Madsen 10 Anmeld indhold Skrevet July 13, 2005 ... Puh... har lige brugt adskillige timer på at gøre rent... afrime en fryser og rydde op efter den tidligere ejer af vores lejlighed... Jeg er noget chokeret over hvilken stand han har efterladt den i... Fryseren og køleskabet kan slet ikke beskrives så ulækkert var det, og skabene i køkkenet var smurt ind i forskellige slags fødevarer... Jeg tvivler på at han nogensinde har gjort rent, hverken før eller lige inden han flyttede... Badeværelset er et kapitel for sig selv med kattegrus fastgroet på gulvet og ting og sager boende på væggene... Selve lejligheden er vi enormt glade for, men der er en del småting som han ikke lige har fået lavet eller som han lige har glemt at nævne... Vores stikkontakter falder eks. ud af væggen og skruerne fra amaturet fra badet stikker ind i vores køkken! Derudover mangler vi en del nøgler, eksempelvis den nøgle vi skal bruge for at vaske!! Men toppen af det hele er den manglende rengøring... Måske har manden givet op i forhold til hygiejne og rengøring efter han fik at vide at nu var lejligheden solgt... Men her var klamt, uden tvivl, men hver dag kommer jeg lidt længere i den omfattende rengøring... Tror faktisk manden har frosset nogle af sine kattes pøller ned i fryseren og glemt dem da han flyttede!! Hvad har I oplevet? Og er det bare mig der for første gang stifter bekendskab med overdragelsen af ejendomme? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dansken 0 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Jeg tror at du kan finde svin på begge sider af sundet. Min lejlighed var indflytningsklar ved overtagelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 I kontrakten på vores hus heroppe stod helt tydeligt at ejendommen skulle afleveres i rengjort stand og var det ikke tilfældet kunne vi rekvirere rengøring på sælgers regning. Eneste undtagelse var gammelt halm i laden. Huset var pænt og rent alle vegne, også bag komfuret, køleskab osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 ... Hmmm.... så var vores sælger vist noget heldig at det ikke var nævnt i vores købskontrakt... Det er bare imponerende at nogle mennesker, om man er dansk eller svensk, synes det er fair at sende bæ'en videre og så droppe rengøringen... Det er jo ikke ligefrem den største glæde at gøre et badeværelse rent efter en single langhåret mand med 3 katte... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Helt enig. Jeg ville så altid sørge for at der stod i kontrakten, at der skulle være gjort rent. Det er meget normalt heroppe - i DK står der normalt "ryddeliggjort stand" som kan fortolkes lidt mere. Folk kan være søde og rare og alting, men hvis man sørger for at der står på skrift hvad man har aftalt er der aldrig nogen tvivl. Den mægler vi købte via var i øvrigt også rigtig god til at rådgive omkring diverse, og jeg syntes faktisk det er lidt dårligt, at de ikke har sørger for at det står i jeres aftale. Og det er da for ulækkert at efterlade sådan en svinesti. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 ... Det skal jeg nok huske på til en anden gang at det skal stå i vores kontrakt... Faktisk skrev sælger mens jeg var ved at muge ud i hans fryser om vi var faldet godt til... Jeg har virkelig lyst til at sende en masse eder og forbandelser tilbage, men siden det ikke har været på skrift nogle steder kan jeg jo ikke klante ham for noget... Men noget har jeg da lært af mine erfaringer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Måske han slet ikke selv syntes det var slemt? Jeg syntes det med at spørge om man er faldet godt til... Er ganske typisk svensk - heroppe kom sælger faktisk forbi og spurgte om han ikke lige skulle slå græsset for os da vi jo sikkert havde nok at se til (!!). Takkede dog pænt nej, selv om det var fristende. Men god fornøjelse med gulvspanden :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Uh mange tak... Holder dog lige en pause med rengøringen... Har fået noget kvalme efterhånden :) Ja det er da meget venlig af ham lige at høre om vi er faldet til, og vi har også snakket meget om hans livsstil... Måske levede han sådan her, med rod og snavs og faldefærdige løsninger... Måske havde han andre ting at gå op i i stedet for rengøring... Fryseren tyder på at det ikke lige er en overgangsperiode hvor rengøringen har manglet... Men så har han virkelig været god til at pynte på sagerne og feje de værste nullermænd ind under tæpperne når vi kom forbi... Tror også forholdet mellem sælger og køber er en smule anderledes end i DK. Her er de meget opmærksomme og hjælpsomme og der er ikke den der winner-loser stil over det... Tror de er galde for at sælge lejligheden eller huset hvor nogle i Dk er glade for at kunne snyde sig til flere penge... De mennesker findes sikkert også her... jeg har bare ikke mødt dem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Flere penge.. Det har vi så prøvet. Det første hus vi så på, steg 400.000 i løbet af 3 dage fordi mægleren lige kørte et par fremvisninger efter vi sådan set havde sagt at vi gerne ville købe det. Så sprang vi fra. Der gik så et par måneder, vi købte det vi noget andet. Derefter kom første vi havde budt på sørme til salg igen - tilsyneladnede fordi prisen trods alt var blevet for høj. Men heldigt for os, det vi endte med at købe var langt federe! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Puha, ja man skal holde godt og grundigt øje med markedet ellers kan man blive taget grundigt ved næsen... Nogle mæglere sigter lige noget højt når de sætter et hus eller en lejlighed til salg... I sidste ende blev vå måske også noget snydt eller ihvertfald snørret... Vi var ikke lige klar over den måde som man byder på her i Sverige så pludselig var sælger og os i en samtale lignende noget fra et kræmmermarked... Meget skræmmende... Så vi kom af med en del penge for en lækker lejlighed med masser af muligheder og meget meget tæt på alt... Det er trods alt på Slussen i Malmö, så det kan næsten ikke blive mere centralt... Men når vi hører hvad de andre har givet for deres lejlighed tror jeg at sælger har tænkt sit og måske skruet prisen lidt i vejret... Vi anede jo ikke meget om byen, men priserne havde vi fulgt med i det sidste år... Men det vigtigste er at vi er superglade for stedet, selvom vi ligger i murestøv og byggerod... Og så kommer sælger i morgen for at se hvad vi har lavet... Tror han får et chok... Det har nok aldrig været så rent før!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Undskyld jeg bryder ind, men Madsen.... Velkommen til Slussen. Vi er snart en del Danskere i kvarteret. Selv vores nye Vicevært er Dansker. Vigtig lokalinfo: Jourlivs (købmanden) i begyndelsen af östraförstadsgatan, har nogle boller der minder meget om spanske rundstykker. 5 for 10SEK, det er næsten som i danmark en søndag morgen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Mange tak... Vi har allerede fundet de spanske rundstykker og de smager næsten rigtigt:) Er desuden noget chokeret over hvor mange danske ting Netto har... Bakkedal, Kohbergs og meget andet... Imponerende! ... men det er nu sjovere at prøve de andre svenske ting.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Ja men pas nu på..... de har en ostekage og ligger og lurer.... KØB DEN IKKE....uanset hvor nysgerig du bliver. Ja vi handler også det vi kan i Netto, det er jo billigere end Netto i Danmark. (Sagde manden der allerede har brugt alt for mange penge på biler siden ankomsten) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 Da jeg overtog min lejlighed var den rengjort af et rengøringsfirma - tror det var en del af mæglerens koncept, men er ikke helt sikker. Der var ihvertfald ikke noget at sætte fingre på... Lyder godt nok slemt med jeres... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 ... det var heller ikke for lækkert med vi er ved at nå til bunds i det... Jeg har virkelig lært noget til næste gang vi skal flytte... Tror jeg vil foreslå det med et rengøringsfirma... så har man fornemmelsen af at de virkelig går i dybden... Sælger kom også lige forbi i dag og han kunne næsten ikke tro sine egne øjne... han pjattede med at han ville købe lejligheden igen af os når vi flyttede og nævnte selv at han ikke lige var typen der gjorde rent... DET havde han ikke behøvet at sige... Men ellers er han nu rigtig flink, for flink til at man kan være sur på ham over hvor ulækkert her er... Egentligt meget underligt for i DK havde jeg hevet hovedet af ham, men herovre er de bare meget mere venlige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites