Jump to content
lars kløve

Trelleborg - Mødes med andre Dansker/Svensker

Recommended Posts

Guest P&T

Lidt insiderviden...?? Hej Lars Vi er også et par på 27 og 37. Vi er ikke flyttet til Trelleborg endnu, men er meget lune på et hus dernede. Vi har været i Trelleborg en weekend og overnattede på et hotel nede i byen. Vi synes umiddelbart godt om byen og dens beliggenhed. Kan du sige noget om miljøet i Trelleborg og om der evt. er gode og dårlige områder?? mvh Tina & Peer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej med jer....

Hej Lars Vi er også et par på 27 og 37. Vi er ikke flyttet til Trelleborg endnu, men er meget lune på et hus dernede. Vi har været i Trelleborg en weekend og overnattede på et hotel nede i byen. Vi synes umiddelbart godt om byen og dens beliggenhed. Kan du sige noget om miljøet i Trelleborg og om der evt. er gode og dårlige områder?? mvh Tina & Peer
Hej Tina og Peer Jeg har boet i trelleborg i 3 år, fed by, dejligt sted, jeg har aldrig fortrut dette. Folk er venlige og meget hjælpsomme, kan faktisk godt lide dansker.. Områder er nok bedst omkring Dalabadet her boer vi, i byen kender ikke miljøet, men det er vel som andre byer.. dårlige områder er nok nord om trelleborg jeg tror gaderne hedder engelbrakgaten, hedevágen, men det kan være jeg tager fejl. For ca 7 mrd siden blev jeg skildt og mødte herefter en sød pige som jeg nu boer sammen med, hun kunne ikke i starten forstille sig at bo i sverige, men spørg i henne nu, var der nok ikke andre steder hun kunne tænke sig at bo, altå godt faldet til må man sige... I skal altid være velkomme til at komme forbi til en kop kaffe, og måske kunne vi køre en tur med jer og vise jer lidt rund, måske i også havde brug for hjælp ved køb, o.l og vi vil meget gerne hjælpe jer så bare sig til.. da jeg flyttede til Trelleborg havde jeg ingen hjælp, men kunne godt havd brugt det, jeg syntes jeg løb ind i mange problemer i starten, men når man nu kender det, er det nu meget let, så nu er det bare op til jer... hilsen Lars :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Lene, Trelleborg

Hej Tina & Peer Vi bor også i Trelleborg - i den nordlige del, og det er absolut IKKE et dårligt sted. Men måske "nordlige del" er et spørgsmål om hvor sydligt man starter. Hvis man bor i området ved Dalabadet, som ligger helt nede ved vandet - ja så er alt vel nordligt :o) Nå, men vi bor i det område der hedder Knäckekär/Høgalid og det er et stille og roligt villakvarter i den nordlige del. Ligger langs 108'eren mod Lund, lige nord for Söderslättshallen, som er et stort idrætsanlæg. På den anden side af 108'eren ligger også et villakvarter, hvor de fleste huse er rimelig nye (vores er fra 85). Det er også et meget roligt sted. Hvad vi har hørt, så er Västre Trelleborg mere attraktivt end Östre, men det kommer jo altid an på om man er mest til huse eller lejligheder og om man er ligeglad med, hvem man får som nabo. Noget skidt om Trelleborg generelt har jeg dog aldrig hørt. Jeg synes bare det er en "død" by. Når butikkerne lukker - så er der dødt. Så hvis man er til liv og glade dage døgnet rundt - så er det ikke her :o) Tjek evt. http://www.trelleborg.se Her er mange oplysninger om byen. Håber det kan bruges, men har I spørgsmål - så spørg endelig. Hilsen Lene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste "skidt" jeg har oplevet i Trelleborg, er stanken af død tang når man kommer ind i byen fra Malmö-vejen.. Og måske al osen fra færgerne der ligger i havnen med tændte motorer - ikke specielt sundt... Ellers en fin by og masser af trevlige mennesker... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Federspiel

Hej !! Vi er også et par på 27 og 42, som er ved at flytte til Trelleborg 18/11-05. Området hedder Gislovs läge. Vi har kun været derover om søndagen, og der er byen lidt død, men er de fleste byer ikke det om søndagen ;-) Hilsen Kim og Carina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Lene - Trelleborg

Nå ja, den klamme lugt af tang. Den glemte jeg at nævne. Den kan være meget slem lige når man kører langs vandet ind til byen ad E6/E22'eren. Muligvis ligger husene der med en flot udsigt, men der lugter godt nok slemt temmelig tit. Vi kan nogengange svagt lugte det hjemme hos os - og det er ca. 2-3 km fra vandet. Om det er lige så slemt i den østlige del af byen og nede i området omkring Gislövs Läge ved jeg ikke. Jeg ved dog, at det er/har været slemt når man kommer længere ud mod Smyge. Hilsen Lene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kyst & pålandsvind = tang....og derpå følgende forrådnelse. Det er nu engang én af de ting der følger med, når man bor i nærheden af kystområder. Personligt synes jeg ikke det er et problem - snarere en del af "charmen" ved sådanne områder. Men ok - nogle er jo mere fintfølende end andre. Tang, saltvand, tjære...brusen i bølgerne...så får jeg sgu´ lyst til at hive en fisk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kyst & pålandsvind = tang....og derpå følgende forrådnelse. Det er nu engang én af de ting der følger med, når man bor i nærheden af kystområder. Personligt synes jeg ikke det er et problem - snarere en del af "charmen" ved sådanne områder. Men ok - nogle er jo mere fintfølende end andre. Tang, saltvand, tjære...brusen i bølgerne...så får jeg sgu´ lyst til at hive en fisk :)
Njarh, vi boede i Bunkeflostrand tidligere - og helt nede ved vandet.. Der var aldrig stank af tang, så måske det bare er sydkysten der er ramt af en speciel slags klamt tang... :sick: :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej fra Trelleborg Hej Kim og Carina Gislövs Läge er et rigtigt hyggeligt og dejligt sted. Vi cykler eller går faktisk tit en tur derhen da det kun er få minutter fra hvor vi bor. En hyggelig lille havn og specielle huse som er sjove at gå og kigge på. Så det bliver I glade for. Især når foråret og sommeren er her igen. Vi bor lige ved Dalabadet Strandbad (campingpladsen) i et hyggeligt villakvarter lige ved en forskole (børnehave). Her er skønt og vi går tit ture nede ved vandet. Her er minigolf og to tennisbaner. Og grønne områder med legeplads til børnene. Jo, byen er lidt "død" om søndagen, men du har ret, det er de fleste byer da medmindre man bor i en storby. Men til vores behov er den helt fin. Vi er ikke til vildt caféliv, barer og diskuteker men vi er da tit inde i Trelleborg og shoppe fredag/lørdag og har da tit været inde i Trelleborg og spise på en af de ca. 5 gode restauranter. Restaurant Istanbul kan anbefales. God service (bla af en dansk tjener) og God mad. Også ud af huset. Vi har også været på baren "Tre Lyktor" derinde med levende musik og happy hour hver fredag/lørdag. Hyggeligt sted. Hvis I har spørgsmål er I meget velkomne til at kontakte os. Vi giver jer gerne nærmere info om hvor og hvad alt er og hvor der er indkøbsmuligheder, hvis I ikke allerede kender nogle herovre som har fortalt jer om alt dette. Også gerne en rundvisning hvis I er interesseret. Lars er 43 med en søn og datter på hhv 15 og 17 som bor i Danmark. Men vi arbejder da lidt på et barn sammen :love: Lars arbejder i Danmark. Jeg er 35, ingen børn endnu, har opsagt tidligere job og søger nu nyt job i Danmark. Vi kunne godt tænke os at skabe en kontaktflade af danskere herovre. Også gerne svenskere selvfølgelig, men det er lidt sværere at gå over til de svenske naboer og sige "heysan". Man ved aldrig rigtigt om de er interesserede i "nye" venner. Lars har boet her i 3 år og jeg har nu boet her i ½ år. Skriv hvis I vil vide mere, gerne til vores hjemmeadresse: lars.klove@telia.com. Mvh Lars & Pia, Trelleborg :laugh:

Hej !! Vi er også et par på 27 og 42, som er ved at flytte til Trelleborg 18/11-05. Området hedder Gislovs läge. Vi har kun været derover om søndagen, og der er byen lidt død, men er de fleste byer ikke det om søndagen ;-) Hilsen Kim og Carina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle, Vi er også et par som lige har købt en skøn villa i Trelleborg by som vi overtager 1. dec. Vi hedder Søren og Winnie og er henholdsvis 43 og 34 år - uden børn (endnu). Vi glæder os rigtig meget til det - vor fornemmelse af byen er rigtig god. Den virker super hyggelig. Vi er blevet klar til det mere rolige efter at have boet i København i mange år - nu vil vi gerne have mere frisk luft og smukke områder at kigge på - samt en have. Så vi glæder os vildt. Vi skal i gang med en større ombygning af villaen så vi kommer ikke til at flytte ind i år, men det synes jeg ikke skulle tilbageholde mig fra at skrive på dette indlæg. Det er altid dejligt at lære nye mennesker at kende. Og så specielt når vi skal flytte til en helt ny by :) så jeg synes det lyder som en god idé med noget hygge og lidt kaffe :th2: Smil fra Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej . Vi har indtil nu kigget omkring Skurup, har ikke tænkt på Trelleborg ind til nu!! Vi arbejder begge i Københavns Lufthavn. Hvad tager det at køre dertil , ca? Hilsen Dan
Trelleborg er en by, som strækker sig langs kysten - det vidste du sikkert godt. Det betyder imidlertid, at der er stor forskel på køretid til Kastrup fra Trelleborg Øst og Vest. For ikke så længe siden tog jeg tid på en tur fra Kastrup til Trelleborg Øst. Her var køretiden 39 minutter. Denne køretid svarer temmelig nøje til køretiden fra Kastrup til Skurup - blot til information. Trelleborg Vest er givetvis ca. 10 minutter nærmere Kastrup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For ikke så længe siden tog jeg tid på en tur fra Kastrup til Trelleborg Øst. Her var køretiden 39 minutter.
SÅDAN :th2: Det er svar man kan bruge til noget, super. Tak for det..... Hilsen Dan
...og fra Trelleborg til Kastrup regner www.map24.com sig frem til 40 minutter. Ergo må vi gå ud fra at map24 sagtens kan bruges og er pålidelig. Den kan jo dog ikke tage højde for glatte veje, køer (MUH!-typen) på kørebanen, spærrede rundkørsler, trafikfyr der er i udu....så i sådanne tilfælde kan det oprindelige spørgsmål ha´ sin berettelse. Men ellers mener jeg det er spild af tid, at spørge om hvor længe Person X er om at køre fra gaden til kæret - da X sikkert kører anderledes end Y...og Y lige har fået ny bil, som er meget hurtigere på lige strækninger end X´s...men X´s er til gengæld en ørn til hårnålesving på de skånske åse (*fnis*)....osv osv osv :p Fakta: www.map24.com giver et godt og realistisk billede af afstande og tid - jeg har endnu ikke oplevet andet, i de snart to år jeg har brugt banditten. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...og fra Trelleborg til Kastrup regner www.map24.com sig frem til 40 minutter. Ergo må vi gå ud fra at map24 sagtens kan bruges og er pålidelig.
Gio - hvilken fremragende konklusion :rolleyes: Du har vist ikke helt forstået, at der kan være meget stor forskel på Trelleborg og Trelleborg. Hvis du både havde læst og forstået mit indlæg ville du have set, at der er en tidsforskel på cirka 10 minutter fra den vestlige til den østlige del af byen. Ovenstående forudsætter naturligvis, at man kommer fra øst eller vest. Hvis man skulle komme kørende nordfra, vil forskellen sandsynligvis være den halve. Og hvis man skulle komme kørende fra syd ... (den må du selv regne ud) ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio - hvilken fremragende konklusion :rolleyes: Du har vist ikke helt forstået, at der kan være meget stor forskel på Trelleborg og Trelleborg.
Ti minutter...jamen dog. Du må undskylde mig meget, men jeg tror ikke ti minutter gør nogen som helst forskel, når vi snakker om at være på udkig efter bolig....og selvfølgelig tjekke afstande og køretider ud. "Nej skat...det tager ti minutter ekstra derfra at komme til broen - så dét hus må vi hellere holde os fra" ...nej vel!? :p Lad os nu ikke hænge os i petitesser. Eller...ér det bare mig der ikke gider fluek*****? :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites