivlsomt et mærke at jeg ikke kan huske det i skrivende stund.. Ja det er fladt, ja det ser pænt ud og JA det er håbløst at se fjernsyn på. Sport er udelukket da billedet ikke opdaterer hurtigt nok..stakkels svigerfar der ynder at se golf:cry: det er aldrig sjovt når bolden ikke længere en en bold med en streg hen over skærmen. Kald mig bare kritisk men hvis ikke man kan bruge et fjernsyn til at se fjernsyn på så er det sgu underordnet for mig om det er fladt eller ej.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 JO der var et LUXUR til 10.000!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Nej sgu ikke hvis det kun handler om at være fladt og se pænt ud når man har gæster... Brian du lyder som min svigermor der købte et 27 " LCD af så tvivlsomt et mærke at jeg ikke kan huske det i skrivende stund.. Ja det er fladt, ja det ser pænt ud og JA det er håbløst at se fjernsyn på. Sport er udelukket da billedet ikke opdaterer hurtigt nok..stakkels svigerfar der ynder at se golf:cry: det er aldrig sjovt når bolden ikke længere en en bold med en streg hen over skærmen. Kald mig bare kritisk men hvis ikke man kan bruge et fjernsyn til at se fjernsyn på så er det sgu underordnet for mig om det er fladt eller ej.. Der er mange ting at tage stilling til. Tag bare Plasma teknologien :) .. Men faktum er at LCD jo at blevet en så god kvalitet at du får hurtige opdateringshastigheder og en knivskarpt billede, men du skal bare være villig til at betale for det. Jeg synes helt sikkert at man skal tage stilling til sit TV. Det er jo et møbel i sig selv efterhånden og hvis du vil have alm. CRT, så fylder det jo både i dybden og breden og kan sjældent hænge på væggen (i hvert fald ikke særlig længe - med mindre man bruger et tv ophæng) .. Vi går da selv og overvejer det nye Phillips LCD tv, som både får en masse ros, men som jeg også har set i virkelig live. Et lille tip til jer som overvejer LCD og står nede i tv-butikken. Sørg for at checke om kontrast og lys er skruet op på max.. Det er et godt trick, jeg ved flere butikker benytter sig af =).. Husk også at spørge om der er tekst-tv i, ellers køber man bare en alm. LCD skærm til pc'er =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Eneste problem med LCD er indtil videre størrelsen og muligheden for døde pixels. Selvom begge dele er blevet bedre, så sørg for guds skyld at få en 100% return hvis der er en død pixel eller sub-pixel. Det er satme kedeligt at få hængt sit nye 15000 tv op og så er der en fed rød plet lige i midten. De fleste steder - undersøg!!! - betragter nemlig ikke 1 død pixel som en fejl! Typisk skal du op på 4 eller 9 døde pixels før de tager den retur. BTW - døde pixels sker i produktionen af skærmen, og vil ikke dukke op senere. Så hvis det virker nede i forretningen, så virker det også om 1 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 BTW - døde pixels sker i produktionen af skærmen' date=' og vil ikke dukke op senere. Så hvis det virker nede i forretningen, så virker det også om 1 år.[/quote']Wrong! Pixels kan "dø" og fejle. Hvis det modsatte var tilfældet, så var prisen nok en del højere ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Steen.... For satan da..... Det kan da aldrig konkurrere med et fladskærmstv. Et CRT fjernsyn er da stadig bedre end et fladskærms TV. Det er ikke ligeså smart og stømlinet, men billedet er sq stadig bedre. Tænk lavede en test hvor et CRT TV vandt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Jamen det er noget tid siden og det kan slet ikke konkurrere på farver og skarphed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Jeg har endnu ikke set et eneste LCD display, hvor der går døde pixels i den efter idrifttagelse. Og jeg ser _mange_ fladskærme i løbet af dagen. Men lad det ligge - døde pixels ved køb og størrelse er stadig et problem. Hvis man drømmer om 50", så er der reelt kun plasma at benytte. Projektionsfjernsyn er til grin. Men en ordentlig projektor er rigtig cool også. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Jeg har endnu ikke set et eneste LCD display' date=' hvor der går døde pixels i den efter idrifttagelse.[/quote']Så er du en af få.... Jeg servicerer selv en virksomhed i Kbh på IT-siden - så jeg ser også en del. Og lad mig i samme åndedræt sige: Acer fladskærme....få dem VÆK! (læs: døde pixels indenfor det første år, og næsten 50% fejler i strømforsyningen) Okaj...men jeg ville stadig ha´ det sidste ord, da du ikke har ret ;)Ja - desværre. Derfor betaler det sig at handle igennem forhandlere der har en nul-døde-pixel-politik. Det er, desværre, de færreste. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 Nå men lige for at slutte min tråd ;o) Jeg er super glad for mit nye Phillips og det ser rigtig godt ud og passer perfekt. Så eller jeres idéer kan i glemme. Det var det hele værd !!!! PS. Her på lørdag for jeg nok tid til at pakke div. ledninge ud. Jeg har jo altså ikke set det være tændt endnu ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2005 PPS. Behøver ikke at rette mine skrivefejl ;O) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2005 Jeg har endnu ikke set et eneste LCD display, hvor der går døde pixels i den efter idrifttagelse. Og jeg ser _mange_ fladskærme i løbet af dagen. Men lad det ligge - døde pixels ved køb og størrelse er stadig et problem. Hvis man drømmer om 50", så er der reelt kun plasma at benytte. Projektionsfjernsyn er til grin. Men en ordentlig projektor er rigtig cool også. Plasma er det eneste der holder , uanset størrelse, LCD ser for skarpt og unaturligt ud ,så jeg kan kun anbefale at holde sig til Plasma , selvom det er lidt dyrere.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 10, 2005 Plasma er det eneste der holder ' date=' uanset størrelse, LCD ser for skarpt og unaturligt ud ,så jeg kan kun anbefale at holde sig til Plasma , selvom det er lidt dyrere....[/quote'] Så vidt jeg ved så lider plasma stadig under følgende: 1) Det bliver foringet fra den første dag du tænder for det. Dvs at lys niveauet på sigt vil falde efter X antal timer (tusinde eller hvad har vi) 2) Der er stadig fare for at ting brænder sig fast. Dette er specielt et problem når man spiller konsol spil osv. Så vidt jeg ved så er den eneste løsning ved ting der er brændt fast, at man udligner hele billedet. dvs man forringer kvaliteten på hele billedet. Dernæst så mener jeg at huske at LCD holder længere end Plasma? Det er somsagt noget tid siden jeg sidst har været opdateret på Plasma og LCD teknologien, så min information kan jo være forældet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2005 En detalje...Plasma bruger en del mere strøm (og genererer en del varme), så hut jeg visker. Jeg "klarer" mig fortsat med mit gamle Sony CRT model Husalter666 - men skal klart ha´ en flad næste gang. Men nu skal jeg jo også lige holde økonmisk justits op mod hvor meget jeg bruger for-dummeren....for dét er dælme ikke møj´! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2005 De gode plasma tv'er holder mange tusind timer , og typisk længere end et CRT tv og sikkert også LCD, fejlraten på plasma er mindre end på LCD, og som sagt er billedet jo det vigtigste, og det er et klart mere naturligt billede på plasma end det er på LCD.... Og ja du kan være uheldig at ting brænder fast osv.... men du kan jo også være uheldig med en bil til en halv mio.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 10, 2005 De gode plasma tv'er holder mange tusind timer , og typisk længere end et CRT tv og sikkert også LCD, fejlraten på plasma er mindre end på LCD, og som sagt er billedet jo det vigtigste, og det er et klart mere naturligt billede på plasma end det er på LCD.... Og ja du kan være uheldig at ting brænder fast osv.... men du kan jo også være uheldig med en bil til en halv mio.... Det er vel ikke at man kan være uheldig? Hvis mit plasma fjernsyn står tændt i mange timer på samme kanal.. Lad os bare sige tv2 eller mtv, er der så næsten ikke en garanti for at f.eks logoet brænder fast? Derudover, kan Plasma dele jo ikke skiftes som f.eks LCD dele kan, hvad angår lys osv.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2005 Det er vel ikke at man kan være uheldig? Hvis mit plasma fjernsyn står tændt i mange timer på samme kanal.. Lad os bare sige tv2 eller mtv, er der så næsten ikke en garanti for at f.eks logoet brænder fast? Derudover, kan Plasma dele jo ikke skiftes som f.eks LCD dele kan, hvad angår lys osv.. jo før i tiden var der stor risiko for det, meget stor endda, den risiko findes faktisk også på et almindeligt fjernsyn... , men hvis du holder dig til kvalitets mærker, så klarer de også den lille hurdle.... har set en sony skærm stå på fastfryst billede i 15 timer uden nogen problemer bagefter...... så mange timer glemmer man vel næppe at have slukket sin skærm.. Nej plasma kan ikke skiftes ud på samme måde som LCD, men jeg er nød til at spørge hvad du vægter højest når du køber TV, hvor lang tid det holder eller hvor godt og naturligt dit billede skal være.... Brænder lortet af kan man jo bare købe et nyt, så hvorfor ikke nyde det mens man har det i stedet for at bekymre sig om hvornår det går i stykker..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 jo før i tiden var der stor risiko for det, meget stor endda, den risiko findes faktisk også på et almindeligt fjernsyn... , men hvis du holder dig til kvalitets mærker, så klarer de også den lille hurdle.... har set en sony skærm stå på fastfryst billede i 15 timer uden nogen problemer bagefter...... så mange timer glemmer man vel næppe at have slukket sin skærm.. Nej plasma kan ikke skiftes ud på samme måde som LCD, men jeg er nød til at spørge hvad du vægter højest når du køber TV, hvor lang tid det holder eller hvor godt og naturligt dit billede skal være.... Brænder lortet af kan man jo bare købe et nyt, så hvorfor ikke nyde det mens man har det i stedet for at bekymre sig om hvornår det går i stykker..... Bare en lille sidebemærkning og for at opdatere dig, så giver jeg dig faktisk ganske ret. Jeg har efter lang tids granskning fundet frem til at fjernsynet i stuen bliver et Plasma =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Bare en lille sidebemærkning og for at opdatere dig' date=' så giver jeg dig faktisk ganske ret. Jeg har efter lang tids granskning fundet frem til at fjernsynet i stuen bliver et Plasma =)[/quote'] Det går nu ret hurtigt med LCD skærme for tiden:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites