Admin 12 Anmeld indhold Skrevet August 2, 2005 Jeg går lige med planer om at anskaffe mig en sejlbåd og var lidt nysgerrig om der var nogle bådejere på debatten ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Smølfine 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Næhh.. Kun tidligere bådejer. Og søger pt. med lys og lygte efter nogen at sejle med. Hilsen Smølfine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Nope, ikke endnu.. men har da så sandelig planer om det;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 *uhh*...savner også at futte rundt ude på Øresund - UDEN motor! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Erling 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Jeg har selv sejlbåd og ved at det kan være ret besværligt at finde bådplads (i Helsingborg området). Min ligger i Höganäs - en udmærket havn, men lidt for langt væk fra hvor vi bor. Min pointe er: Hvis du overvejer at få båd, er det smart at blive skrevet op til en bådplads asap. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ZeNi 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Er det i Sverige som Danmark med "kørekort" ? Skal man have det uanset bådtype og størrelse. I fald, hvor tager man det ? Zeni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Jeg henviser til et link fra anfield./toft Er det derfor Øresund trækker ;-) http://www.dr.dk/skum/_arkiv/angora/angora_2_20_oresundsvisan.asx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Jeg har selv sejlbåd og ved at det kan være ret besværligt at finde bådplads (i Helsingborg området). Min ligger i Höganäs - en udmærket havn' date=' men lidt for langt væk fra hvor vi bor. Min pointe er: Hvis du overvejer at få båd, er det smart at blive skrevet op til en bådplads asap.[/quote'] Desværre skal man have en båd for at blive skrevet op, men det gør jeg også så snart at jeg køber en. Der er lidt kortere venteliste i Råå end Norra Hamnen og det er også lidt billigere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Er det i Sverige som Danmark med "kørekort" ? Skal man have det uanset bådtype og størrelse. I fald, hvor tager man det ? Zeni Du skal da ikke have noget "kørekort" for at sejle en lille sejlbåd i Danmark ? Det skal man i hvertfald ikke i Sverige. Kun hvis man skal sejle med passagerer. Det var i hvertfald hvad jeg fik at vide af min instruktør. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Jeg tror Zeni tænker på motorbådskort! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2005 Jeg kan ikke huske detaljerne - men skal du sejle en båd over en vis størrelse og med en vis størrelse (hjælpe)motor (hvem ¤%&/# gider sejle motorbåd!!? *gg*) - så skal du, i DK, tage "kørekort" til båd! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2005 Jeg har selv sejlbåd og ved at det kan være ret besværligt at finde bådplads (i Helsingborg området). Min ligger i Höganäs - en udmærket havn' date=' men lidt for langt væk fra hvor vi bor. Min pointe er: Hvis du overvejer at få båd, er det smart at blive skrevet op til en bådplads asap.[/quote'] Ved du om der er plads pt. i Höganäs ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Erling 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2005 Jeg snakkede med havnemesteren i dag. Selvom der står 120 i kø, mener han, at der er en lille mulighed for at få plads næste år. Og man kan blive skrevet op uden at have en båd. Som sagt er det en god havn med gode forhold, men den kan være lidt træls at komme ind og ud af pga en ret lang sejlrende. Du kan ringe havnemesteren - Christer - på 042-333365. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2005 Jeg snakkede med havnemesteren i dag. Selvom der står 120 i kø' date=' mener han, at der er en lille mulighed for at få plads næste år. Og man kan blive skrevet op uden at have en båd. Som sagt er det en god havn med gode forhold, men den kan være lidt træls at komme ind og ud af pga en ret lang sejlrende. Du kan ringe havnemesteren - Christer - på 042-333365.[/quote'] Lyder godt. Tak for det, Erling Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2005 Min nye båd Så lykkedes det endelig at få fingre i en båd. Her er Line, en fin begynderbåd på 23 fod. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kenneth 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2005 den ser sørme sød og fin ud ! tillykke med den :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Hvad koster sådan en :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Det ligner lidt en gammel Granada 24....!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Jeg vidste godt en Granada er noget af en balje, men alligevel .... http://www.blocket.se/view/5964525.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0 Gio... you need glasses !!! Tillykke med båden, Steen ... har du så også lært at sejle, eller er det er projekt for vinteren ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Jeg vidste godt en Granada er noget af en balje, men alligevel .... http://www.blocket.se/view/5964525....&l=0&c=1&city=0 Gio... you need glasses !!! Palle...din humor er sgu´ under lavmålet til tider ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Det ligner lidt en gammel Granada 24....!? Ok jeg troede en Granada 24 var... 24 fod... deraf navnet:confused: Steen skriver 23;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Mener bare den jeg sejlede i hed "24"...og den ligner en del, hvis jeg husker ret. Og måske Granadaerne også er lavet i 23 fod?...eller også husker jeg forkert ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Hvad koster sådan en :) Jeg fik den for 20.000 SEK, men den har også nogle år på bagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2005 Mener bare den jeg sejlede i hed "24"...og den ligner en del' date=' hvis jeg husker ret. Og måske Granadaerne også er lavet i 23 fod?...eller også husker jeg forkert ;)[/quote'] Det ved jeg ikke om du gør men båden er en Magnifik Midget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2005 Steen: damm er det ikke meget billigt ??? sådan en kunne jeg godt tänke mig,men jeg ved ikke en skid om sejlbåde :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites