Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2006 Hjælp Jeg står i den situation, at jeg skal underskrive en købskontrakt på hus i SE i næste uge og samtidigt ejer et hus i DK som endnu ikke er solgt, men hvor jeg vil tjene på salget. Jeg vil naturligvis gerne før overtagelsen have alt omkring mit "nye" liv klart, men er i tvivl om hvad jeg kan og ikke kan i forhold til at kunne risikere at ende i en beskatningssag. 1. Kan jeg få svensk personnummer? 2. Hvis ikke - hvordan kan jeg så få el osv. hvortil at svensk personnummer er et krav? 3. Hvad med regninger omkring huset som skal betales - de kan vel ikke sendes til mig i SE til en adresse som jeg ikke officielt er flyttet til? 4. Kan jeg køre en svensk indregistreret bil (både i forhold til SE og DK lovgivning) hvis jeg rent faktisk ejer et hus i SE, bor i det, kører over broen dagligt, men ikke har flyttet folkeregisteradresse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 1. Kan jeg få svensk personnummer?Når du flytter, ja. 2. Hvis ikke - hvordan kan jeg så få el osv. hvortil at svensk personnummer er et krav?Ofte kan el-selskaberne oprette dig på et midlertidigt fiktivt nummer. 3. Hvad med regninger omkring huset som skal betales - de kan vel ikke sendes til mig i SE til en adresse som jeg ikke officielt er flyttet til?Nej. 4. Kan jeg køre en svensk indregistreret bil (både i forhold til SE og DK lovgivning) hvis jeg rent faktisk ejer et hus i SE' date=' bor i det, kører over broen dagligt, men ikke har flyttet folkeregisteradresse?[/quote']Nej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Du kan snildt købe i SE, men vent med at flytte din folkeregisteradresse før du har solgt i dk. Bilen er mindre vigtig, da du sikkert har en bil i dk.... ;) Hellere vente med at flytte og så bruge dine penge på en lækker bil, end at betale dem til skatteverket... :D Jeg står i den situation, at jeg skal underskrive en købskontrakt på hus i SE i næste uge og samtidigt ejer et hus i DK som endnu ikke er solgt, men hvor jeg vil tjene på salget. Jeg vil naturligvis gerne før overtagelsen have alt omkring mit "nye" liv klart, men er i tvivl om hvad jeg kan og ikke kan i forhold til at kunne risikere at ende i en beskatningssag. 1. Kan jeg få svensk personnummer? 2. Hvis ikke - hvordan kan jeg så få el osv. hvortil at svensk personnummer er et krav? 3. Hvad med regninger omkring huset som skal betales - de kan vel ikke sendes til mig i SE til en adresse som jeg ikke officielt er flyttet til? 4. Kan jeg køre en svensk indregistreret bil (både i forhold til SE og DK lovgivning) hvis jeg rent faktisk ejer et hus i SE, bor i det, kører over broen dagligt, men ikke har flyttet folkeregisteradresse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Puha... Jeg må indrømme, at jeg nærmest fik et chock, da jeg læste denne problemstilling mht. svensk skat af gevinst ved salg i DK. Havde dette forum ikke eksisteret, var jeg nok hoppet i "fælden". Min plan er nu, at købe i SE - fortælle ejendomsmæglerne om problemstillingen og håbe de vil hjælpe med forsikring, el mm. Herefter må jeg jo så vente med at flytte folkeregisteradresse, til købskontrakten i DK er underskrevet. Tak for alt den nyttige info man finder hos jer der skriver her:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pluto 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Er der nogensinde nogen som er blevet beskattet? Hej Alle Som næsten nytilflytter, landede vi går i Malmø, og har en lejlighed i København.... og vi er ikke officielt flyttet, jf. denne advarsel. Men Nils stillede spørgsmålet i nr. 2 indlæg i denne tråd. Er der nogensinde nogen der er blevet beskattet? Jeg har fulgt dette kanongode forum i et års tid, men har ikke hørt om nogen, der er blevet beskattet...... Et andet spørgsmål er, hvordan skulle de få det at vide. Der står man skal opgive sin gevinst på sin selvangivelse..... men man laver jo ingen svensk selvangivelse, hvis man kun arbejder i Danmark. Kunne godt tænke mig at høre om tilfælde hvor lovgivningen er håndhævet. De bedste hilsner René Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Jo - man laver en svensk selvangivelse når man arbejder i DK. Man skriver bare 0 i indtægt. Jeg kan forestille mig at man _kunne_ lade være med at opgive sin indtægt på den svenske selvangivelse. Men skulle de fange dig i det, så falder hammeren nok ret hårdt. Personligt ville jeg ikke turde satse så mange penge + bøde + whatever når det bare er et spg om ikke at flytte adresse før man har en slutseddel i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Jo - man laver en svensk selvangivelse når man arbejder i DK. Man skriver bare 0 i indtægt. Jeg kan forestille mig at man _kunne_ lade være med at opgive sin indtægt på den svenske selvangivelse. Men skulle de fange dig i det, så falder hammeren nok ret hårdt. Personligt ville jeg ikke turde satse så mange penge + bøde + whatever når det bare er et spg om ikke at flytte adresse før man har en slutseddel i DK Der var en, der vist hed Alex, der havde fået en ganske uventet regning ind af døren. Han skrev på dette forum, men da jeg mener det var i "den gamle udgave" så kan man ikke søge sig frem til tråden. Jeg havde ikke indtryk af han selv havde "selvangivet" sig frem den store ekstra regning. Jeg er ret sikker på det ikke er en tom trussel, desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 hvordan finder man egentlig ud ad hvad skattemyndighederne siger ?? er der en fælles rådgivning, eller et specialkontor for Øresund ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Hej Alle Som næsten nytilflytter, landede vi går i Malmø, og har en lejlighed i København.... og vi er ikke officielt flyttet, jf. denne advarsel. Men Nils stillede spørgsmålet i nr. 2 indlæg i denne tråd. Er der nogensinde nogen der er blevet beskattet? Jeg har fulgt dette kanongode forum i et års tid, men har ikke hørt om nogen, der er blevet beskattet...... Et andet spørgsmål er, hvordan skulle de få det at vide. Der står man skal opgive sin gevinst på sin selvangivelse..... men man laver jo ingen svensk selvangivelse, hvis man kun arbejder i Danmark. Kunne godt tænke mig at høre om tilfælde hvor lovgivningen er håndhævet. De bedste hilsner René Tja - denne her tråd må da være et eksempel http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5000 Om Skatteverket selv finder ud af om man har "glemt" at oplyse en ejendomsgevinst skal jeg ikke kunne sige. Men hvis de gør falder hammeren nok hårdt. Det ville jo ikke være umuligt for dem at få et datatræk fra det danske skattevæsen over hvem der havde betalt ejendomsskat før de flyttede. Derudvoer kan de i hvert fald estimere gevinsten ud fra de offentlige ejendomsvurderinger. Jeg selv har et beløb på spil som svarer til flere efter skat årslønninger, så jeg tager absolut ingen chancer, og venter i stedet tålmodigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 De udveksler allerede i dag info om biler og folkeregister - så hvad skulle forhindre dem i at samkøre folkeregister og tinglysning (eller hvor det nu står) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 1. Jeg er en af dem som står og skal overtage en bolig i SE om nogle få måneder og stadig ikke har solgt den i DK. Er der nogen der kan gennemskue, om det ikke kunne være muligt, at flytte folkeregisteradresse tilbage til DK lige før man sælger sin bolig i DK og derefter flytte folkeregisteradressen tilbage til SE, når boligen er solgt? Man står jo anyway med 2 boliger og sandsynligheden for at man som pendler også bruger begge og bor i dem når nu man har dem er vel ganske stor. Man vil jo gerne benytte sin kommende bolig i SE og få den forsikret, få el og vand mm. (ja man kan godt få det på midlertidigt cpr.) og for nogens vedkommende - ikke mindst mit eget - så kan man ikke vente på den fede bil! 2. Såfremt man antager, at man bare flytter til SE og sælger sin bolig i DK mens men bor i SE med svensk cpr og adresse mm. er der så nogen, der kan kommentere på dette som blev skrevet tidligere i denne tråd af Anton: "Jeg mener dog at kunne huske, at der i en gammel tråd var noget med, at det er værdistigningen fra den dag, hvor man flytter til Sverige til den dato man sælger hytten/lejligheden/gården, der skal beregnes de 30 % af. Ex: Lejlighed købt i 1980 for 125.000 og boet i den frem til Flytning til Sverige 1.7.2005 Sælger lejlighed for 1.125.000 på et senere tidspunkt Her mener jeg der skal vurderes en pris på hytten pr. 1.7.05, og det er så forskellen mellem 1.7.05-prisen og den faktiske salgspris, man skal beskattes i Sverige af. Er 1.7.-prisen 1.120.000 ifølge en ejendomsmægler e.l., er der 5.000 kr. til 30 % beskatning (1.500 i skat) i stedet for de 30 % af en million kr., der jo svarer til 300.000 i skat. Når man flytter til Sverige 1.7. bliver man fuldt skattepligtig til Sverige. Dvs. man skal i princippet oplyse Sverige om alle sine indkomstforhold fra denne dato. Hvad man har tjent på en hushandel i '72 og ens sorte arbejde for naboen sidste år er Sverige uvedkommende. Man har også først en dansk ejendom til svensk beskatning fra 1.7. Princippet er det samme, som når man kommer til DK med r.... fuld af aktier. Når man så sælger dem, mens man er i DK, skal der ikke beregnes gevinst ud fra købsprisen, men fra en indgangsværdi pr. tilflytningsdatoen. Hvordan personen så bliver beskattet i aktiernes hjemland er et slagsmål, som han/hun selv må tage". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2006 Det er rigtigt, at der er en gammel tråd, hvor der fabuleres over, at man kun skulle burde måtte beskattes af værdistigningen, der er sket i den periode, hvor man har boet i Sverige. Det er ønsketænkning. Det har intet på sig. Det svarer ikke til virkeligheden. Reglerne er sådan, at man beskattes af hele værdistigningen, der er sket, fra man købte boligen og til man sælger den. Den eneste måde - bortset fra uppskovsreglerne - at undgå at betale kapital(ge)vinstskat(t) af sit danske boligsalg er at sælge boligen, mens man har dansk folkeregisteradresse og reelt bor i Danmark. :) Jeg anbefaler, at man på sin vej til Skåne kun foretager én formel flytning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2006 Hej Intrepidus Vi kan hurtigt blive enige om at de svenske regler er noget rigtig sovs - jeg står i samme situation.;) Jeg ringede for nogen måneder tilbage på det telefonnummer som Øresund Direkt har angivet på følgende link: http://www.oresunddirekt.dk/article.aspx?type=article&id=37969 Jeg spurgte helt specifikt om det virkelig kunne være rigtigt at man ikke skulle gøre en værdiansættelse af boligen ved indflytning i stedet for at anvende den oprindelige købspris, som ligger mange år tilbage for mit vedkommende. Svaret var at det var den oprindelige købspris. Jeg fik vist tydeligt forklaret min holdning til urimeligheden i dette Jeg forklarede at der var "no way in hell" at de fik mulighed for at trække 30% af min 7-cifrede gevinst. Det eneste de opnåede p.t. var at gå glip af at kunne få en pæn skatteindtægt af min almindelige løn, fordi jeg så bare ventede med at flytte over (kommuneskatten sendes jo over broen), så de skød sig bare i foden ved at stå stejlt på denne regel - jeg spurgte derefter om man kunne søge om dispensation eller lign. Men nej! Bureaukraterne vil åbenbart hellere gå glip af betragtelige stabile skatteindtægter mod at få muligheden for at klaske nogen få uheldige uvidende mennesker med gevaldige skattesmæk:rolleye:. Det er jo typisk dem med de mindste gevinster som falder i - dem med milliongevinsterne gør ikke. Derudover er det generelt en skidt idé for en statskasse at lægge hindringer i vejen for velhavende mennesker som vil flytte ind i landet. Nu er der selvfølgelig den mulighed at jeg fik fat på en eller anden ifam skrankepave som bare fortalte mig hvad hun synes var rigtigt, i stedet for hvad lovgivningen egentlig sagde, men hun lød nu rimeligt skråsikker. Mht til folkeregisterflytning frem og tilbage et par gange så er der vist desværre en mulighed for at en pro-forma flytning kan underkendes - det er der i hvert fald nogen som har nævnt i en tidligere tråd. Om det sker i praksis ved jeg ikke - det er nok ikke nogen der har prøvet det - og hvis de har vil de nok ikke indrømme det på et offentligt tilgængeligt forum, hvor deres IP-adresse kan spores tilbage til dem. Men umiddelbart vil jeg tro, at hvis en skattemand m/k med bare middel intelligens får øje på 2-3 flytninger inden for kort tid, så kan vedkommende lugte at der er noget galt og vil måske begynde at undersøge sagen. Jeg tror desværre ikke der er andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed. Jeg kender ikke andre udveje end at sælge til et familliemedlem, som derefter sælger videre, eller at lave et andelsselskab og sælge den derover, hvorefter anpartsselskabet sælger videre. Sidstnævnte er jeg ikke helt 100% sikker på går godt. Begge dele vil i hvert fald koste ekstra i advokatsalærer, tinglysnigsgebyrer osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Hej Bananas. Det lyder jo meget frustrerende det du har været udsat for fra de svenske skattemyndigheder. Vi to er tilsyneladende i samme båd og du er velkommen til at skrive til mig under "Private Meddelelser" hvis du kommer på noget snedigt. Det samme vil jeg selvfølgelig gøre. Den form for flytning jeg skriver om, kan vel næppe kaldes proforma idet at jeg har tænkt mig at bo begge steder idet jeg trods alt har dem indtil min bolig i DK er solgt. Eneste årsag til at skulle få det svenske cpr i mellemtiden er for at få muligheden for at få forsikring, el, vand, varme og evt. bil uden alt for meget vrøvl. Såfremt jeg vælger at bo både det ene og andet sted, men vælger at skifte adresse et par gange f.eks. fordi jeg rent faktisk bebor den ene bolig mere end den anden i nogle givne perioder, så kan det næppe kaldes proforma? Og til Nils - tak for din anbefaling omkring at man på sin vej til Skåne kun foretager én formel flytning. Uden tvivl en fornuftig anbefaling. Men kan du se noget juridisk forkert i ovenstående? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Eneste årsag til at skulle få det svenske cpr i mellemtiden er for at få muligheden for at få forsikring' date=' el, vand, varme og evt. bil uden alt for meget vrøvl. Såfremt jeg vælger at bo både det ene og andet sted, men vælger at skifte adresse et par gange f.eks. fordi jeg rent faktisk bebor den ene bolig mere end den anden i nogle givne perioder, så kan det næppe kaldes proforma?[/quote']Juridisk set vil det skabe lidt problemer. For hver gang du flytter tilbage til DK, så må du kun køre i din svensk indregistrerede bil i 14 dage. Derefter falder DK-afgiftshammeren hvis du bliver stoppet i den. En detalje, som sådan - men en detalje der kunne blive ekstremt dyr. Det er gerne "de små ting" man ikke lige spekulerer over til hverdag, der ender op med at bide en bagi pludselig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Man kommer nok på lidt af en pædagogisk opgave, når man skal forklare sine skattevæsner, at man boligmæssigt bor i Danmark, men bilmæsssigt bor i Sverige. Hvis væsnerne snakkede sammen, så kunne de sætte én skakmat, for en af bosætningerne må jo være uegentlig. Enten er man uegentligt bosat i Sverige med henblik på unddragelse af registreringsafgift, eller også er man uegentligt bosat i Danmark med henblik på unddragelse af kapitalgevinstskat. De kan sådan set også sætte en skakmat uden at snakke sammen. I den værste af alle verdener kunne man ende med både en svensk og en dansk kæmperegning. Jeg forstår ikke helt, hvorfor man vil gøre det så besværligt, når man nu har bestemt at sælge sin danske bolig. A: Sælg B: Flyt. Så har man ro i sjælen. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Jeg forstår ikke helt, hvorfor man vil gøre det så besværligt, når man nu har bestemt at sælge sin danske bolig. A: Sælg B: Flyt. Så har man ro i sjælen. :o Fordi det ikke længere at så nemt at komme af med sin danske bolig..... Måske har man haft sin til salg i et godt stykke tid, så det er ikke med ens gode vilje man ikke vælger A før B:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Bare en ide En lille smule OT, men da jeg for mange år siden skulle sælge min lejlighed i Århus gik det ret trægt. Så var jeg på et tidspunkt i lejligheden, da den blev vist frem og opdagede, at mægleren var helt passiv. Han stod bare og gloede, og kunne ikke rigtig sige noget. Og gårdhaven og kælderen fik de ikke at se! :( Jeg havde købt en lejlighed i København og var desperat. Så fandt jeg på at lave en udstillingsvæg i lejligheden med en hel masse små og store plakater, hvor jeg med en stor rød tusch skrev stort og småt om lejligheden og kvarteret og gården og ejerne og beboerhuset og økonomien og så videre. Så kunne "spekulanterne" gå på opdagelse der, mens mægleren kunne stå og glo dumt. Den var solgt 14 dage efter, men det kan jo være tilfældigt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Fordi det ikke længere at så nemt at komme af med sin danske bolig..... Måske har man haft sin til salg i et godt stykke tid' date=' så det er ikke med ens gode vilje man ikke vælger A før B:)[/quote'] Præcis! Og jeg kan afsløre at det ikke giver særlig meget ro i sjælen at sidde og vente på om der for h..... ikke snart er en af de mange mennesker, som er er ude og se på ens lejlighed som rent faktisk har lyst til at købe den. Men ok - det kan lade sig gøre at få de mest almindelige fornødenheder uden svensk personnummer, og så kan man bare beholde sin danske bil, til at køre over i. Så p.t. holder min 10 år gamle Fiat Punto 55 tit nede i p-huset under Sundspromenaden - den ser lidt malplaceret ud mellem alle de store, nye Audier, BMW'er og lign., men det kan ikke være anderledes. Den lugter også kun lidt brændt efter at den har kæmpet sig over broen :D . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Man kommer nok på lidt af en pædagogisk opgave, når man skal forklare sine skattevæsner, at man boligmæssigt bor i Danmark, men bilmæsssigt bor i Sverige. Hvis væsnerne snakkede sammen, så kunne de sætte én skakmat, for en af bosætningerne må jo være uegentlig. Enten er man uegentligt bosat i Sverige med henblik på unddragelse af registreringsafgift, eller også er man uegentligt bosat i Danmark med henblik på unddragelse af kapitalgevinstskat. De kan sådan set også sætte en skakmat uden at snakke sammen. I den værste af alle verdener kunne man ende med både en svensk og en dansk kæmperegning. Jeg forstår ikke helt, hvorfor man vil gøre det så besværligt, når man nu har bestemt at sælge sin danske bolig. A: Sælg B: Flyt. Så har man ro i sjælen. :o Til den sidste sætning: Jeg rodede mig ud i at købe før jeg havde solgt af 2 årsager. Dels ville jeg bare have det hus og dels kendte jeg ikke til at en sådan fuldstændig åndsvag skatteregel kunne eksistere. Omkring det med hvor man bor så kan man vel godt både i teorien og faktisk også i praksis bo først det ene sted og så det andet sted. Det er jo det jeg skriver jeg ville gøre. Hvad er det der afgør, om man skal betale den her skat? Er det det faktum, at man har svensk cpr i øjeblikket et salg sker eller er det det, at man har bopæl i Sverige, hvordan bopæls så end måtte defineres i denne forbindelse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Omkring det med hvor man bor så kan man vel godt både i teorien og faktisk også i praksis bo først det ene sted og så det andet sted. Det er jo det jeg skriver jeg ville gøre. Hvad er det der afgør' date=' om man skal betale den her skat? Er det det faktum, at man har svensk cpr i øjeblikket et salg sker eller er det det, at man har bopæl i Sverige, hvordan bopæls så end måtte defineres i denne forbindelse?[/quote']Simpelt: Dér hvor du er registreret som bosiddende ved salgstidspunktet. Dit cpr-nummer, dansk som svensk, vil altid være det samme, når du først har fået det tildelt. Uanfægtet om du flytter frem og tilbage imellem DK og S 25 gange på fem år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Det er ikke rigtigt Gio. Det er ikke gjort med at opfylde en formalitet. Hvis væsnerne får øje på en, så er det helt ligegyldigt, hvor man er folkeregistreret, for så er det eneste afgørende, hvor man kan statuere, at man reelt bor. :( Hvis man flytter frem og tilbage nogle gange på papiret kan det påkalde sig opmærksomhed, da det lugter langt væk af skatteunddragelse af den ene eller anden slags, og så skal man altså have en meget god forklaring og orden i kvitteringerne. Og det er måske ikke engang nok, hvis eneste formål med "bosætningen" er at undgå skatten. Myndighederne vil se på det samlede billede - hvad er det for en situation, vi har her. Formalia er af underordnet betydning. Argumentet med, at det er praktisk at få et svensk personnummer tror jeg ikke, man kommer langt med, for man kan faktisk alt, hvad man vil uden - bortset fra at købe en bil. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Dårligt formuleret af mig, da vi stort set er enige. Jeg havde vist bare lidt for travlt da jeg skrev mit forrige indlæg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Nyt i sagen: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5841 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
wilcox 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2006 hvor tidligt kan man flytte adresse til sverige? hej jeg har solgt mit danske hus med 8 måneders overtagelse, og vil gerne bo i nærheden af mit byggeprojekt i malmø, så jeg kan følge med og ikke mindst lave en del af arbejdet på huset. Da huset ikke er færdigt til at bebo som famillie før i foråret vil min famillie med små børn så blive boende i nordsjælland indtil da. er dette tilladt, at jeg flytter min adresse derover i byggetiden, eller himler told og skat:mad: op med livsinteresser o.s.v.?? anders: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites