Gio 23 Anmeld indhold Skrevet June 22, 2005 Giftig edderkop fundet på PeberholmenEn usædvanlig edderkop, med det latinske navn Tegenaria Agrestis, er blandt de nye opdagelser på Peberholmen. Edderkoppen tilhører arten af husedderkopper og er giftig for mennesker. Denne husedderkop er usædvanlig i Danmark, men almindeligt forekommende i USA, hvor den kaldes ”hobo spider”. Ifølge en pressemeddelelse fra Øresundsbroen er edderkoppen meget sjælden i Skandinavien og blev første gang observeret i Jylland i 2003. Peberholmen er i øvrigt en kunstig ø og en del af Øresundsforbindelsen. (NFØ) (...og den var nu egentlig slet ikke møntet specielt på tøserne :)) Nå ja...den ser sådan hér ud: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2005 Uh ha da I medierne blev det i går omtalt, at den kan blive op til 5 - 6 cm stor. Men hos Wikipedia står der: The female reaches sizes of 11-15 mm (.5 - .66 inch); the male 8-11 mm (.25 - .33 inch). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2005 Så er det da bare ud med giften :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MultiTabs 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2005 synes nu de fleste edderkopper ligner hinanden og er lige uhyggelige :O Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 Endnu et godt argument for at køre ekstra stærkt på det flade stykke;) men hvis I har svært ved at klare det drenge, så kan jeg da godt komme og holder jer i hånden hvis det bliver for farligt:rolleyes: uh en edderkop... næ den dag der dukker en brun bjørn op på Peberholm så......;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 ... næ den dag der dukker en brun bjørn op på Peberholm så......;) Moerke, den dag det sker, så ringer du altså efter mig. Det vil jeg virkelig godt opleve og FOTOGRAFERE! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 næ den dag der dukker en brun bjørn op på Peberholm så......;) Er det den dag du stopper op derude og stiger ud af bilen? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 Er det den dag du stopper op derude og stiger ud af bilen? :D ...næ du, det bliver den dag jeg tester maxhastigheden på Audien;) men Ulmus jeg lover jeg får fat i dig med det samme.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2005 Jeg tror de eneste bjørne i får at se på Peberholm, er dem som svenskerne "lister hjem" efter en shoppingtur i DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2005 ...næ du' date=' det bliver den dag jeg tester maxhastigheden på Audien;) men Ulmus jeg lover jeg får fat i dig med det samme....[/quote'] Ja, jeg var hoppet ud. På Peberholmen kan den vel ikke løbe fra mig, som sidste gang jeg mødte en Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites