Jump to content
Plesner

Togstop ved bunkeflostrand ?

Recommended Posts

Jeg har hørt fra en ejendomsmægler, som viste mig rundt ude ved Annestad, at der vil komme et togstop i forbindelse med citytunnelen - samtidigt gik rygterne på, at Svågertorp skulle blive nedlagt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Iflg. det link som Kenneth har lagt herind, ser det ud som om at Citytunnelen stopper ved Svågertorp eller et andet sted på linien ? Jeg har svært ved at se logikken hvis Svågertorp nedlægges, da der jo er kommet rimelig gang i området, og stationen jo fungere fint for os pendlere. Jeg mener, der er masser af p-pladser, samt adgangen dertil er fremragende. Hvis vi skal omkring Hyllie, så skyder da da sigselv i foden. Der skal laves bedre veje, findes p-pladser samt nedrivning/lukning af en station der fungere. Det kommer da til at koste kassen, samt en masser klager fra utilfredse brugere. Svågertorp ligger jo perfekt uanset om man kommer syd fra, eller fra malmö by. Jeg håber ikke rygtet taler sandt !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt at Svågertorp har mange tilfredse brugere. Stationen har bare den ulempe, at den kommer til at ligge ØST for den kommende linieføring fra Malmö C til København. Et tog mellem de 2 byer vil overhovedet ikke passere Svågertorp ... I øvrigt kan man på www.citytunneln.se læse, at der planlægges med store parkeringsarealer m.m. ved den nye Hyllie station. Jeg kan kun anbefale læsning af informationerne på det nævnte web-site. Der er masser af brugbar information.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hail Svågertorp!

Iflg. det link som Kenneth har lagt herind, ser det ud som om at Citytunnelen stopper ved Svågertorp eller et andet sted på linien ? Jeg har svært ved at se logikken hvis Svågertorp nedlægges, da der jo er kommet rimelig gang i området, og stationen jo fungere fint for os pendlere. Jeg mener, der er masser af p-pladser, samt adgangen dertil er fremragende. Hvis vi skal omkring Hyllie, så skyder da da sigselv i foden. Der skal laves bedre veje, findes p-pladser samt nedrivning/lukning af en station der fungere. Det kommer da til at koste kassen, samt en masser klager fra utilfredse brugere. Svågertorp ligger jo perfekt uanset om man kommer syd fra, eller fra malmö by. Jeg håber ikke rygtet taler sandt !
Svågertorp nedlægges, og "erstattes" med en ny station ved Hyllie/Vintrie. Desuden standser toget til den tid også ved Triangeln, da Øresundstoget kommer til at gå gennem Malmö i fremtiden, i stedet for som nu, hvor det nærmest kører rundt om Malmö. Og nej, der kommer ikke en station ude ved Bunkeflo. Folk må til Hyllie/Vintrie, når Svågertorp nedlægges. Alt i alt bliver Citytunneln vel en gevinst for flere borgere i Malmö, end som situationen er nu. Så spiller det en mindre rolle, hvad folk bosat uden for Malmö kan bruge den fremtidige model til, altså når Svågertorp afløses af det nye milliard projekt :mad: Men Palle, i år 2011, der ligger du vel alligevel og feder den nede på en strand i Thailand :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Jeg tror dette er nærmest det korrekte: Der planlægges en ny station i Hyllie, korrekt det bliver 1 stop fra københavn istedet for svågertorp. Svågertorp skal ikke nedlægges men tjene som omstigning, som den er nu, men bare for trafikken fra syd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror dette er nærmest det korrekte: Der planlægges en ny station i Hyllie, korrekt det bliver 1 stop fra københavn istedet for svågertorp. Svågertorp skal ikke nedlægges men tjene som omstigning, som den er nu, men bare for trafikken fra syd.
Så man kommer til at skulle taget toget fra Hyllie for at komme til kbh? Eller kan man stige på "Hyllie" toget på svågertorp? Mvh Allan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og nej, der kommer ikke en station ude ved Bunkeflo. Folk må til Hyllie/Vintrie, når Svågertorp nedlægges. Alt i alt bliver Citytunneln vel en gevinst for flere borgere i Malmö, end som situationen er nu. Så spiller det en mindre rolle, hvad folk bosat uden for Malmö kan bruge den fremtidige model til, altså når Svågertorp afløses af det nye milliard projekt
Der er vel pt. en 4-5 km til Svågertorp fra Bunkeflo og Bunkeflostrand. Den nye station kommer til at ligge der hvor Lorentsborgsgatan og Annetorpswägen krydser hinanden. Et hurtigt opslag på krakken viser en ca afstand på kun 1,5-2,5 KM altafhængig af hvor man bor. Det må siges at være i meget bekvem cykelafstand til dem der vil pendle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites