Jump to content
rfaberh

Midsommer

Recommended Posts

Hej Jeg ville bare lige høre om nogle af jer ved, hvor man i Malmø kan fejre midsommer i aften? Jeg kan kun finde arrangementer fra 12 - 17. Men det er måske også kun det tidspunkt man fejrer det på? Jeg håber, at der er nogle der kan hjælpe Med venlig hilsen Rikke Faber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du tænker på bål og den slags, tror jeg ikke at du finder noget ... De svenske midsommertraditioner går vist mere på aktiviteter i løbet af dagtimerne. Maj-stængerne rejses og der synges ... Om aftenen mødes man privat til nogle rituelle måltider - sild, nye kartofler, jordbær - rigeligt med drikkevarer - og der synges ... Bålene blev tændt på Valborgsaften - den 30. april ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tænker ikke på bål og den slags, men derimod på midsommarstången med dans osv. Jeg ved, at man nogle steder først starter arrangementerne ved 18 tiden, så det var mere i den stil jeg tænkte. Jeg kender bare ikke lige nogle steder i Malmø, hvor det starter så sent. Derfor tænkte jeg, at det kunne være, at andre vidste noget om det. Med venlig hilsen Rikke Faber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites