Guest johan w Anmeld indhold Skrevet May 30, 2005 jag är svensk, gillar Köbenhavn så mycket att jag har köpt en andelsbolig där det är bopælspligt. Problemet är jag vill ha min adress i Sverige hos min flickvän. (Ska köpa bil en dag ;-) Är det möjligt att ha flera adresser? Kan jag ha min fasta adress i Sverige, men registrera en speciell adress i Folkeregistret i DK för min andelsbolig? Så att bestyrelsen i andelsföreningen blir glad! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret May 31, 2005 Nej det kan du ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest johan w Anmeld indhold Besvaret May 31, 2005 men vad betyder bopælspligt egentligen? Hvis jag har en fast adress i Sverige och meddelar de svenska myndigheterna min andelsbolig adress i DK, kan inte det var nog? Då får jag ett internordiskt flyttbevis jag kan visa før Kommunen i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 31, 2005 Bopælspligt betyder at du har pligt til at bo på adressen. Og det kan du kun gøre ved at melde dig til adressen på folkeregistret. Du kan ikke have fast adresse i Sverige og være folkebogført i Danmark... det kan fysisk ikke lade sig gøre.... Når kommunen i Danmark får dit internordiske flyttebevis "flytter" de dig jo. Og du mister derved din faste adresse i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites