rfaberh 10 Anmeld indhold Skrevet June 24, 2005 Hej Jeg ville bare lige høre om nogle af jer ved, hvor man i Malmø kan fejre midsommer i aften? Jeg kan kun finde arrangementer fra 12 - 17. Men det er måske også kun det tidspunkt man fejrer det på? Jeg håber, at der er nogle der kan hjælpe Med venlig hilsen Rikke Faber Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 Hvis du tænker på bål og den slags, tror jeg ikke at du finder noget ... De svenske midsommertraditioner går vist mere på aktiviteter i løbet af dagtimerne. Maj-stængerne rejses og der synges ... Om aftenen mødes man privat til nogle rituelle måltider - sild, nye kartofler, jordbær - rigeligt med drikkevarer - og der synges ... Bålene blev tændt på Valborgsaften - den 30. april ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rfaberh 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 Nej jeg tænker ikke på bål og den slags, men derimod på midsommarstången med dans osv. Jeg ved, at man nogle steder først starter arrangementerne ved 18 tiden, så det var mere i den stil jeg tænkte. Jeg kender bare ikke lige nogle steder i Malmø, hvor det starter så sent. Derfor tænkte jeg, at det kunne være, at andre vidste noget om det. Med venlig hilsen Rikke Faber Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 Er der overhovedet nogle svenskere der kan stå oprejst efter kl. 18 i aften? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Det er ved at være tid igen - og her er lidt info om svenskens midsommar, maj-stang og tilhørende tømmermænd dagen derpå ;) ...samt, ikke mindst, et par idéer til hvor denne "Jönsson´ske Vidunder-afton" kan opleves henne: http://osb.oeresundsbron.dk/articles/?obj=2603 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites