Jump to content
Jonas

MC køb 101

Recommended Posts

Jeg står og overvejer en tur til SV, og en billig MC hjælper med at trække mig længere over sundet. Jeg har set en Suzuki SV 650 på bytbil til omkring 40,000 - 45,000 skr. Kan det virkeligt passe? Den var fra 99. Hvad koster forsikring ca. på sådan en for en på 23? Er det meget høje priser som i DK? Er der andre omkostninger som man ikke lige overvejer ved køb af MC udover reperation? Skjulte skatter, afgifter? Nogen der kan anbefale andre cykler til omkring de 40,000 skr? Og til sidst har jeg et spørgsmål omkring overfart. Ved ikke om det burde være under skat. Jeg vil gerne vide hvordan man kommer over broen hurtigst. Er der noget der hedder studierabat på et MCbrobizz? Hvis jeg har et studiejob kan jeg så bruge mit bro fradrag hver dag hvis jeg tager på arbejde hver dag? På forhånd tak for svar. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Hejsa Hvorfor købe en SV'er ?? Det er bøttejern. Jeg ved de er super populære i DK, men det er vist kun pga prisen. Der findes så meget andet godt... Kig her : www.blocket.se og lad nu være med at savle dit keyboard til...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker på jeg kan håndtere en 900 kubik ... Er først lige ved at være færdig med kortet nu ... SV eren var mest fordi den er 2 cylindret ... Det skal jo lyde af noget ... Men som jeg skrev tager jeg gerne imod gode råd og den der ser ihvertfald flot ud ... Det er også en ny udstødning der sidder på ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Du kan få 40-45.000 købe ducati.... Hold dig fra SV'eren.... Du kommer ALDRIG af med den igen. I dk er den populær, men det er fordi importøren fik den hjem til en billig pris. I sverige er suzuki lige så dyr/billig som alt andet. Hvad med CBR 600 ?? De fåes også i den prisklasse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med Palle. Hvis du vil have god lyd og er til Mc'er ala SV er der kun et at gøre. Køb the real thing, nemlig en Duc Monster. Mht. brobizz er der ikke noget som hedder MC el. studiebizz. Og du kan sagtens bruge fradraget på dit studiearbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Helt enig med Palle. Hvis du vil have god lyd og er til Mc'er ala SV er der kun et at gøre. Køb the real thing, nemlig en Duc Monster.
Sjovt du lige nævner det... Jeg henter en Monster S4 imorgen :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er super flot Palle ... Jeg har altid godt kune lide Monster og jeg har også altid fået den anbefalet .. Syntes bare den ser så lille ud .. Og nu er jeg jo et fuldvoksent menneske på 187 og ikke helt let ... Jeg bliver også lige nødt til at spørge ... Kan man sidde 2 på en Monster?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Hej Jonas, Jeg hører nu heller ikke til de mindste... Ja, man kan godt sidde 2 på den. Den "plade" der sidder over bagsædet kan skrues af. En simpel operation med 2 skruer. Indrømmet, jeg glæder mig som et lille barn. Har ikke haft mc hele sommeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor dog en monster? Ja, den er da lækker, men så meget billigere er værkstedspriserne da heller ikke herovre :tongue2: Og så har jeg ladet mig frotælle, at den ikke er særlig velegnet til at sidde 2 på... Synes meget bedre om forslaget CBR600 -Men det kommer jo også an på hvad du skal bruge den til...? Og ang. den rigtige lyd, er det vel bare et spørgsmål om at sætte den rigtige potte på :fight: Nå, men til nogle af dine andre spørgsmål... Forsikring: Min erfaring er, at forsikringerne i Sverige er nooooget dyrere, da mc-erne er billigere ...folk vil have sidste nye model... folk smider deres "gamle" mc i en sø... folk melder mc´en stjålet... forsikringspræmierne stiger... Min forsikringsmand grinede af mig, da han tjekkede reg. nr. på mit nyindkøbte vidunder (ZX-6R ´04). Rystede på hovedet og sagde: "den er helt gal. Du er for ung, bor i Malmø og mc´en du har valgt er for sporty" :sad: Selv de selvskaber som har pige-forsikringer (troede det skulle være min redning :-/) ville ha noget med en sådan cykel at gøre :-/ Men prisen kommer meget an på hvor du bor!!! Hvis du bor udenfor Malmø, bliver det en del billigere... Mht. brobizz er det stadig billigere at køre over broen på mc end studenterpriserne med togkort! Ved ikke helt hvordan det er med fradragsrettighederne hvis man bor i Sverige og arbejder i DK, men da jeg stadig boede i DK, men arbejde i Sverige, var fradraget på broafgiften 50,-, da der ikke fandtes noget specielt for mc, og de derfor benyttede fradraget som for bil (selvom broafgiften er pænt meget billigere til mc end bil) Sørg også for at få et svensk personnummer så hurtigt som muligt, ellers er det helt håbløst at få indregistreret noget som helst... Håber jeg har fået svaret på lidt af dine spørgsmål...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Hvorfor dog en monster? Ja, den er da lækker, men så meget billigere er værkstedspriserne da heller ikke herovre :tongue2: Og så har jeg ladet mig frotælle, at den ikke er særlig velegnet til at sidde 2 på... Synes meget bedre om forslaget CBR600 -Men det kommer jo også an på hvad du skal bruge den til...? Og ang. den rigtige lyd, er det vel bare et spørgsmål om at sætte den rigtige potte på
En Ducati er dyr i service. Så'n er det. Om den er god at være 2 på....who gives a flying f***...det er ikke en HT bus jeg har købt. :laugh: Den rigtige lyd kommer bare aldrig ud af 4 cylindre ....om man så vælger at ændre potterne helt oppe ved tændrøret, så bli'r det bare aldrig DEN lyd. :fight: Med henhold til forsikringerne er jeg ikke enig. NOGLE maskiner er dyre, f.eks. CBR 600. Og, din ZX-6'er er sikkert også ganske dyr. Men, min Triumph Daytona kostede 6000 SEK for ½-forsikring. Det er da til at overleve... Det du betaler extra i forsikring kan jeg så bruge på service... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da aldrig være billigere at tage en MC over broen .. Specielt ikke hvis man er studerende ... Fradrag tæller jo ikke frem og tilbage til studiet ... Hvis jeg køre over hver dag inkl. weekend koster det 3300 om måneden ... SU kortet over boren koster 695 .. En MC tur koster jo 55 men en bil tur kan man med 50 ture for 2590 få den helt ned på 52,5 ... Selv om jeg kan få lidt fradrag de dage jeg er på studiejob er min eneste løsning vist at parkere MCen i DK og tage toget over ... Så skal den bare hives hjem der hver 21. dag ... Så bliver det min. 805 dkr pr. md. for den billigste overgangs løsning. Kort + 1 overfart pr. md.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En Ducati er dyr i service. Så'n er det. Om den er god at være 2 på....who gives a flying f***...det er ikke en HT bus jeg har købt. :laugh: Den rigtige lyd kommer bare aldrig ud af 4 cylindre ....om man så vælger at ændre potterne helt oppe ved tændrøret, så bli'r det bare aldrig DEN lyd. :fight:
Smag og behag er heldigvis forskellig :cool: Ja, du kan sagtens finde maskiner, der er billigere at forsikre, men der skal bare ikke så meget til, för end de havner i den dyreste klasse. Nu har jeg nok også mest kigget på 4 cylindret sportsmaskiner, sååå hvis man interesserer sig for 2 cylindrede har man nok også en fordel ved forsikring... -Men hvad så med en Aprillia?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan da aldrig være billigere at tage en MC over broen .. Specielt ikke hvis man er studerende ... Fradrag tæller jo ikke frem og tilbage til studiet ... Hvis jeg køre over hver dag inkl. weekend koster det 3300 om måneden ... SU kortet over boren koster 695 ...
Sorry -glemte at jeg var svensk pseudo-studerende (doktorand), da jeg havde "problemet", der kunne det ikke betale sig... Og nu hvor jeg både arbejder og bor i Sverige er det billigere for mig at tage mc´en frem for toget til DK (=jeg HADER vinter :sick: )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Er vi ikke ved at være nok med mc, til en tur rundt i skåne ? Fingeren i vejret, hvis du syntes det kunne være cool :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget koster det forresten at forsikre sådan et Monster? 600cc ... Jeg har søgt på forskellige sider men det er svært at finde en pris uden at have et svensk CPR nummer ... Hvis man også skal have den udenlands og kun er 23 er det vel dyrt ... Kan det ikke bedre betale sig kun at få en trafikforsikring? Og hvor meget plejer de at gå for?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites