Guest mmhellerup Anmeld indhold Skrevet June 27, 2005 Hej, Jeg har lidt problemer med bilforsikringen, som jeg havde håbet I kunne hjælpe med. Har kigget på en VW Golf 5, 1.9 TDI (105 HK) fra 4/2004 (både i sverige og tyskland).. jeg er 23 og har haft kørekort siden d. 27.02.2000 og har haft bil, med kaskoforsikring siden 01.03.2004. Har aldrig haft en skade. Jeg kører årligt ca. 55.000 km. Mit problem er at, uanset hvilket selskab jeg henvender mig til er prisen mellem SEK 20 og 30.000 ? Det harmonere ikke rigtigt med de priser jeg ser folk betaler herinde... Jeg har snakket med SALUS, IF, og TRYGGHANSA. Er det fordi jeg ikke er så gammel - eller fordi jeg køre meget ? Hører gerne hvis I har en kontakt som kan gøre det lidt billigere. På forhånd tusinde tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 27, 2005 Hvorfor har du ikke firmabil??? Går ud fra at det er i firmaregi at du kører så meget...??? Men det er din alder, bopæl, antal år med kørekort og biltype der afgør præmien... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2005 Prisen lyder dog fortsat helt vild. Mig bekendt er selskaberne ligeglade med hvad du kører så længe du når over de 25.000 km pr. år. Dit område kan dog betyde en del mh.t. prisen. Prøv at spørge til en række andre biler du kunne være intersseret i. Til den pris kan de fleste af os andre få en Porsche forsikret. Husker endda at Peter H havde sin 966 til under 10.000 SEK pr. år ; ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2005 ja det lyder meget vild med de premiesummer der. hvor langt tid du selv har haft bil er ikke afgørende, kun hvor lang tid du har haft kørekort. Hvad sker der hvis du prøver at at bruge den almindelige prisberegner på feks länsforsikringer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2005 Hej Jeg er 23, fylder 24 her om en måned. Har en WV Golf 1.9 150HK, den giver jeg 10500 cirka for om året. Det er ved Läns forsäkring, jeg har også kontaktet andre og fik også oplyst priser på omkring de 20.000. Jeg kører ligesom dig også omkring de 55 - 60.000 km om året. jeg har haft kørekort siden slutning af 1998. Prøv at tage kontakt til Läns. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2005 min er fra årgang 2002. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesper008 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2005 Hvorfor har du ikke firmabil??? Går ud fra at det er i firmaregi at du kører så meget...??? Men det er din alder, bopæl, antal år med kørekort og biltype der afgør præmien... Hvis man kører mange kilometer i firmaregi er det tåbeligt at have firmabil. Iøvrigt er det vel næppe et valg man altid selv kan træffe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest mmhellerup Anmeld indhold Besvaret June 28, 2005 Dyre forsikringer Hej allesammen. Mange tak for Jeres svar - jeg ryger på dem igen! Mht. firmabil, er jeg typen som selv vil eje og ikke være afhængig af firmaet. Det gør lønforhandlingen og ikke mindst selvangivelsen uigennemskuelig, så derfor vil jeg have min egen bil. Men tak for hjælpen, nu ved jeg der er håb. Mvh. Micki Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2005 Sådan apropo forsikringer, så begynder Nordea i Sverige fra næste år at sælge forsikringer via TrygVesta (som i Danmark bare er kendt som Tryg). Så kan vi da håbe at de trykker markedet lidt og sælger nogle ordentlige produkter i stedet for det bras (indbo og hus) som er på markedet i Sverige i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites