Jump to content
thomas_lund

Advarsel mht flytning af folkeregister før salg af bolig

Recommended Posts

Det lugter helt til Ringkøbing

hej jeg har solgt mit danske hus med 8 måneders overtagelse, og vil gerne bo i nærheden af mit byggeprojekt i malmø, så jeg kan følge med og ikke mindst lave en del af arbejdet på huset. Da huset ikke er færdigt til at bebo som famillie før i foråret vil min famillie med små børn så blive boende i nordsjælland indtil da. er dette tilladt, at jeg flytter min adresse derover i byggetiden, eller himler told og skat:mad: op med livsinteresser o.s.v.?? anders::rolleye:
Så du vil flytte fra kone og børn og i stedet bosætte dig i et ufærdigt hus. Du opgiver, at det sker med den hensigt at følge håndværkerne på tæt hold. :rolleyes: Nej, det går ikke. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lykkedes det omsider min mægler at få solgt min Østerbro lejlighed mens jeg var på ferie - måtte dog acceptere et pænt afslag i prisen, men i det nuværende marked må man jo tage, hvad man kan få. Er da glad for at kunne komme videre i mit liv, der var lidt på hold pga. denne skøre skatteregel.:) Så nu flytter jeg officielt pr. i morgen. Hvis jeg får lidt tid til overs vil jeg måske for god ordens skyld ved lejlighed indsende en klage til Europa-Kommisionen over disse regler, der jo i sandhed forhindrer arbejdskraftens fri bevægelighed. http://ec.europa.eu/community_law/complaints/form/index_da.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hva så den anden vej? min kæreste og jeg overvejer måske at flytte tilbage til viborg efter 5 år i sverige, og da der er en masse familie problemer derhjemme er tidspunktet godt, men hvordan gør jeg med salget af vores nye hus, huset er 1 år gammel og vi vil helst købe et nyt hus også i viborg, skal jeg også vente med at købe før jeg har solgt huset i sverige eller? og hvor meget er det lige skattevæsenet tager af overskudet? og hva med markedsværdien spiller det slet ikke ind vi købe huset til 500.000 mindre end den næste etape har givet. hilsen louise

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
min kæreste og jeg overvejer måske at flytte tilbage til viborg efter 5 år i sverige, og da der er en masse familie problemer derhjemme er tidspunktet godt, men hvordan gør jeg med salget af vores nye hus, huset er 1 år gammel og vi vil helst købe et nyt hus også i viborg, skal jeg også vente med at købe før jeg har solgt huset i sverige eller? og hvor meget er det lige skattevæsenet tager af overskudet? og hva med markedsværdien spiller det slet ikke ind vi købe huset til 500.000 mindre end den næste etape har givet. hilsen louise
Nej flytte-sælge-datoer betyder ikke noget, når I flytter dén vej, og nej: Skatteverket ser ikke særlig mildt på jer, fordi I fik huset billigt - tværtimod. Som omtalt andetsteds er der en ny lov på vej i Sverige, der indebærer, at I kan søge udsættelse med skatten, når I køber nyt hus i "udlandet" altså Danmark. Det er muligt, at den kommer til at gælde med virkning i dette år, men er som sagt ikke vedtaget, så der kan være mange penge i lidt tålmodighed. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så lykkedes det omsider min mægler at få solgt min Østerbro lejlighed mens jeg var på ferie - måtte dog acceptere et pænt afslag i prisen, men i det nuværende marked må man jo tage, hvad man kan få. Er da glad for at kunne komme videre i mit liv, der var lidt på hold pga. denne skøre skatteregel.:) Så nu flytter jeg officielt pr. i morgen. Hvis jeg får lidt tid til overs vil jeg måske for god ordens skyld ved lejlighed indsende en klage til Europa-Kommisionen over disse regler, der jo i sandhed forhindrer arbejdskraftens fri bevægelighed. http://ec.europa.eu/community_law/complaints/form/index_da.htm
Champagnen vi fik på ferien var da fin nok :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
min kæreste og jeg overvejer måske at flytte tilbage til viborg efter 5 år i sverige, og da der er en masse familie problemer derhjemme er tidspunktet godt, men hvordan gør jeg med salget af vores nye hus, huset er 1 år gammel og vi vil helst købe et nyt hus også i viborg, skal jeg også vente med at købe før jeg har solgt huset i sverige eller? og hvor meget er det lige skattevæsenet tager af overskudet? og hva med markedsværdien spiller det slet ikke ind vi købe huset til 500.000 mindre end den næste etape har givet. hilsen louise
Altså der er jo ingen skat at slippe for.. (medmindre du kan søge om uppskov, men det er jo bare at udsætte pinen...). Markedspris = Salgspris... Gevinst = købspris - salgspris + omkostninger. (da det er en et nyt hus er det vel til at overse med istandsættelser, så omkostninger for jer er vel lig mægleromkostninger)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej flytte-sælge-datoer betyder ikke noget' date=' når I flytter dén vej, og nej: Skatteverket ser ikke særlig mildt på jer, fordi I fik huset billigt - tværtimod. Som omtalt andetsteds er der en ny lov på vej i Sverige, der indebærer, at I kan søge udsættelse med skatten, når I køber nyt hus i "udlandet" altså Danmark. Det er muligt, at den kommer til at gælde med virkning i dette år, men er som sagt ikke vedtaget, så der kan være mange penge i lidt tålmodighed. :)[/quote'] okay, men skulle du høre noget nyt må du meget gerne skrive. mvh louise

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså loven skal jo nok blive vedtaget, men på den anden side er det lidt tricky at give gode råd på baggrund af en ikke-eksisterende lov. :scared: Lovændringen kommer fordi Sverige har overtrådt EU-lovgivningen, altså har handlet ulovligt. Derfor kan man søge omprøvning af sin skat fem år tilbage i tiden, hvis man allerede har betalt kapitalgevinstskat ved tilbageflytning til Danmark, men der kan ikke garanteres for udfaldet. :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså loven skal jo nok blive vedtaget, men på den anden side er det lidt tricky at give gode råd på baggrund af en ikke-eksisterende lov. :scared: Lovændringen kommer fordi Sverige har overtrådt EU-lovgivningen, altså har handlet ulovligt. Derfor kan man søge omprøvning af sin skat fem år tilbage i tiden, hvis man allerede har betalt kapitalgevinstskat ved tilbageflytning til Danmark, men der kan ikke garanteres for udfaldet. :o
Okay, smart - hva fan´sku vi gøre hvis vi ikke havde en så klog fyr som dig herinde, du er sku uundværlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Derfor kan man søge omprøvning af sin skat fem år tilbage i tiden' date=' hvis man allerede har betalt kapitalgevinstskat ved tilbageflytning til Danmark, men der kan ikke garanteres for udfaldet. :o[/quote']Interessant...og uanset om man realiserede en evt. gevinst i ny fast ejendom, eller....? Scenarie-eks.: S bostadsrätt-->DK-lejebolig-->S bostadsrätt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Interessant...og uanset om man realiserede en evt. gevinst i ny fast ejendom, eller....? Scenarie-eks.: S bostadsrätt-->DK-lejebolig-->S bostadsrätt
Nu er det scenario lidt ulykkeligt, for man kan ikke parkere skatten i en lejebolig. Det er sikkert for sent for dig, men reglerne er jo sådan, at man har ret god tid til at snøvle sig fra den bolig, man sælger, til den bolig man køber, så måske kunne du have udsat skatten ved at springe den danske lejlighed over, hvis du forstår, hvad jeg mener. Altså så S bostadsrätt 1 er "ursprungsbostad" og S bostadsrätt 2 er "ersättningsbostad" - dermed ville du slet ikke berøres af EU-kontroversen, men være helt inden for gældende svenske regler herunder de helt inappelable tidsfrister. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sikkert for sent for dig' date=' men reglerne er jo sådan, at man har ret god tid til at snøvle sig fra den bolig, man sælger, til den bolig man køber, så måske [b']kunne du have udsat skatten ved at springe den danske lejlighed over, hvis du forstår, hvad jeg mener. Altså så S bostadsrätt 1 er "ursprungsbostad" og S bostadsrätt 2 er "ersättningsbostad" - dermed ville du slet ikke berøres af EU-kontroversen, men være helt inden for gældende svenske regler herunder de helt inappelable tidsfrister. :)
Det er helt fint, da jeg også har betalt Den Svenske Stats(k)asse de penge den "skulle" ha´. Jeg har det fint nok med at eliminere et sådant udestående, når det ikke var større end det var. Det var nok mere "de fem år" der afstedkom mit spørgsmål - men at lejeboligen så ville være "kommet i vejen" skænkede jeg ikke en tanke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites