Guest mia Anmeld indhold Skrevet June 12, 2005 Hejsa Min kæreste og jeg overvejer stærkt at flytte til malmø, vi har allerede fået solgt vores hus på lolland, og vil kunne købe en lille lejlighed for friværdien (220.000 DKR) vi får ud af huset. Men.. vi ville meget gerne have et rækkehus i Oxie. Vi er begge under udannelse = SU, mit spørgsmål er derfor, er der nogle der har erfaring med at låne penge til bolig i Sverige når man er på SU? Vi har set på nogle boligannoncer på hemnet, og har stusset lidt over hvad VA betyder, det skulle være inkluderet i boligafgiften på nogle lejligheder. Er der nogle der ved hvad det betyder?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 12, 2005 Tror ikke du kan låne til hus, hvis i begge er på SU. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2005 Enig med Brian, men på den anden side har I jo en masse penge på kistebunden og skal kun låne en mindre del af pengene, så det er da i hvert fald en forhandling værd. VA står for vatten och avlopp og betyder vand og vandafledning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest TraderJoe Anmeld indhold Besvaret June 12, 2005 Muligvis er det værd at kontakte http://www.bluestep.se , hvis det ikke lykkes med de almindelige banker. Det er et selskab som giver lån til dem, der normalt ikke kan få lån på grund af de almindelige bankers standardiserede kreditbedømning. Som eksempel på kunder nævner de folk, som er nytilflyttede til Sverige, og derfor ikke har kredithistorik. Jeg kan dog ikke umiddelbart se om de giver lån til nykøb af hus eller kun omfinansiering. Det er et forholdsvist nystartet selskab, så jeg har heller ikke støt på erfaringer om selskabet, men måske er det værd at kontakte dem, hvis de almindelige banker giver afslag trods at jeres økonomi kan bære at betale renter og afdrag på lånet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ZeNi 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2005 Mia, Det er ikke noget problem at låne i Sverige når man er på dansk SU. Du har din opgørelse over samlet SU for året for jer begge. Den samt din selvangivelse for sidste år skal blot medtages til banken, så går det fint. I ex Nordea Sverige (Kronprinsen) der er det muligt at låne SEK 360,000 for en enkelte person på SU uden problemer ved jeg, så når I er 2, mon ikke beløbet er noget højere. Og da Nordea ikke er så anderledes end andre banker, kan du roligt gå til en hvilken som helst anden. God fornøjelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2005 I kunne jo også bare låne til huset i den bank, i allerede har i Danmark. Det kan jo være en fordel, hvis banken kender til jer. (De fleste banker tilbyder efterhånden at låne til svenske huse.) VH Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2005 (De fleste banker tilbyder efterhånden at låne til svenske huse.) Lige med undtagelse af Forstædernes Bank Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 14, 2005 Laan og su, det har vi styr paa! Yes, lige praecis det har vi ret god erfaring med! Sanni og jeg laeser begge og er paa SU. Vi har lige laant i Nordea i SE til koeb af lejl. i Malmoe. Hvis du har spoergsmaal, saa skriv til min mail trinear@hotmail.com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sanni 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2005 Hej - kan se, Trine lige har svaret, men jeg vil lige tilfoeje: Det er absiolut inegn hindring, at man kun har su. Vi har laant en god roevfuld, og vi behoevede ikke engang kautionister eller medlaanere eller noget som helst. Tricket var, at vi selv lagde ca. hvad Mia siger, hun og kaeresten har, og med en saadan udbetaling kan man komme rimelig langt :) Mia, skriv til Trine, hvis der er noget... Hygge Sanni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mia 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2005 Tak Tusind tak for alle jeres svar, jeg er nu blevet lidt klogere :-) Det er et super forum det her, rigtigt rart med så mange hjælpsomme mennesker ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mia 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2005 Vi har købt nu :-) Hej igen Ville bare sige til dem der også er på SU, at der er håb forude, vi har nu fået lån i svensk bank og købt os et rækkehus i Oxie hvor vi flytter ind den 17 aug. Tak for alle jeres svar.. Knuzzer Mia Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2005 Velkommen til og held og lykke med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites