Jump to content
Guest michaelbo

Import af bil fra tyskland

Recommended Posts

Guest michaelbo

Der er mange der spørger og jeg har selv spurgt og fået svar og nu har jeg også prøvet det så her er min korte historie: IMPORT AF BIL FRA TYSKLAND Det kan helt klart godt betale sig selv at importere en bil fra tyskland, specielt Mercedes, Audi og BMW ( hvis nogen vil have sådan en :-)). Tidspunktet er ideelt , arbejdsløsheden er høj folk har simpelthen ikke nogen penge og en "bedre" brugt bil er rigtig svær at sælge i tyskland. Jeg havde en ide om at finde en brugt, kedelig, men superfornuftig MB 270 CDI 2000 med et lavt kilometertal. Biler interesserer mig ikke nævneværdigt og jeg havde da bestemt ingen intentioner om at bruge en formue på en bil bare fordi at nu var de inden for økonomisk rækkevidde. Nå men jeg fandt en bil på Mobile.de , bilen var privat ejet. Jeg sendte et frækt bud pr. mail , det blev sæ'følgelig afvist, men han medsendt et reduktionsforslag og det besluttede jeg mig for. Jeg telefonerede Herrn. xxxx og fortalte ham at jeg accepterede hans bud og at jeg ville købe hans bil HVIS den var i den stand som han havde beskrevet og at hvis ikke, ville der under ingen omstændigheder finde nogen handel sted selvom jeg så var kørt 1000 km. forgæves. Herrn. xxx oplyste mig meget formelt at bilen var "genau" som beskrevet. Dernæst fortalte jeg ham at en anden betingelse var at jeg kørte hjem på hans nummerplader og med hans forsikring og at den var sådan indtil at den kunne registreres i Sverige. Herrn XXX gik modstræbende ind på dette og først da jeg havde lovet at underskrive et affidavit til købssedlen der kungjorde at jeg hæftede for de skader som jeg måtte forvolde medens køretøjet var i min varetægt. Sluttelig bad jeg ham om at bestille tid til en gennemgang af bilen ved MB i Mönchengladbach så at bilen kunne få et check dagen da jeg ville ankomme. Herrn xxx forsikrede mig at det intet problem ville være. Vi aftalt at afregningen skulle ske i hans bank med Eurochecks.:th2: Vi aftalte så hvornår jeg skulle komme og jeg sendte så mit ankomsttidspunkt pr mail. til ham . Glad som en gris tog jeg så et par dage senere nattoget til Düsseldorf , jeg ville ankomme om morgenen så at der var tid til at få ordnet det hele inden jeg skulle køre hjem samme dag. Skæg tog tur :D Toget fyldt med svenskere der skulle det samme : til tyskland og købe bil og jo vi endte jo med at få et par øl. Der skiftes tog i Düsseldorf til Mönchengladbach resten af turen er med S-Bahn. Endelig fremme og ja der er Herrn xxx sgu ! Vi shaker og blir' enige om at jeg trænger til lidt kaffe og morgenmad og MB åbnede først om en times tid. Udenfor holdt den så :love::love: den var ligesom lovet :ekstremt velholdt og fuldstændig pletfri med kun 60 k på speedoet. Mums Vi kørte på kaffebar og fik morgenkomplet og en god snak. Dernæst gik turen til MB der kun kunne bekræfte min værste mistanke: at alt som Herrn xxx havde fortalt var fuldstændig sandt ! Jeg foreslog herrn: xxx at vi driblede i banken så jeg kunne oveøse ham med milde euro det syntes han var en smaddergo ide så vi kørte til banken; hvor jeg ved kassen fremdrog 17000 nytrykte euro fra et intimt sted på kroppen (maven). Vi underskrev adskillige papirer, deribland førnævnte affidavit hvori der tillige var lavet en passus hvor jeg lovede at returnere plader samt kopi af Fahrzeugbrief så at han kunne afmelde bilen. Dernæst tog vi pænt afsked ( begge særdeles tilfredse) og jeg satte Navien til Vintrie.Sverige. 1 tankfuld diesel, 1000 km. og 9 timer senere var jeg hjemme igen og bilen var til fri beundring hos grannerne der med hævede øjenbryn havde fuldt med i projektet. Nu 3 uger senere er bilen registreret og pladerne sendt retur (overflødigt da Bilprovningen afmelder den automatisk for en hvis den er udenlandsk registreret), iøvrigt er det lovligt at køre en uge i en fremmed registreret bil jf. deres hjemmeside. Forsikringen er sikkert lidt dyrere, jeg giver 8000 skr om året , hel med det hele. Togtur incl øller og diesel hjem 1500 Dkr. Jeg tror jeg måske har sparet 35 000 skr ved at købe bilen i tyskland. Jeg gør det igen om tre år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en historie og er glad for at den gik så godt. Så kan jeg da bidrage med min. Den er lidt mere enkel. Fredag aften besluttede jeg mig for at have en Mercedes SLK32 AMG. Lørdag fandt jeg et par stykker ca. ved Stutgart og ringede. Da jeg fatter brik tysk blev det på engelsk. tirsdag aften kl20 kørte jeg og var dernede kl.7 ved den første, kørte videre til næste forhandler og var der kl10. Det skulle være den efter en gennemgang osv. Pressede ham 5ooo.-dk kr så turen var betalt. Lagde pengene kontant og var derfra med det samme på Tyske prøveplader. Nu venter jeg bare på det bliver min tur til syn. Det eneste der kunne have været nemmere, var hvis jeg havde smidt min svenske bil i vejkanten uden plader. Det var dyere at køre to biler hjem end at lade den gamle stå. Men det ved jeg jo så til næste år. Har sparet en masse penge og det er jeg glad for ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Anders

Hvordan har i fået bilen finansieret? Jeg er selv på jagt efter en brugt bil fra Tyskland, og kan ikke helt finde ud af hvor det er billigst at låne pengene, da der i første omgang ikke kan tages pant i den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Velkommen i AMG klubben nif selvom jeg jo må sige, at jeg synes det er lidt af en lille pigebil du har købt dig der.. Hihi ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan har i fået bilen finansieret? Jeg er selv på jagt efter en brugt bil fra Tyskland' date=' og kan ikke helt finde ud af hvor det er billigst at låne pengene, da der i første omgang ikke kan tages pant i den.[/quote'] Hvis du selv importerer, er der ikke andet at gøre end at tage et "almindeligt" lån - altså uden pant i bilen, og til (sædvanligvis) højere rente...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

HAHAHA Pigebil !!! Det er sjovt du siger det. For det er der blevet snakket en hel del om. Ville også meget gerne have v8 Kompressor men desværre lidt for dyr til min økonomi. MEEEN det skal nok lykkes. Ja ved ik lige hvor det er billigst at låne. MEN jeg ved hvad der var nemmest. Jeg VILLE bare have den og derfor skrev jeg bare at jeg skulle bruge pengene kontant NUUU. Og derfor fik jeg dem bare uden videre. Har ikke gidet at sidde og se hvad det kostede for ville ha den NU!! De kan godt låne dig fx. 200k uden sikkerhed. Men de kan også nemt tage pant i dit hus eller lign. Mener det koster 2500.-kr Måske forskelligt hvor man har bank.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hmmmm, man har vel 200K i sin pung... Sæt man nu faldt over noget godt i byen en lørdag formiddag...ingen grund til at bruge sit plastickort vel??

Man kan jo også bare hæve pengene fra sin konto ik' ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

nu var det altså 130 K og ikke 200K og så kunne det jo være jeg lige havde solgt en bil på danske plader, ikke sandt , det kunne jo tænkes, ja man kan endda forestille sig at jeg havde haft en relativ dyr bil i danmark som jeg lige havde solgt ik !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites