Jump to content
Rune

Hvem bor i Bunkeflostrand?

Recommended Posts

Hej Vi er en dansk familie fra Kastrup, som stærkt overvejer at flytte til Bunkeflostrand. Jeg har brug for nogle udtagelser omkring jeres erfaringer. Skriv hvis I har lyst.... Venlig hilsen :)
Der er intet ondt at sige om Bunkeflostrand. Vi bor her vores børn går i skole og inst. her og vi er MEGET glade for det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Bor her vel sådan set, har ikke fortrudt. Hvorfor er der ikke et lokal fora for os i Limhamn/Bunkeflo vi må efterhånden være rigtig mange ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bor her vel sådan set, har ikke fortrudt. Hvorfor er der ikke et lokal fora for os i Limhamn/Bunkeflo vi må efterhånden være rigtig mange ?
Disse hører ind under Malmö-"lokal"-området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
Disse hører ind under Malmö-"lokal"-området.
Hva med at splitte det op ? vi er da flere i bunkeflo end i skurup fks. Desuden mener jeg da at Malmø lokal er for stort et område, hvis det er jeres mening vil jeg da hellere skrive i Vellinge foraet da det er mest relevant.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hva med at splitte det op ? vi er da flere i bunkeflo end i skurup fks.
Bunkeflo/Limhamn er Malmö Kommun. Skurup er en kommun for sig selv. Hvor længe havde du boet herovre, sagde du? ;) (Det´ gazzzz...som en eller anden vist ofte siger *g*) t1-1.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
Bunkeflo/Limhamn er Malmö Kommun. Skurup er en kommun for sig selv. Hvor længe havde du boet herovre, sagde du? ;) (Det´ gazzzz...som en eller anden vist ofte siger *g*) t1-1.gif
Han er netop skyld i jeg ikke skriver der :) Det gazzz ... ps. forøvrigt ligger oxie da indenfor malmø ikke ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Michalbo Tak for dit hurtige svar. Vi har også en lille guldklump på 2 år. Vores usikkerhed går primært på sprogvanskeligheder for ham i senere skolegang. Hvor lang tid har i boet i Bunkeflo og er i blevet isoleret i forhold til familie og venner? Takiar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Michalbo Tak for dit hurtige svar. Vi har også en lille guldklump på 2 år. Vores usikkerhed går primært på sprogvanskeligheder for ham i senere skolegang. Hvor lang tid har i boet i Bunkeflo og er i blevet isoleret i forhold til familie og venner? Takiar
Det skal i ikke have. Da vi flyttede herover var vores søn 2,5 og efter 3 mdr i forskole snakkede ham det flydende, og går i skole nu uden problemer !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Hej Takiar Vi har en lille der er ved at lære at snakke... hun kommer til at tale svensk før hun taler dansk, men sådan er det vi bor jo i sverige. Med hensyn til omgangskreds så ved jeg ikke.. Vi er en småbørnsfamilie så det er jo begrænset hvad man gider en hverdagsaften alligevel, og når weekenden kommer tjaa.. man kan jo altid stikke venner og bekendte en brobizz. Vi har til gengæld fået nogle bekendte blandt vore svenske og danske naboer, det med de danske naboer siger jo lidt sig selv, men at svenskerne er så nemme at komme ind på livet af og begynde at gæste, ja det er overraskende. Vi har været glade for det, da det meste af vores bekendte kommer fra det jyske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak Miriam Hvordan er jeres familiære kontakt i DK? Er I blevet mere isolerede?
Nej, det syntes jeg faktisk ikke, vores venner har været gode til at komme herover, og flere bor her selv nu. Det skal også lige siges at når man har børn i institution så møder man ret mange mennesker herover, og der igennem har vi fkatisk fået en del ret gode venner. Med hensyn til familie, ja så ligger det sådan at mine forældre selv lige har købt hus herover, så inden længe er det problem løst :) For os var det sådan at det var os der kørte mest til DK i starten, men sådan er det ikke længere folk har vender sig til at det faktisk ikke er så slemt at køre herover. Vil nu lige sige at vores datter var 3 mdr. da vi flyttede over, og det var klart dansk hun snakkede først da jeg gik hjemme med hende i 14 mdr. Men det svenske kom med det samme hun startede i forskole, og i dag snakker hun begge sprog flydende uden problemer med at skildne imellem det. Så sprog skal du ikke være bange for i forhold til børnene, det er værre med de voksne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med hensyn til familie' date=' ja så ligger det sådan at mine forældre selv lige har købt hus herover, så inden længe er det problem løst :)[/quote'] Hehe velkommen i klubben. Min bror flyttede herover ca et halvt år efter mig og min mor og far er netop flyttet ind i deres nye hus i Vellinge. Så hele familien er nu bosat i Sverige. En rar ting :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe velkommen i klubben. Min bror flyttede herover ca et halvt år efter mig og min mor og far er netop flyttet ind i deres nye hus i Vellinge. Så hele familien er nu bosat i Sverige. En rar ting :th2:
Ja, det er super fedt, specielt når man har unger :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også lige melde mig i den klub ;) mine forældre flyttede her til Oxie for et par måneder siden og det er bare super, specielt for børnene :th2: Vores bedste venner flyttede 1 måned efter os, og har nu boet her i 2 1/2 år, så det er meget rart når familie og venner følger med :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

HJÆLP Bunkeflo er ved at blive en familie ghettho ligesom Little Italy, det næste blir' driveby's og "offfers you cant refuse"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HJÆLP Bunkeflo er ved at blive en familie ghettho ligesom Little Italy' date=' det næste blir' driveby's og "offfers you cant refuse"[/quote'] Hmm så vidt jeg kan læse mig frem til er jeg da den eneste af os der bor i Bunke.... OG så stor er min familie altså heller ikke :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites