Jump to content
Gio

Så for pokker, piger... ;o)

Recommended Posts

Giftig edderkop fundet på Peberholmenspacer.gifEn usædvanlig edderkop, med det latinske navn Tegenaria Agrestis, er blandt de nye opdagelser på Peberholmen. spacer.gifEdderkoppen tilhører arten af husedderkopper og er giftig for mennesker. Denne husedderkop er usædvanlig i Danmark, men almindeligt forekommende i USA, hvor den kaldes ”hobo spider”. Ifølge en pressemeddelelse fra Øresundsbroen er edderkoppen meget sjælden i Skandinavien og blev første gang observeret i Jylland i 2003. Peberholmen er i øvrigt en kunstig ø og en del af Øresundsforbindelsen. (NFØ) (...og den var nu egentlig slet ikke møntet specielt på tøserne :)) Nå ja...den ser sådan hér ud:

malehob2.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh ha da :eek: I medierne blev det i går omtalt, at den kan blive op til 5 - 6 cm stor. Men hos Wikipedia står der: The female reaches sizes of 11-15 mm (.5 - .66 inch); the male 8-11 mm (.25 - .33 inch).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Endnu et godt argument for at køre ekstra stærkt på det flade stykke;) men hvis I har svært ved at klare det drenge, så kan jeg da godt komme og holder jer i hånden hvis det bliver for farligt:rolleyes: uh en edderkop... næ den dag der dukker en brun bjørn op på Peberholm så......;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Er det den dag du stopper op derude og stiger ud af bilen? :D
...næ du, det bliver den dag jeg tester maxhastigheden på Audien;) men Ulmus jeg lover jeg får fat i dig med det samme....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...næ du' date=' det bliver den dag jeg tester maxhastigheden på Audien;) men Ulmus jeg lover jeg får fat i dig med det samme....[/quote'] Ja, jeg var hoppet ud. På Peberholmen kan den vel ikke løbe fra mig, som sidste gang jeg mødte en :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites