claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2005 Åh nej , så skal jeg op til den samme sindsyge kvinde en gang til.... Og ja jeg er en af "jer".....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2005 Det tager forøvrigt ca. 8 dage fra du henvender dig. Men du kan få lavet en midlertidig attest med det samme, hvis det er nu og her du skal ud at rejse. Men vær lige opmærksom på, at du kan bruge grænsegængerbeviset til akut opstået sygdom. VH karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2005 ok mange tak for hjælpen, det er meget fedt at have en som kender reglerne "indefra".... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2005 Altså ... Karina gør en prisværdig indsats for at forklare os andre, hvordan sygesikringssystemet fungerer. Hvis I andre fortsætter med jeres nådesløse kritik af, at Karina kalder et gult papirsygesikringskort for et grænsegængerbevis, så risikerer vi at Karina bliver træt af at hjælpe os. Karina - bliv ved med at bidrage med din viden om sygesikring - det er til stor hjælp for de fleste af os :th2: Ja, ja, Kim, men det er nu en gang lettere at finde ud af, hvad vi snakker om, hvis vi kalder kortene det samme. Og det gule-EØS-pap-sygesikringskort hedder nu engang et EØS-sygesikringskort og IKKE et grænsegængerbevis. Det er ikke for at være ordkløver, men jo flere "navne" vi hæfter på tingene, jo sværere er det for senere læsere at finde ud af. Det må du vel give mig ret i? Og iøvrigt er der da ingen, der har kritiseret Karina, men bare forsøgt at få hende til at bruge de rigtige navne. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Bare for at forvirre lidt mere , så hedder det gule kort altså IKKE et EØS-sygesikringskort. Et EØS-sygesikringskort er et blåt plastic kort som gælder til alle EU/EØS-landende....deraf navnet ;) VH Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Karina bestemmer her :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2005 Tjaaa.... på mit gule papsygesikringskort står der altså EØS med meget store bogstaver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 Det kan man så undre sig over.... hehe. Det kan jeg så ikke give dig en forklaring på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 Det mener jeg bestemt også der stod på mit....men jeg ditch´ede det da jeg flyttede tilbage i december. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dansken 0 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 På mit gule pap står der ikke EØS nogen steder. Hverken med stor eller småt. Så der findes åbenbart flere versioner af det gule sygesikring? Inden i står der at det også gælder ved ferierejser i Europa-området... Hvad er det så at man skal bruge det blå kort til? Forvirringen bliver større! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2005 Tja...det ville ikke være første gang vi oplever at fraflytterkommunerne, som netop skal vejlede og guide os stakkels borgere, ikke har en dyt styr på tingene - og udsteder forkerte kort ved udflytning til et andet land. *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2005 Der findes kun det ene gule kort. Hvis der står EØS på, må det være noget som kommunen selv har skrevet på. Nu er det sådan, at Danmark er det eneste land, som har en offentlig rejseforsikring. Derfor har man opfundet det blå EU-rejsesygesikringsbevis. Men derudover så er man jo kun forsikret i op til fire uger på det gule, mens det blå kan gælde op til et år. Det gule dækker kun ved akut opstået sygdom, mens det blå gælder ved nødvendig behandling. Hvis man nu har en alvorlig sygdom, hvor det gule ikke dækker..... ja så kan man jo få et blåt istedet. Der er desuden mange andre situationer hvor det blå kan være en fordel at få. VH Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2005 På mit grænsegænger bevis (det gule i papir) udstedt af Københavns Folkeregister står der også EØS-94 som er den forordning der gælder for os grænsegængere. Det fornyes hvert år og alle årene har der stået det¨på. Så den er god nok. Det står i samme felt som adresseoplysningerne på forsiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites