Jump to content
Admin

Båd

Recommended Posts

Jeg har selv sejlbåd og ved at det kan være ret besværligt at finde bådplads (i Helsingborg området). Min ligger i Höganäs - en udmærket havn, men lidt for langt væk fra hvor vi bor. Min pointe er: Hvis du overvejer at få båd, er det smart at blive skrevet op til en bådplads asap.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har selv sejlbåd og ved at det kan være ret besværligt at finde bådplads (i Helsingborg området). Min ligger i Höganäs - en udmærket havn' date=' men lidt for langt væk fra hvor vi bor. Min pointe er: Hvis du overvejer at få båd, er det smart at blive skrevet op til en bådplads asap.[/quote'] Desværre skal man have en båd for at blive skrevet op, men det gør jeg også så snart at jeg køber en. Der er lidt kortere venteliste i Råå end Norra Hamnen og det er også lidt billigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det i Sverige som Danmark med "kørekort" ? Skal man have det uanset bådtype og størrelse. I fald, hvor tager man det ? Zeni
Du skal da ikke have noget "kørekort" for at sejle en lille sejlbåd i Danmark ? Det skal man i hvertfald ikke i Sverige. Kun hvis man skal sejle med passagerer. Det var i hvertfald hvad jeg fik at vide af min instruktør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske detaljerne - men skal du sejle en båd over en vis størrelse og med en vis størrelse (hjælpe)motor (hvem ¤%&/# gider sejle motorbåd!!? *gg*) - så skal du, i DK, tage "kørekort" til båd!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har selv sejlbåd og ved at det kan være ret besværligt at finde bådplads (i Helsingborg området). Min ligger i Höganäs - en udmærket havn' date=' men lidt for langt væk fra hvor vi bor. Min pointe er: Hvis du overvejer at få båd, er det smart at blive skrevet op til en bådplads asap.[/quote'] Ved du om der er plads pt. i Höganäs ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakkede med havnemesteren i dag. Selvom der står 120 i kø, mener han, at der er en lille mulighed for at få plads næste år. Og man kan blive skrevet op uden at have en båd. Som sagt er det en god havn med gode forhold, men den kan være lidt træls at komme ind og ud af pga en ret lang sejlrende. Du kan ringe havnemesteren - Christer - på 042-333365.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg snakkede med havnemesteren i dag. Selvom der står 120 i kø' date=' mener han, at der er en lille mulighed for at få plads næste år. Og man kan blive skrevet op uden at have en båd. Som sagt er det en god havn med gode forhold, men den kan være lidt træls at komme ind og ud af pga en ret lang sejlrende. Du kan ringe havnemesteren - Christer - på 042-333365.[/quote'] Lyder godt. Tak for det, Erling

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det ligner lidt en gammel Granada 24....!?
Ok jeg troede en Granada 24 var... 24 fod... deraf navnet:confused: Steen skriver 23;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites