Persille 10 Anmeld indhold Skrevet July 18, 2005 Hej folkens, nu går det lige pludselig ALT for stærkt... Vi har set et hus som vi synes er ret godt til prisen, og det er besigtiget, så vi ved hvad vi går ind til. Indtil i går var der ikke nogen der havde villet betale sælgers pris - det er der nu. Vi skal mødes med mægleren i morgen eftermiddag. Og hvad så? Kan vi være heldige at vi får lov at købe huset, hvis vi byder samme pris, eller skal vi byde over når nu de andre kom først? Skal det gå helt vildt stærkt? (Har først møde med Föreningssparbanken onsdag, nemlig...) Hænger vi på vores bud hvis vi nu finder noget andet i løbet af vores ferie i Malmö som vi synes bedre om? Alle erfaringer er hjerteligt velkomne :-) /Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2005 Hej Pernille, Det er meget normalt at købe på bud i Sverige - til forskel (og fordel) fra når man gør det i DK er det åbne bud som man ved hvad de handre har budt. Fortsætter så indtil den der byder mest er alene tilbage. Det kan være møg irriterende, og frustrerende hvis man ikke kan komme til at købe det man gerne vil have. Jeg tror ikke i får det hvis i "kun" byder samme pris. Jo hurtigere jo bedre, og man hænger først rigtig på budet når I har skrevet under på en eventuelt aftale om at købe det. Moralsk kan man godt sige at I hænger på det uden underskrift, men i kampens hede kan man måske komme til at både en smule mere end man egentlig havde råd til/ville give. Det vi købte slog vil til på med det samme, så det nåede ikke på bud. Til gengæld var det heller ikke besigtiget - men vi fik i aftalen en kattelem så vi kunne afstå fra handlen hvis beigtigelsen ikke var tilfresstillende (og ikke yderligere krav, vi kunne ganske enkelt sige nej-tak og gå vores vej). Det første vi så på da vi jagtede et sted at bo - som vi ville købe - gik også på bud og steg 250.000 sek i løbet af tre dage!!! Der var det så at vi stoppede legen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2005 Vi måtte også af med 250.000 over udbudspris, så du skal ikke regne med at I får det til udbudspris. Men pøj pøj med det........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2005 Vi undgik bud på det vi endte med at købe. Var ude at se på det stort set med det samme det var kommet til salg og bad om at købe det umiddelbart efter. Således stoppe de flere fremvisninger og vi kom til at købe det til udbudt pris. Det andet vi så på - der kørte mægleren faktisk flere fremvisning efter vi havde sagt at vi gerne ville købe det, helt bevidst (han fortalte os det) for at samle nogen stykker og så køre budrunde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2005 I binder jer ikke for noget som helst, førend i skriver under, og sælger også har skrevet under. Indtil da kan i byde så tosset i vil. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2005 Nåmen, eftersom de andre interesserede købere har været 14 dage om at nosse sig 25.000 op for at lande på "utgångspris" så byder vi da bare løs og håber på at de ikke vil lege med mere :p Krydser fingre og håber på det bedste, og satser på at FSB synes vores økonomi er i orden (JEG kan ikke se nogle problemer, men jeg er vel også forudindtaget...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2005 Held & lykke med budrunden, Persille & Co. :) Selv er jeg lige blevet "vækket" op til virkelighedens barske realitet for en time siden: Jeg skal være ude af min lejlighed (som er en midlertidig fremleje) 1 oktober. Havde nu ikke lige regnet med det skulle blive en så midlertidig løsning. Nå...må jo se hvad jeg kan få stablet på benene. Og jeg må indrømme....hvis DK er håbløs, så rykker jeg sgu´ over igen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2005 Hey Gio, hvis det lykkes os at få det hus vi jagter med overtagelse midt i september eller først i oktober kan du da godt leje et værelse mod at svinge en malerrulle et par timer om dagen :p (gode forslag er der nok af....og plads...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 Nåmen, her går det da derudad... vi havde lagt højeste bud, så nu er vi stort set husejere - selvfølgelig skal der lige skrives kontrakter og ordnes besigtning og den slags. Overtagelsesdatoen er heller ikke fastlagt endnu, men det tyder da på at vi kan få lov at blive svenskere i september eller oktober :-D vi ses! /Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 PAS nu på i ikke glæder jer for tidligt !!! Vi kiggede hus i et halvt år. Fadt et hus med det samme som jeg ville have men var ikke realistisk for vi var ikke lige klar. Da det halve år var gået var huset STADIG ikke solgt og vi bed på. Da vi skulle se huset var der andre derude. Mærkeligt når det havde stået så længe. Vi klarede det hele med banken og mægleren og fik lov til at købe huset. MEEEN langt fra færdigt. Dagen inden vi skulle skrive under ringede mægler og sagde at der var budt 10k over. Vi havde en som hjalp os og som sagde at vi ikke skulle begynder på at byde det op, det var skruen uden ende, så vi takkede bare nej. 14 dage efter ringede mægler igen og spurgte om vi stadig ville have det den alm. pris. Bor stadig i huset og er meget glad for det. Men husker tydeligt da vi TROEDE vi var husejere og det hele gik galt. Mener stadig at man har sin fulde ret til at fortryde SELVOM man har skrevet under og det hele. Men det kan en jurist nok svare på. Håber da i får det, men endelig ikke glæde jer før det hele er overstået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 Hvis køber og sælger har skrevet under til en given pris, så kan der da ikke løbes fra noget!!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites