Jump to content
Guest AsvaneH

Bo i sverige lade bilen stå i Danmark??

Recommended Posts

Guest AsvaneH

Hey Først super side, den hjælper virkelig os som kun er igang med at overveje at flytte til Sverige. Tak til alle... Nå men mit spørgsmål lyder. Er det lovligt hvis man bor i Sverige og har en Svensk indr. bil at lade den stå i danmark 10-20 dage om månden?? og så evt. tage færge eller toget "hjem" til Sverige?? Altså så du sparer penge på at pendle bilen frem og tilbage?? Hilsen Allan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i det, men du skal nok sørge for "beviser" for, at du virkelig rejser over sundet de allerfleste dage om måneden. Ellers bliver du bare knaldet for fusk, og det der dyrt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest AsvaneH
Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i det' date=' men du skal nok sørge for "beviser" for, at du virkelig rejser over sundet de allerfleste dage om måneden. Ellers bliver du bare knaldet for fusk, og det der dyrt.[/quote'] Ja det har jeg så sandelig også tænkt mig:o) det er vel bare at gemme de enkeltturs kvitteringer jeg køber, det burde da være nok eller hva?? Skal ikke vodtages af told&skat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest slet Ikke registreret
Hey og så evt. tage toget "hjem" til Sverige?? Altså så du sparer penge på at pendle bilen frem og tilbage??
Men hvis du tager toget hjem kontra at du _også_ har en brobiz er der ikke noget at spare. Brobizzen koster 2500 om måneden. Men det er selvfølgelig _kun_ hvis du alligevel skal have en brobizz og det skal de fleste vel når man har bil og arbejder på den anden side?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu du skriver "hjem" til Sverige i stedet for hjem til Sverige, er det så fordi du slet ikke tænker på at bo der reellt men bare skal bruge en dækadresse, for så tror jeg ikke du skal lave det trick med bilen........ Husk i øvrigt at du ikke må låne den ud i DK, du skal altid selv være med i bilen, når den kører. Husk at fradraget pr. togbillet = 8 DKK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da heller ikke forestille mig, at man, hvis man har tænkt sig at køre med tog mellem Sverige og Danmark 10-20 dage om året, vil køre på enkelt billetter, det kan da i hvert fald ikke betale sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest AsvaneH
Nu du skriver "hjem" til Sverige i stedet for hjem til Sverige' date=' er det så fordi du slet ikke tænker på at bo der reellt men bare skal bruge en dækadresse, for så tror jeg ikke du skal lave det trick med bilen........ Husk i øvrigt at du ikke må låne den ud i DK, du skal altid selv være med i bilen, når den kører. Husk at fradraget pr. togbillet = 8 DKK.[/quote'] NEJ på ingen måde jeg vil bruge en dækadresse, har skam tænkt mig at flytte derover;o) Skal ikke havde tæst af skattefar;o) Tænkte bare på om der evt. var penge at sparer, hvis jeg lod bilen stå i Danmartk et par dage om ugen. Og så evt. havde en scooter eller cykel i sverige. Men det kan ikke betale sig kan jeg så læse mig til at der egentlig ikke er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det seneste år kørt til Malmö syd om taget toger over i protest mod de dyre bropriser. Nu har jeg taget mig sammen til at regne på det og ser, at hvis jeg udskifter min bil til en anden bil til samme pris, men med en lille motor med trafikforsikring, ja, så ender jeg faktisk billigere ... Alting er selvfølgelig relativt, men jeg tror ikke der er det store at hente ved dit setup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest AsvaneH
Jeg har det seneste år kørt til Malmö syd om taget toger over i protest mod de dyre bropriser. Nu har jeg taget mig sammen til at regne på det og ser' date=' at hvis jeg udskifter min bil til en anden bil til samme pris, men med en lille motor med trafikforsikring, ja, så ender jeg faktisk billigere ... Alting er selvfølgelig relativt, men jeg tror ikke der er det store at hente ved dit setup.[/quote'] Okay jamen så er det jo ikke rigtig andet at gøre end at bide i det sure æble og smide de 3000,- ca. hver månede:o(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay jamen så er det jo ikke rigtig andet at gøre end at bide i det sure æble og smide de 3000' date='- ca. hver månede:o([/quote'] Eller, du kan også bare glemme bilen og bruge det offentlige : D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest AsvaneH
Eller' date=' du kan også bare glemme bilen og bruge det offentlige : D[/quote'] Du må da være FULDSTÆNDIG #"¤&*^'*# ..... ;o) skal da havde en bil hvis jeg flytter til Sverige! Det er en af den ting som virkelig giver mig lyst til at flytte derover... Så den SKAL jeg ha :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der noget jeg har misforstået eller får man ike så meget fradrag for broen nu' date=' så man kun skal lægge 25 kr. om måneden for et bropass med 50 ture??? :new:[/quote'] Tror ikke jeg helt forstår dit spørgsmål, men prisen for en brobizz er 2500dkr. om måneden for 50 ture, og du får 50 kroner i fradrag pr. tur til og fra arbejde!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det er det jeg mener! 50 gange 50 er 2500 kr. Altså er det "gratis" at køre frem og tilbage 25 gange om måneden. Så er det bare at jeg ikke forstår debatten om, hvorvidt man skal lade bilen stå på den ene side af sundet eller ej. Hvis man ikke bruger brobizz'en får man jo heller ikke fradraget! :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja' date=' det er det jeg mener! 50 gange 50 er 2500 kr. Altså er det "gratis" at køre frem og tilbage 25 gange om måneden. Så er det bare at jeg ikke forstår debatten om, hvorvidt man skal lade bilen stå på den ene side af sundet eller ej. Hvis man ikke bruger brobizz'en får man jo heller ikke fradraget! :new:[/quote'] Øh du aner tilsyneladende ikke hvordan det med fradrag fungerer så:) Men du kan finde svar på det inde under skat... Derudover kan du jo ikke trække alle 50 ture fra, da det er de færreste der arbejder 25 dage om måneden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Resser Hvis du har en normal arbejdsmåned, rejser du ca. 20 dage pr. måned, hvilket svarer til 40 ture pr. måned. 40 x 50 = 2.000 kr., som du kan trække fra i skat. Ved en skatteprocent på 50, svarer det til en værdi på 1.000 kr. pr. måned. Regn selv ud, hvad det betyder, hvis din skatteprocent er henholdsvis lavere eller højere. Venlig hilsen Ingrid Juul

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun kommune/amtsskatten, man nedbringer med befordringsfradraget - og i øvrigt også med rentefradraget - så disse fradrag bliver aldrig mere værd i kontanter end ca. 33,33 procent.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nok en regl jeg ikke kender her og det er vist den i har haft under debat her. Men nu spørger jeg altså lige alligevel. Jeg er studerende og skal gå i skole på amager. Ikke så langt fra malmø. Ca. 40 min med det offentlige. Jeg skal dog arbejde i Lyngby og det tager altså lidt længere tid at køre derop. Må jeg godt have min MC stående på f.eks. den skole jeg skal gå på i DK og så tage tog frem og tilbage? Er der grænser for hvor mange dage den må stå i DK om året? Den bliver selvfølgelig ikke lånt ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jonas dit spørgsmål er der svaret på masser af gange herinde, det bedste du kan gøre er at læse og søge lidt i de forskellige indlæg før du spørger! Men ja, du må godt have din mc stående i Dk... Og ja der er grænser for hvor længe den må stå der, tag den med over indimellem og husk at gemme kvitteringerne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites