Jump to content
larscph

Salus - stigning på 17% ??!?

Recommended Posts

Halløj, Jeg har lige fået min fornyede forsikring på min bmw 530dA touring - som lige er steget 17% fra 9.225 sek/år til 10.837 sek/år!!! Er der andre der har samme fornøjelse? Ringer til dem i morgen! Det er da for frækt - jeg har absolut ikke brugt forsikringen til noget som helst andet end betalt den, forstås.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest raket77

Betaler præcis det samme på en 320d som også er steget. Ringede til dem men det var som at snakke for døve ører, de begrundede med at der var større udgifter til skader end sidste år.. Hører gerne hvad de siger til dig. Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det er frækt - i det mindste kunne man medsende et eller andet der forklarer stigningen! Jeg skal nok lige skrive hvad de siger...
Jeg ser frem til hva de siger, for vi er i en situation hvor vi meget snart skal have forsikret 2 biler og derfor vil det være godt at vide om det er en generel prisstigning, for jeg har fået et tilbud fra Salus. Hvor blev ham Tobias af egentlig? Jeg ved godt han stoppede og startede et andet sted, men er der nogen der har haft noget kontakt til ham i det nye firma og fået nogle priser ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Ja, det er ikke godt at vide hvad Salu har gang i. Jeg har modtaget en indboforsikring, som jeg aldrig har bestilt ! Meeeen, det finder de vel ud af når jeg ikke betaler...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det er ikke godt at vide hvad Salu har gang i. Jeg har modtaget en indboforsikring, som jeg aldrig har bestilt ! Meeeen, det finder de vel ud af når jeg ikke betaler...
Det er nok klogere, at afvise den. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Delvist off topic - men alligevel ... Jeg har 2 bilforsikringer hos Läns... I begge tilfælde blev den årlige præmie i 2005 sat NED i forhold til præmien i 2004. Der er tale om forsikringer uden "vagnskada".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Var lige forbi i går.. Hrmm.. De siger: "Vid betalning med helårsfaktura är det totala priset per år: 12.890 kr" Det var lige 2.000 dyrere end min "nye" præmie hos Salus.. For en "helförsäkring Plus" som det det der vist kommer nærmest Salus' AllRisk... Hrmpf..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Talte med Salus nu.... Hmm.. "Der har været mange skader på præcist din bilmodel" får man at vide.. Og nej, han kunne ikke gøre noget som helst for at sænke præmien. Men det er jo flot nok! :-(
Hmm mærkeligt vores forsikring steg også en hel del da vi fik den ny faktura..omkring 10 % så vidt jeg husker.... Det lyder som en standard bemærkning omkring bilmodellen.... fik et brev med samme smøre.. generelle stigninger..Vi kan sgu da ikke alle køre rundt i samme model.. eller hur;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm mærkeligt vores forsikring steg også en hel del da vi fik den ny faktura..omkring 10 % så vidt jeg husker.... Det lyder som en standard bemærkning omkring bilmodellen.... fik et brev med samme smøre.. generelle stigninger..Vi kan sgu da ikke alle køre rundt i samme model.. eller hur;)
Jeg fik ikke engang et brev med der forklarede noget! Det er da i øvrigt fjollet at skyde skylden på bilmodellen når stigningen nu ser ud til at være mere eller mindre generel, det giver et par ridser i troværdigheden skulle jeg mene... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh.. Aktsam skriver på deres website: [Din bil ska vara en "vanlig" personbil Om du har en bil med kraftigare motor, mer sportbetonad bil, cabriolet, jeep/suv, pickup, minibuss eller direktimporterad bil kan du inte försäkra den hos Aktsam.]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har det samme som Kim H. Läns.... Fik en pris på helforsikring + tillæg for hærværk mm. som jeg faktisk troede var forkert. Jeg tog derned for at være sikker og den faldt yderligere 1000sek. Det fattede jeg slet ikke lige. Jeg hvade endda det tilbud med som de havde sendt til mig. Men som hun sagde: Det gør vel ik noget at den er blevet 1000sek billigere end i sidste mdr. dit tilbud er fra. Men der er nok noget om de bmw'er. Jeg havde sidste sommer en bmw M3 som jeg næsten betalte det dobbelte for, selvom motor, hestekræfter og lign. på M3 var meget mindre. Dette er IKKE ment til jer her i debatten men folk som kører bmw må jo generalt køre dårligere bil og lave alt for mange skader siden det kun lige er det bilmærke som er så dyrt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Nå ja men nu kører jeg jo ikke BMW.... Vi har en Audi og en Golf. Golfen's skal fornyes til september så jeg venter i spænding på om netop også denne bilmodel har været ramt af særlig mange skader :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. Også her - vi har en Saxo 1.4i også.. Den er så kun trafikforsikret, men det bliver jo også spændnede hvor mange skader netop den bilmodel er ramt af når den skal fornys i December.... Der kører dælme ikke mange af dem heroppe!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge min svenske kollega er det standardpraksis at folk hentes ind i forsikringsselskaberne med en fin pris, men hvor man så året efter får smidt en stigning i nakken. Hans råd er at gøre som de fleste: Skift selskab. Min forsikring hos Salus røg op med 25 %. Latterligt ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Nårh... så kan jeg bedre forstå det. Sidste år engang der fik jeg at vide "at året før havde de mange skader, og derfor måtte min bil lige stige 2-3.000kr." Jeg har LF. Så købte jeg en mindre - skægt nok en BMW 320, og den var pudsigt nok lige så dyr. Spøjs firmapolitik, det bliver dyrere at være hos selskabet, sjovt det er jo faktisk modsat i Danmark. Gad vide hvad bilen så koster næste år... :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jeg chekkede lige min pris ref mit sidse indlæg. Jeg fik en forhøjning fra 12.500 til 16.000SEK. Det var for en MB Eklasse i Malmø city. (Import) Kapowwwww.... Der er ingen tvivl de giver en importbil et ordenligt hak opad, på trods af at man mærker ruder og kommer med nøglegodkendelse m.v. Ved skifte af bil, samme pris. De er vist ikke i tvivl om hvordan de skal tjene pengene. Gad vide - om de ved... at vi dumme tilflyttene danskere taler sammen :th2: Det er som om de kollektivt tror vi betaler hvadsom helst for biler, bolig og forsikringer m.v.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille Kia er også faldet i pris hos Länsforsikringer her ved fornyelsen, og min volvo har haft samme pris i 2 1/2 år hos Volvia. Så det er ikke alle der driver forsikringsselskab som Salus Ansvar. Uden at skulle gøre for meget reklame, så begynder Nordea at sælge forsikringer i Sverige næste år, ligesom de gør det i Danmark, Norge og Finalnd. Det er Tryg fra Danmark der står bag i den samarbejdsaftale de har indgået. Jeg er selv spændt på om de priser de går ud med kan matche markedet. Men ihvert fald gør Nordeas generelle principper at man ikke "dumper" første år for så at sætte op året efter. Det vil heller ikke være muligt at prutte om prisen, for der komme til at gælde samme regler som i øvrige Nordea. Måske det kan give fornuftige priser til alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Min lille Kia er også faldet i pris hos Länsforsikringer her ved fornyelsen, og min volvo har haft samme pris i 2 1/2 år hos Volvia. Så det er ikke alle der driver forsikringsselskab som Salus Ansvar. Uden at skulle gøre for meget reklame, så begynder Nordea at sælge forsikringer i Sverige næste år, ligesom de gør det i Danmark, Norge og Finalnd. Det er Tryg fra Danmark der står bag i den samarbejdsaftale de har indgået. Jeg er selv spændt på om de priser de går ud med kan matche markedet. Men ihvert fald gør Nordeas generelle principper at man ikke "dumper" første år for så at sætte op året efter. Det vil heller ikke være muligt at prutte om prisen, for der komme til at gælde samme regler som i øvrige Nordea. Måske det kan give fornuftige priser til alle.
Gud ved om de så tæller ancinitet som man gør i Danmark, eller det er måske en generel regel i sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites