Jump to content
Guest Johnny

Sygehus i Skåne

Recommended Posts

Bare til det der med skatten: Svenskerne betaler ikke mindre i skat end vi gør, de betaler bare på en anden måde ved at arbejdsgiveren betaler ca. en tredjedel af lønnen i sociale afgifter til staten. Alt i alt har Danmark og Sverige nogenlunde samme - høje - skattetryk, så det skal ikke være det, der retfærdiggør forskelle i serviceniveau.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Miriam - vi plejer at få sendt regningen hvis betalingen på skadestuen smutter. Men den kommer - hver gang :-) Mohlin - vi bruger den almindelige vårdcentral, men jeg kan da læse på dit indlæg, at vi skal til at finde os vores egne speciallæger. Der er bare lidt langt til dem, når man ikke lige bor i verdens største kommune (sjöbo)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lavere skat er der altså. Man betaler 30-31 % af sin løn hvis man tjener op til ca. 270.000 pr. år tror jeg det er. Dit personlige fradrag får du så på skattereguleringen. Og lavere service ?? Jeg vil aldrig bytte tilbage til det Danske !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Jeg betaler med gläde disse afgifter til lægebesøg, der er max 900 sek på löbende år. Svenskerne har ifølge den seneste statestik gennemsnitligt 25 sygedage pr. år hvor Danskerne har 10 sygedage pr år, så noget regulering skal der til for at lave et filter mod de værste hypokondere. Jeg betaler også med gläde mine medicinkostnader med 100% af de förste 900 skr, 50% fra 900 til 1800 med resten er gratis i det näste löbende år. Jeg blev i Dk, för jeg flyttede herover, opereret for lungecancer og derefter udskrevet inden for 6 måneder som rask, guderne må vide hvordan man kan udskrive en canseropereret som raks efter max 6 måneder!!!!!!!!, men det gør de sgu i u-landet Danmark. Mens jeg var på sygehuset i Dk (år 2000) läste jeg at der var dobbelt så mange der overlevede lunge cancer i Sverige som i Danmark, det fik en stor indflydelse på mit valg for at flytte til Sverige. 3½ år senere så bröd den ud igen og jeg måtte ind og have Kemoterapi (cellgift) men nu på Universitetssygehuset i Lund. De fik stoppet udviklingen og sagde til mig at hvis/når det kom igen så skiftede vi bare medicin (cellgift) og så skulle de nok banke det på plads igen. Men da jeg var färdig med cellgiften förste gang så sagde overlägen at han havde nogle nye piller som vel og märke var velafprövede, navnet er Tarceva. De virkede således at de indkapslede det protein som canceren lever og vokser af. Dermed så dör cancercellerne af sult. Jeg sagde ja til at pröve dem, selv om han sagde at det helbredsmässigt ikke hastede. Jeg fik en recept på 1 måneds forbrug, 30 stk. til en pris af 660,- skr pr stk.!!!!!!!! Jeg er sgu da glad for sundhedssystemet da jeg straks betalte 1800 skr ud af regningen for et glas (til en måneds forbrug) på 19.800. Jeg regner med at skulle tage dem i ½-1 år så det er 120.000 - 240.000 skr og det er da noget. Jeg blev for i övrigt cancerfri efter bare 1½ måneds forbrug af disse piller, canserfri vil sige at vi ikke længere kunne spore canceren i røngtenbillederne. De findes ikke endnu i Dk i fölge min bror der er läge. I fölge ham så er det meste cancer medicin (kemo) i dk så gammeldags at virkningen er dårlig fordi nogle i systemet öjest oppe ikke er villige til at bruge forsögsmedicin på forkant. Det mener jeg at man burde da det ellers alligevel medförer döden for patienterne. Så jeg kender lidt til sundhedsväsenet. Hurra for Sverige og tak for at i gav mig livet tilbage efter at jeg havde været dødsdømt i det Danske sundhedssystem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så jeg kender lidt til sundhedsväsenet. Hurra for Sverige og tak for at i gav mig livet tilbage efter at jeg havde været dødsdømt i det Danske sundhedssystem.
Caspar, jeg har en ven i Danmark som netop har fået konstateret en ukendt kræftform, som efter sigende ikke vil kunne afhjælpes med kemo. Har du mulighed for at hjælpe vedkommende med nogle kontakter, råd eller veje ind i et behandlingsforløb i Sverige? Du kan evt. skrive en privat meddelelse til mig. På forhånd tak, Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites