Persille 10 Anmeld indhold Skrevet July 22, 2005 Ja, nogen skal jo plages med min begejstring - vi har skrevet under på købekontrakten i dag, der er besiktning den 9. august, og det bedste af det hele er at sælgerne - danskere - allerede overtager deres nye hus fra på mandag, så vi kan godt få adgang til huset og begynde at måle op og male før den officielle overtagelsesdato den 29. september. Og i øvrigt har vi haft en god lille uge i Malmö. Ud over at se på huse har vi også været kulturelle, besøgt Malmöhus, gået tur i Folkets Park og prøvet pariserhjulet (kan varmt anbefales, fed udsigt) og i det hele taget fået et par smagsprøver af vores nye hjemby. Hvis nogen er nysgerrige ligger der billeder på dette link Malmö, here we come! /Pernille (skabssvensker) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2005 Tillykke og velkommen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2005 Hej Pernille - velkommen i det svenske - nu kan du snart komme ud af skabet - jeg håber, at I får det godt herovre ligesom os andre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2005 Tillykke - godt det lykkedes at få det! Og det ser rigtig nydeligt ud syntes jeg. Velkommen herover. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
videdal 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2005 Hej Pernille (nu snart eks-skabssvensker), Velkommen til - sagt fra en forholdsvis ny-tilflyttet til en anden - fint hus, I har købt. Jeg kan se på kortet, vi bor meget tæt på hinanden. Held og lykke med flytningen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2005 Velkommen til - sagt fra en forholdsvis ny-tilflyttet til en anden - fint hus, I har købt. Jeg kan se på kortet, vi bor meget tæt på hinanden. Held og lykke med flytningen! Næeh, hvis du bor i Videdal er det jo nærmest lige rundt om hjørnet Du må da gerne udtale dig lidt om de supermarkeder der er lidt mere lokale end Jägersro Centrum, hvis du gider??? /Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
videdal 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2005 Hej Pernille, Sæføli' vil jeg sige lidt om supermarkeder i området. Vil du handle dellikatesser (godt pålæg, ost og fisk) skal du holde dig til Coop i Jägersro Centret - eller Hemköp, men der skal du nærmest ind til centrum (Trianglen eller Värnhemstorget) - dyrt, men helt fantastisk godt! Ellers er der jo Sveriges største mad-butik: City Gross, som ligger en kilometers penge fra hvor vi bor (tjek evt citygross.se). Det er jo sådan et sted du kan få 10 kgs dåse-tomater og ditto sække med pasta og ris - men de har altså også almindelige portioner. De har selvsagt en kæmpe kød-afdeling og den er for det meste velsassorteret og rimelig i pris. De har også eget bageri, men sæt ikke næsen op efter franskbrød med sprød skorpe, for det er i al fald aldrig lykkes os at finde der, eller hos en almindelig bager for den sags skyld. Hvis man er økonomisk skal man ikke købe alt i City Gross, men de har ALT (undtaget mayonnaise på tube :o) Så er der Netto (tjek netto.se) - den vi har været i har VIRKELIG gode, friske og fantastisk billige grøntsager, men det er jo sæson-afhængigt. Meget for pengene, gode spot-tilbud som i dk. Endelig er der Lidl (lidl.se) - en konkurrent til Aldi. Der foretager vi alle vores basis-indkøb, den er faktisk lidt a la Netto, måske er de bare endnu billigere på nogle områder. De har også meget flotte og billige grøntsager (også udenfor diverse sæsoner) og spot-tilbud som Netto. Så findes der bunker af små lokale ICA og Coop butikker, som har åbent til 22 - men det er lidt som at gå i 7-11 - alt er dyrt selvfølgeligt, pga de udvidede åbningstider. I Netto og Lidl er der ting du ikke kan få - men sådan er det jo, det er jo discount-butikker, som ikke har det helt brede udvalg. Det er vist det vi har gjort os af erfaringer på supermarkedsområdet indtil nu :o) Sig endelig til hvis vi kan hjælpe med andet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2005 Tillykke og velkommen til. Skal nok blive glade for det herovre. Dejligt hus i har fundet jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2005 "men sæt ikke næsen op efter franskbrød med sprød skorpe, for det er i al fald aldrig lykkes os at finde der, eller hos en almindelig bager for den sags skyld." Så det er jo ligesom i københavn Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites