ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 al´så en garage. Sådan én har jeg ikke. *hmm*....nogle der har plads tilovers en 12 timers tid? ;) . Gio, jeg har sendt dig en pm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Jo men var det ikke også specifikt med en spray til baderum. Aerosoler i et lukket rum = stor dosis. Ved ikke om man bliver meget hårdt angrebet ved at gnubbe lidt med en klud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2006 Nu har jeg så fået min flaske med Rejex Og nu har du vel også nogle erfaringer at dele ud af? Er specielt nysgerrig mht. at holde vinduerne rene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2006 Og nu har du vel også nogle erfaringer at dele ud af? Er specielt nysgerrig mht. at holde vinduerne rene.Jeg påførte produktet i weekenden, og er ved at danne mig et billede. Jeg synes det kan være svært at polere helt "ind" - forstået sådan, at jeg synes der efterlades en synlig "film". Men det kan også have været en kombination af for dårligt lys og ikke-polér-vant. Selve produktet er ikke ret drøjt i brug. Konsistens som hånd-lotion. Så snart det påføres ruden, og poleres rundt, så "stivner" det ret hurtigt - så der skal bruges en del til en hel bil. Jeg brugte vel omkring 1/3 af flasken, skulle jeg mene. (Så ga´ jeg også spejlene, samt lygteglas :)) Efter at det hele har stået en 20 minutters tid, så er detbare igang med at polere af...præcis som når du vokser. Derefter...er glasset SINDSSYGT glat -så det er jo lovende. Jeg oplevede det første rigtige regnvejr igår - og det var en positiv oplevelse. Ved over 60-70 km/t blev vandet simpethen blæst af ruden. Og måden vandet lægger sig på er også anderledes - kræver lige lidt tilvænning. Jeg har heller ikke prøvet at køre nattekørsel i regnvejr med produktet endnu - så om der er "stjerner på ruden" ved modkørende trafik, kan jeg ikke sige noget om endnu. Indtil videre, så ser det lovende ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2006 Derefter...er glasset SINDSSYGT glat -så det er jo lovende. Jeg oplevede det første rigtige regnvejr igår - og det var en positiv oplevelse. Ved over 60-70 km/t blev vandet simpethen blæst af ruden. Det var lige det jeg ville høre! Så må jeg nok heller få bestil mig et kit, og komme igang ... hvor lang leveringstid var det på det? Edit: og hvor lang tid tog det at smøre hele dytten ind i det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2006 Det var lige det jeg ville høre! Så må jeg nok heller få bestil mig et kit, og komme igang ... hvor lang leveringstid var det på det? Edit: og hvor lang tid tog det at smøre hele dytten ind i det?Pris inkl. forsendelse, små 25£. Leveringstid: 5 dage i mit tilfælde. Jeg brugte det nu kun på vinduerne ;) Ga´ dem både indvendig og udvendig...og det tog et par timer, inkl. rengøring inden behandling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2006 Hmm ... han er da vist lidt en hustler. Jeg bestilte et kit, en flaske plus lidt påføringsdimser, etc, og ville have det leveret det hos min svigerfar i DK. Fik denne besked: "Unfortunately the shipping costs on the web site are quoted for Uk and the actual cost to send to Denmark is £16.00. This is by DPD 3 day guaranteed service by courier and is the same cost for up to 30 kilos! Therefore to make it cost competitive for you, I can offer you a second bottle of RejeX at £10.00 special price (half price) and I will also put in some extra applicators or free." Så jeg skrev tilbage og sagde at jeg var overrasket over at der var så stor forskel på at sende det til hhv. SE og DK, når nu en af mine mates (Gio) havde fået det send til Malmø til £4.50, og om ikke han bare kunne sende det til mig istedet, til £4.50. Nu må vi se hvad der sker. Så Gio, du er nu en "mate" :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret May 28, 2006 Jeg købte min Ultraglozz inde hos supercar, og de viste mig et andet produkt der hed "Clear Vue". Ham i butikken brugte det selv fordi det var ok og billigt. Tror jeg gav omkring 119 kr for en lille flad flaske. * Rensede ruden med vask, lod den tørre og dernæst en tur med sprit. * Så påførte jeg dette middel på for og bagrude, og lod det tørre til en tåge. * Gav herefter begge ruder en omgang til. * Efter tørring polerede jeg ruden med et tørt håndklæde, og lod det hærde natten over. Brugte kun max 1/5 del af flasken. Dagen efter, i Torsdags var jeg ude og køre en tur, og mellem Roskilde og Ringsted kom der en regnbyge, så voldsom at man kunne se dens grænse på vejbanen længere fremme. Vandet på forruden strøg bare af, der var en del mikroskobiske dråber som lidt tåge hist og her, men stortset det hele fløj bare af. På bagruden lignede det 20cm lange haletudser der susede af, ingen dråber overhovedet. Og så er det billigt, men ingen anelse om virkningen i længden. Men fluer og lign sidder ikke så fast mere, de går let af i vask. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2006 Så Gio' date=' du er nu en "mate" :th2:[/quote']Fino...hehe...ser frem til at høre hvad han svarer dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
raket77 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Er der mulighed for at få en update med hensyn til bl.a Gio´s nano halløj på forruden samt Thomas O´s lakforsejling?? Tænker på om det er lettere at gøre forruden ren, samt holder ultraglozzen forsat sin glans? Mvh Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Mit "nano-halløj" spiller 100...men holder dog ikke så længe som jeg kunne ønske mig. Med til historien skal også nok lige fortælles at jeg parkerer udendørs 24/7 :o Udover dét, så er det faktisk ikke nødvendigt med visker-brug, når bare hastigheden er over 60-70 km/t. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Godt at høre Gio, for jeg har lige smurt ruderne ind i det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Godt at høre Gio' date=' for jeg har lige smurt ruderne ind i det :)[/quote']Husk at tørre det af igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Måske lidt tidligt at drage en endelig bedømmelse. Men.... Umiddelbart holder Ultraglozzen sin glans. Den skyer vandet som en gås endnu, trods at den bliver vasket med affedter 2-3 gange om ugen nede på havnen. Den er ikke så silkeglat som når den er nyvokset, men skyer vandet fint og fluerne er en lille smule lettere at få af spejle og fronten. Så den har allerede holdt dobbelt så længe som Sonaxen jeg brugte før, men jeg tror ikke på 18 måneder holdbarhed. Det gælder nok kun for folk der kører 5.000 om året. Vi kører 40-50.000 årligt og vasker tit. Men trods for at den er god endnu vil jeg prøve at pudse mere på, for at se om man kan opnå den der tykkere beskyttelse som de snakker så meget om. Fælgene skyer også vandet endnu, dog skal de altså rengøres blidt med en børste. De kan ikke bare skylles med højttryksvand som jeg havde håbet på. Tidligere brugte jeg f.eks biltemas fælgrens med syre og alt muligt, nu bruger jeg bare en hjemmeblandet 1/9 opløsning af opvaskemiddel eller autoshampoo til rengøring i en lille pumpeflaske. Brugte 2x Ultraglozz vinyl (den normale uden ekstraglans) på dækkene, og det har holdt dækkene sorte indtil videre. Før brugte jeg Simoniz spray, men den var lidt pebret. Den der Clear Vue troede jeg havde tabt effekten, men jeg har lige været i stockholm i silende regn, og det virkede stadigtvæk. Brugte slet ikke viskerne, men ruden skal være ren for insekter før man får fuld effekt af behandlingen. De ryger iøvrigt nemt af med en tankstationsbørste på ruden. Der skal ikke gnubbes så meget mere. Men til gengæld er jo mere vand desto bedre, det skøjter bare af. Efter vask kører jeg nede fra Preem på havnen, op ad rampen md pæn fart, så er ruden klar når jeg når toppen af broen. (200m) Blev anbefalet en månedlig behandling, men det har ikke vist sig nødvendigt endnu. Det tager kun 10 - 15 minutter at behandle ruden. Til pengene er det klart en vinder i mine øjne. Virkeligt nemt at påføre, gav bare ruden en affvasker nede på GDS, og en spritklud lige inden jeg lagde det på den tørre og rene rude. Har behandlet 3 biler, både for og bagrude. Har endnu ikke brugt nær det halve af flasken. Men i guder hvor det stinker fælt, dryp det endeligt ikke på lakken. Insekterne er virkeligt noget skod, men tror man kan drage stor nytte af den til efteråret/vinter. NB: Til orientering, der står på flasken det overskydende skal vaskes af med vand lige efter behandlingen, men det gjorde jeg ikke. Lod det bare være, efter at have poleret ruden så godt jeg kunne med et blødt håndklæde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
raket77 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Det lader til at ultraglozzen skal prøves på bilerne... Tak for tilbagemeldingen:) Mvh Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 27, 2006 Jammen det var da så lidt. Giv gerne dit besyv med, når du får lidt erfaring med det. Den korte tid jeg har kørt med det er for lidt at samle en konklusion op på. Men jeg har en god fornemmelse af det allerede som bedre end det jeg tidligere har brugt. Bare brug en lille svamp når du påfører det, det gør det hele meget nemmere når den er godt genemvædet, og det er altså ikke nødvendigt med en polermaskine hvis lakken er nogenlunde ny. Bare sørg for at bilen er 100% tør indne du fører det på. Til orientering er det ikke en rubbing, den fjerner ikke bitte små ridser hvis det er nødvendigt. Husk at klare dine små stenslag dagen inden. Glæder mig til at høre din bedømmelse, men herregud den er jo heller ikke vildt dyr sådan en lille dåse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Mit "nano-halløj" spiller 100...men holder dog ikke så længe som jeg kunne ønske mig. Med til historien skal også nok lige fortælles at jeg parkerer udendørs 24/7 :o Og hvor lang tid er ikke så længe. Kan det evt anbefales? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Og hvor lang tid er ikke så længe. Kan det evt anbefales?Det virker fint...holdbarheden er ca. et par måneder. Alt afhængigt af vejr, viskerbrug m.m. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Det er da fair nok Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Det er da fair nokDer er ingen grund til at bestille fra udlandet. ThomasO nævner nogle produkter tidligere i denne tråd som er værd at kigge nærmere på. Nano-fænomenet breder sig med hastige skridt over de skandinaviske sletter. Bl.a. har http://www.nanocover.dk stor success. Nogle der har erfaringer med netop deres produkter? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Deres priser er da ikke helt vilde. 120 kr for 75ml rude forsegling som garanteres at holde i 6-12 mdr(20kkm) Kunne være man skulle prøve. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Deres priser er da ikke helt vilde. 120 kr for 75ml rude forsegling som garanteres at holde i 6-12 mdr(20kkm) Kunne være man skulle prøve. Ja vi er også int i det,pröv og se om du kan få noget rabat.:):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Prisen for en hel flaske er det samme som EN eneste nanobehandling. Det er også værd at have i tankerne! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2007 Hvordan går det med nano osv? Der er ingen grund til at bestille fra udlandet. ThomasO nævner nogle produkter tidligere i denne tråd som er værd at kigge nærmere på. Nano-fænomenet breder sig med hastige skridt over de skandinaviske sletter. Bl.a. har http://www.nanocover.dk stor success. Nogle der har erfaringer med netop deres produkter? Er I stadig glade for det I smør på ruder mv? Nu er der vel gået tilpas lang tid til at der kan konkluderes på emnet? Hvad virker - hvad skal jeg købe? Tråden drunknede lidt i nano, jeg søgte på rustbeskyttelse, i håb om at få noget erfaring der. Jeg har i dag købt en brugt Honda Civic og vil naturligvis gerne gøre det så godt som muligt. Det er trods alt min første bil På forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2007 Jeg har i dag købt en brugt Honda Civic og vil naturligvis gerne gøre det så godt som muligt. Det er trods alt min første bil På forhånd tak. Tillykke!!! Husk at stoppe for fodgængerne i Sverige, og gi den gas i fodgængerfeltet i Danmark, så er der ingen der opdager at du er ind- og ud-vandrer :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites