Homer 10 Anmeld indhold Skrevet August 2, 2005 Er der mon nogen herinde (eller nogen herinde der kender nogen), der er interesseret i 6-8 timers rengøring i privat hjem i Vellinge i morgen, onsdag den 3. august. Aflønning i henhold til skattevæsnets orange liste... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Damn:) Måske du skulle prøve "rent hjem":) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Kommer de med kort varsel?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ccdj 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Er bare nysgerrig :) Men hvad er det der skal gøres rent der tager 6-8 timer????? en herregård eller ;) Smil fra Christina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Et godt gæt er at det drejer sig om den berømte svenske "flytterengøring" som jo er forholdsvis omfattende - jeg glæder mig totalt til at flytte ind i et super-turbo-ultra-rent hus :D men ikke til jeg selv skal gøre huset rent når vi engang skal sælge igen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ccdj 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Et godt gæt er at det drejer sig om den berømte svenske "flytterengøring" som jo er forholdsvis omfattende - jeg glæder mig totalt til at flytte ind i et super-turbo-ultra-rent hus :D men ikke til jeg selv skal gøre huset rent når vi engang skal sælge igen.... Hmmmm har aldrig hørt om den "berømte svenske flytterengøring" kan du indvie mig i hvad den indebære :) Smil fra Christina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Må da også lige sige at den kender jeg heller ikke til:/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Svensk flytterengøring = udvidet hovedrengøring, i hvert fald iflg. den beskrivelse der ligger i vores kontrakt. Dvs. at der skal gøres grundigt rent allevegne. Fryser skal afrimes, fryser og køleskab rengøres grundigt, ovn, komfur og emhætte gøres rene, komfuret trækkes ud fra væggen og der gøres rent bagved og på gulvet under. Vinduer skal pudses inde og ude - og hvis de er dobbelte, skal de også pudses mellem lagene! Persienner skal selvfølgelig også rengøres. Afløb renses, badeværelse afkalkes, alle faste skabe rengøres indvendig og udvendig og på alle hylder, vaskemaskine og tørretumbler tørres af og evt. filtre tømmes. Plus selvfølgelig at gulve skal støvsuges og vaskes, vægge vaskes ned hvis de kan tåle det, og hvad der nu ellers hører til en alm. rengøring. Beskrivelsen "advarer" om at det tager mindst 6-8 timer og at mægleren gerne formidler kontakt til et rengøringsfirma :D Og hvis det ikke er gjort ordentligt inden indflytning, har køber lov at bestille et rengøringsfirma på sælgers regning - efter at have gjort sælger opmærksom på problemet og givet mulighed for at gøre arbejdet færdigt. Jeg vil dog sige at jeg ikke har i sinde at hænge mig i detaljer, men at jeg da forventer at huset er gjort rimelig rent når vi flytter ind! Jeg skal ikke kunne sige om det også gælder for bostadsrätt, men det gælder i hvert fald for alm. ejerboliger... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Mäklarsamfundet har denne: http://www.maklarsamfundet.se/pof/ms/sida_upload/_BASE_3_ID_601_1073999016.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Svensk flytterengøring = udvidet hovedrengøring, i hvert fald iflg. den beskrivelse der ligger i vores kontrakt. Dvs. at der skal gøres grundigt rent allevegne. Fryser skal afrimes, fryser og køleskab rengøres grundigt, ovn, komfur og emhætte gøres rene, komfuret trækkes ud fra væggen og der gøres rent bagved og på gulvet under. Vinduer skal pudses inde og ude - og hvis de er dobbelte, skal de også pudses mellem lagene! Persienner skal selvfølgelig også rengøres. Afløb renses, badeværelse afkalkes, alle faste skabe rengøres indvendig og udvendig og på alle hylder, vaskemaskine og tørretumbler tørres af og evt. filtre tømmes. Plus selvfølgelig at gulve skal støvsuges og vaskes, vægge vaskes ned hvis de kan tåle det, og hvad der nu ellers hører til en alm. rengøring. Beskrivelsen "advarer" om at det tager mindst 6-8 timer og at mægleren gerne formidler kontakt til et rengøringsfirma :D Og hvis det ikke er gjort ordentligt inden indflytning, har køber lov at bestille et rengøringsfirma på sælgers regning - efter at have gjort sælger opmærksom på problemet og givet mulighed for at gøre arbejdet færdigt. Jeg vil dog sige at jeg ikke har i sinde at hænge mig i detaljer, men at jeg da forventer at huset er gjort rimelig rent når vi flytter ind! Jeg skal ikke kunne sige om det også gælder for bostadsrätt, men det gælder i hvert fald for alm. ejerboliger... :th2: Tror ikke der er noget der hedder alm. ejerboliger i sverige du! Enten så har man hus, bostadsrätt eller så bor man til leje, men reglerne er de samme! Det er bare ikke alle der overholder dem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Hej Thomas, jeg mente nu nærmest at der vel kunne være forskel på hvad der gjaldt i bostadsrättsföreninger og hos div. udlejere i forhold til hvad der er praksis når man køber hus :-) men jeg ved ikke en brik om det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Damn:) Måske du skulle prøve "rent hjem":) Homer... Nu har du sgu muligheden... http://programmer.tv2.dk/article.php?id=2515485 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Homer... Nu har du sgu muligheden... http://programmer.tv2.dk/article.php?id=2515485 hehe Tak, men nu er det sq for sent - må selv i gang med gulvskrubbe og vinduespudsning... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites