Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 LOL.......bare rolig Rikke du er ikke alene........første gang jeg fik et mærke til min motorcykel troede jeg at jeg skulle skrabe det med det samme, så det gjorde jeg......så kom min mand hjem og grinede af mig (at han turde) han fortalte mig at det gør man først når man afställer den, jaja jeg kunne jo bare have læst mig frem, stik mig nogle flere skrabe lodder ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 LOL.......bare rolig Rikke du er ikke alene........første gang jeg fik et mærke til min motorcykel troede jeg at jeg skulle skrabe det med det samme' date=' så det gjorde jeg......så kom min mand hjem og grinede af mig (at han turde) han fortalte mig at det gør man først når man afställer den, jaja jeg kunne jo bare have læst mig frem, stik mig nogle flere skrabe lodder ;)[/quote'] "LOL" Need i say more:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Sådan ville jeg aldrig selv udtrykke mig :D Til almindelig oplysning, så gælder der ikke nogen 10-dages frist til at tegne forsikring. Det skal man gøre med det samme. Men hvis Vägverket modtager meddelelse om ejerskiftet inden for ti dage, vil skiftet blive registreret fra den dag, man har købt bilen, og som man angiver på attesten. Sælgerens forsikring ophører ved ejerskiftet - der er vist nogle andre blødsødne regler i det gamle land. Du skal sende den gule del i udfyldt stand for at meddele ejerskiftet til Vägverket. Når du sender ind så sent, vil ejerskiftet først blive registreret den dag, Vägverket modtager attesten. Pladerne har sådan set ikke noget med attesten at gøre. Dem skal du enten hente hos det danske politi, når du kan fremvise din forsikringspolice, eller - hvis du er for genert - bestille på www.vv.se - klik på "fordon" (køretøj) og se efter "registreringsskyltar" (tag nu rigeligt), samtidig skal du også bestille et nyt kontrolmærke - klistermærket på bageste kofanger, der beviser, at skatten er betalt. (muligvis dur dette dybe link: www.vv.se/templates/page2_2____609.aspx ) Jeg ved ikke, om man kan gøre det, før Vägverket har registreret ejerskiftet, men det må du jo se. Hos et forsikringsselskab skal du tegne en "trafikförsäkring" - det er ganske rigtigt det samme som en ansvarsforsikring. Det kan også gøres online. Jeg foreslår www.lansforsakringar.se (Länsförsäkringar). Du kan godt nøjes med trafikförsäkring. Den træder i kraft øjeblikkelig, når du har trykket sidste OK. Skru pladerne på træd på speederen og drej på rattet! :th2: Vil bare lige sige at det hjælper ikke en skid i Dk. For der skal du have en kopi af dit forsikringsbevis med i bilen! De har jo ingen mulighed for at tjekke dig ellers!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Vil bare lige sige at det hjælper ikke en skid i Dk. For der skal du have en kopi af dit forsikringsbevis med i bilen! De har jo ingen mulighed for at tjekke dig ellers!!! Undskyld, hvad hjælper dig ikke en skid i Danmark? Siger du, at man skal have en svensk police - ikke at forveksle med en polis - med i bilen, når man er i Danmark? Hvis "de" kan de svenske tal - som meget ligner de danske - kan de jo tjekke ethvert svensk køretøj. Eller hvad mener du? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Man skal ikke ha' noget forsikringsbevis i bilen. Kontrolmærket gælder i hele skandinavien. Jeg skal forsøge at finde linket i morgen, men jeg har tidligere postet linket herinde, men kan ikke lige finde det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kenneth 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Man skal ikke ha' noget forsikringsbevis i bilen. Kontrolmærket gælder i hele skandinavien. Jeg skal forsøge at finde linket i morgen, men jeg har tidligere postet linket herinde, men kan ikke lige finde det kontrol mærket har vel ikke så meget med forsikring at gøre ? som hovedregel skal man altid have forsikringsbevis i bilen når man er i udlandet, i dette tilfælde Danmark. men find linket og det kan være jeg skifter mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Kontolmærket er da bare et skattemærke?? Jeg har læst et sted at man skal have registreringsbeviset og forsikringsdokumentation med i bilen. Derfor var det så smart de lavede et blåt og et gult, så kan man have det ene liggende i bilen. Vel at mærke det man ikke kan omregistrere på;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Jep så vidt jeg ved svarer det blå registreringsbevis , til det røde og grønne kort i danmark.... Altså behøver man kun den blå når man er i DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Du kan jo ikke få kontrolmærket uden din bil er forsikret. Jeg har/havde linket på jobbet, og jeg udskrev dokumentet (ca. 20 sider), i forbindelse med en debat herinde, hvor vi snakkede om at politiet stoppede alle svenske biler. Det var i den "gamle" debat og derfor kan det ikke findes frem igen. Men, man skal altså ikke ha' forsikrngspapir eller registreringspapirer i bilen(i danmark). Hvilket heller ikke ville være smrt ved indbrud i bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8130 Dette gælder for danske biler i Sverige, men det modsatte er også gældene... jeg leder videre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 jo netop fordi der er lavet 2 registrerings beviser. Et blåt og et gult. Det blå kan dokumentere ejerskab o.lign men man kan ikke omregistere på det...det gule holder man tæt til kroppen i sin boks eller hvor man opbevarer vigtige dokumenter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Ja, man kan ikke sammenligne det grønne og røde kort fra DK med det blå eller for den sags skyld det gule i Sverige. Det grønne er forsikringsselskabernes dokumentation for at der er tegnet ansvarsforsikring og hører under den Europæiske forsikringsforenings grøntkort ordning. Det røde kort i DK er dokumentation fra SOS International om at du har kaskoforsikring på og på din forsikring har ret til hjælp hvis dit køretøj går i stykker i udlandet. De to andre beviser fra Sverige er alene et Registreringsbevis i forhold til myndighederne, der skal gøre det nemmere at omregistrere biler. I DK udleveres fra dit forsikringsselskab et forsikringsbevis som skal bruges ved indregistrering, da man i DK ikke kan få plader på bilen uden en ansvarsforsikring. I Sverige har alle biler nummerplader på uanset om der er forsikring på, og registreringsbeviset er således et dokument der bruges til at skifte ejerforhold og har ingen relation til ansvarsforsikringen, som man i Sverige klarer direkte med forsikringsselskabet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Øhh bare lige for at komme med endnu et indlæg, så er dit kontrolmærke til for at de kan se om du har betalt vejskat!!! At de danske politier er så snotdumme at de tror det har noget med din forsikring at gøre er bare ærgeligt! Du skal til enhver tid have en kopi af dit forsikringsbevis i din bil hvis du kører udenlands, og har du ikke det har det danske politi ret til at følge dig til broen, så du kan komme hjem efter det! Og tror i mig ikke kan i jo ringe til det danske politi, istedet for at blive ved at skrive om hvad i tror er det rigtige;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Thomas.....sæt dig nu ind i sagerne inden du udtaler dig så negativt. Du kan IKKE få et nyt kontrolmærke hvis du ikke har forsikring på din bil. Du får heller ikke et nyt kontrolmærke SELVOM du har betalt vejskat, hvis din bil ikke er kontrollbesiktet (og godkendt). Ergo... du får KUN kontrolmærket hvis din bil BÅDE er forsikret og din vejskat er betalt. Derfor er diverse beviser ligegylddige, ihvertfald i dk. Jeg har desværre slettet det link jeg havde til siden, men jeg ved andre har set det, og printet dokumentet ud, i tilfælde af at man bliver stoppet at politiet i dk, som sandsynligvis vil sige at de ved bedre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Negativt??? Øhh hvordan tolker du lige det jeg har skrevet som negativt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Så bør det være afgjort... Jeg har ringet til Kbh's politi og talt med en venlig herre: Preben Jensen i afdeling S. (jeg har hans lokalnummer hvis I vil snakke med ham) Han siger følgende: Mellem nordiske lande skal der ikke medbringes nogle former for dokumentation for forsikring eller andet. Kontrolmærket er bevis for at vejskat og forsikring er betalt samt at bilen er synet. Han tilføjede så, at selvom man har mærket på, så er det ikke lige med at politiet ikke tjekker det selv. De stoler nemlig ikke på disse kontrolmærker da de har oplevet at nogle har fremstillet dem selv. Altså, ingen dokumentation er nødvendig ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Soap 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Men det er nok en god ide at have det hvide reg. bevis i bilen når man bevæger sig over broen :th2: Det kunne jo være at knippelsvingeren har set for mange Amerikanske film: Licens and registration.... please! ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Rikke Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Tusind Tak For HjÆlpen Drenge, Jeg Har FÅet Pladerne Jubiiiiiiiiiiiiii Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Fik du de "gamle" igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Rikke Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Nej, dem tog DK politiet jo Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret July 19, 2005 Tjek §8 http://147.29.40.90/_SHOWF_B416865961/533&B20040088005REGL&0004&000006 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret July 19, 2005 whatdafuck... nu virker linket ikke... nå, ærgeligt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2005 Hvad stod der i paragraffen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret July 19, 2005 Køretøjer fra Norge, Sverige og Finland § 7. Kravet om registrering anses for opfyldt for norske køretøjer, der kan benyttes i Norge på » prøvekjennemerke«, svenske køretøjer, der kan benyttes i Sverige på grundlag af » saluvagnslicens«, og på finske køretøjer, der kan benyttes i Finland med » provnummerskyltar«. Stk. 2. Tilsvarende gælder køretøjer, for hvilke der i Norge, Sverige eller Finland er meddelt tilladelse til midlertidig brug, og som enten ikke er registreret i hjemlandet, eller som er midlertidigt registreret i hjemlandet. Sådanne køretøjer vil kunne benyttes her i landet i den periode, tilladelsen gælder § 8. For køretøjer, der er registreret i Norge, Sverige eller Finland, gælder følgende som registreringsattest: 1) For norske køretøjer: »vognkort«. 2) For svenske køretøjer bortset fra terrængående køretøjer: » kontrollmærke«, og for svenske lastbiler, biler med tilkoblet påhængsvogn samt terrængående køretøjer: derudover det senest udstedte »registreringsbevis« for hvert køretøj. 3) For finske køretøjer: »registerutdrag« for køretøjet eller attest, som beviser, at bilen må anvendes i udlandet, eller » interimsintyg«. Stk. 2. For køretøjer, der kan benyttes i Norge, Sverige eller Finland under anvendelse af prøveskilte, jf. § 7, stk. 1, gælder som bevis for tilladelsen i 1) Norge: » prøvekjennemerke« sammen med »vognkort« for » årsprøvekjennemerke« eller » kjøreseddel« for » dagsprøvekjennemerke« i original. 2) Sverige: » saluvagnsskyltar«. 3) Finland: » provnummerskyltar« sammen med et bevis for retten til at anvende sådanne nummerplader. Stk. 3. For køretøjer, for hvilke der i Norge, Sverige eller Finland er meddelt tilladelse til midlertidig brug, jf. § 7, stk. 2, gælder som bevis for tilladelsen i 1) Norge: »vognkort« og tilsvarende nummerplade for særlig registrering. 2) Sverige: » turistvagnslicens« og » turistvagnskylt«, bevis for » exportvagnsregistrering« og » exportvagnsskylt« sammen med » besiktningsinstrument« eller » interimslicens« og » interimsskylt«. 3) Finland: »interimistisk registreringsbevis« og tilsvarende nummerplade eller » interimsintyg« og tilsvarende » SF-skylt«. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites