Jump to content
repeat

Kajakpolo/ klub

Recommended Posts

repeat>> Ja, der er jo også lige det med spillested. Mine svenske kolleger har også foreslået, at der må väre mulige steder i Västra Hamnen. Kanalen skulle samtidig väre noget uläkker... Jeg tror helt sikkert det er värd at undersöge med Malmö Stad og andre offentlige instanser. I DK er det i hvertfald sådan, at så snart det er aktivitet for ungdommen, så er der "masser" af penge at hente. Så hold endelig öjne og örer åbne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne>> Men det må jo næsten være klubben der skal tage den kontakt til malmö stad. Men der er vel ikke andet for, end at overbevise klubben om at det kan blive til en god aktivitet for. Christian>> Var der ikke noget om at du ville hænge et opslag op nede i klubben?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sgu´ det skal prøves :) Padler man også om vinteren? *brr* :D ...eller er det en sæsonpræget sport? De 1000,- sek om året - er det inkl. ALT?...altså både kajak og nødvendigt udstyr? (Jeg går ikke ud fra jeg bare hopper i dimsen i hverdagstøj, og så begynder at padle *g*)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio>> Ja de padler også om vinteren. Så længe der er isfrit forståes:-) Så vidt jeg forstår, så er de 1000,- incl at man kan låne alt udstyr. Man møder jo bare op i fornuftigt tøj til at padle i. Ved ikke rigtig hvordan de forholder sig til folk, der ikke har prøvet at padle før. Men på deres torsdags ture, så vil de gerne at man har bare lidt erfaring i havkajak, da det jo er en forholdsvis lang tur. Men det kan være Christian kan svare på hvordan det er med nybegyndere??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Men det kan være Christian kan svare på hvordan det er med nybegyndere??
Nu hedder jeg jo ikke Christian, men har med interesse fulgt denne tråd;) Han skrev på et tidspunkt at nybegyndere skulle følge et kursus og at alle sommerens kurser var overstået, men at der nok kom indendørsintrokurser engang i november...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var medlem af en "rigtig" roklub, skulle man frigives inden man måtte padle alene, og der skulle speciel frigivelse til för end man måtte padle om vinteren. Jeg kan ikke huske hvordan reglerne var, når man var flere sammen, men jeg håber på, at reglerne i Malmö også er sådan, at man skal vide hvordan man kommer op i sin kajak igen og bare ved lidt om hvordan man gebärder sig på vandet inden man kan tage sin kajak og padle en tur... Mht. beklädning er Christian nok også mere velegnet til at fortälle om dette, men en rojakke (som er vindtät) er god at have når det er småkoldt. Om sommeren er shorts og t-shirt ganske udemärket, ellers er neopren shorts og bluser også velegnet. Våddragter er måske også gode i havkajak eller? Jeg bruger dem ikke til polo, da man ikke kan beväge sig godt nok i dem (men jeg padler heller ikke udendörs om vinteren). Craft (eller andre märker) (under)töj er også godt. Men alt i alt er det ikke de store investeringer man skal ud i, for at starte med at padle kajak. Jeg er nödt til at have neopren töj på, da chancen/risikoen for at komme under vandet er stor i polo, men i alm. kajak er det jo ikke meningen man skal ned i vandet, så der er det måske mere beskyttelse for vinden man skal tänke på... Måske andre har bedre kommentarer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da ferie!!! Her har det sket en hel masse siden sidst!! :) Så: Vedr medlemskab i Malmö Kanotklubb, så er det faktiskt sådan at de 1000 SEK däkker "det hele". Lån af udstyr inklusive deltagelse i alle aktiviteter, gratis. Hvilket betyder at de turer vi arrangerer, er helt gratis. Desuden får de der körer i bil, 15:- / mil. Men altså, det kräver at man har gået en af de introduktionskukrser der klkubben har om sommeren. Den koster 400:-, men så får man 200:- tilbage hvis man bliver medlem. De er meget populäre, de her weekendkurser, så man skal godt nok tilmelde sig meget tidligt om foråret! (Har man padlet havkajak för, og hved hvordan man laver en "kamratredning" og det hele, så er det helt ok at begynde direkte) Ellers andet...jo, kajakpolo! Jeg tror helt ärlig at klubben vil synes at det bliver lidt for mange logistiske problemer, med at starte op en kajakpologruppe... Og bestyrelsen vs Malmö Stad...? nej, hvis vi vill få igang noget, så er det egne initiativer der skal til. Ellers går det aldrig igang...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

D.v.s. jeg må vente til næste sommer, for at kunne komme igennem et af de her kurser? Det overlever jeg nok. Men jeg er blevet ret hooked på kajak-idéen....også selvom jeg kun har roet ro-både førhen, og sejlet lidt X49 på Øresund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites