Jump to content
repeat

Kajakpolo/ klub

Recommended Posts

Indmeldelse i mkk.. Hejsa Jeg ror kajak i Skjold Roklub, men min kæreste og jeg regner med at flytte hinsidan indenfor et års tid. Er der ventelister til mkk, eller er det bare at troppe op? I Kbh er det jo nærmest umuligt at komme ind nogen steder... Som medlem kan man både tage turkajakker og havkajakker, ikke? Ror kun turkajakker nu, men skal til Canada 3 uger og der skal da leges lidt med havkajakker, så jeg er interesseret i begge dele... Mvh Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen der har lyst til at ta' med?! / c.
Öv, kan ikke på torsdag -der er poloministävne i forbindelse med Amager Strandpark åbner (og det var så lidt reklame...) Hvad med i näste uge? Peter: Velkommen til Sverige :) Hörer at du flyttede i lördags... (Spillede mod Jacob i söndags -ham startede jeg jo på poloskole sammen med for efterhånden 3 år siden, men det fortalte han måske... :laugh: )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Indmeldelse i mkk.. Er der ventelister til mkk, eller er det bare at troppe op?
Nej, der er ikke ventelister eller noget sådan. Hvis man allerede kan padle havkajak, så er det bare at tilmelde sig på www.mkk.m.se så er man så med. Hvis du ikke er van til at padle i havet, bliver man nödt til at gennemföre en 4-timers sikkerhedskursus. Nu har vi ikke flere tilbage i sommer. Näste sikekerhedskursus er indendörs nogen gang i november tror jeg. Hvis man ikke har padlet kajak over hoved, så går man en weekendkursus. Men det er en hyggelig forening, med meget socialt og sådan! Og igen, smutte bare ned til Drakbåtsfestivalen der begydner på fredag og sludre lidt med os!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ups' date=' glemte lige noget. Hvor skal jeg møde op henne så?[/quote'] Ah! Adressen er Malmöhusvägen, men det er lige ved det der hedder "Turbinen", der også er lige bag Tekniska Museet. Kigge bare i kortet her, så ligger det längst til ventre på Malmöhusvägen: http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3aTextBoxWhere=Malm%f6husv%e4gen%2c+Malm%f6&StreetNumberId=1560450

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne, tak skal du have. Jo, jacob havde snakket om at i skulle spille, og at i startede på samme tid......han bandede også langt væk at du ikke stadig spiller i SR. :-) Christian>> Jeg regner med at dukke op Torsdag. Skulle man melde sig til det eller var det kun hvis man ville være medlem? Skal jo lige have en prøvetur først ;-) Ses torsdag så

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar Christian. Jeg kan desværre ikke komme i weekenden, og det vil ikke blive relevant før til næste år anyways... Men jeg har da roet turkajakker hele sommeren på Øresund og en smule på Lillebælt, så det tæller vel som hav-roning :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christian>> Jeg regner med at dukke op Torsdag. Skulle man melde sig til det eller var det kun hvis man ville være medlem? Skal jo lige have en prøvetur først ;-) Ses torsdag så
Ja, jeg vil gärne at dem der tar med på tordag, tilmelder sig til mig ,enten på denne måde, eller bare ringer til mig på +46 (0)709-850466. Og selvfölgeligt er det helt OK med en "prövetur" uden at väre medlem!! Men igen; man skal väre van til at ro kajak ude på Sundet (eller et andet "hav"!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Christian, Vil meget gerne med på en tur i aften. Og med hensyn til om jeg har prøvet det før. Så kan jeg jo sige at jeg spillede som sagt lidt polo i vinters. Men jeg for 2 år siden padlede fra Farum sø på sjælland, og til Oslo langs den Svenske vest kyst:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Christian, Vil meget gerne med på en tur i aften. Og med hensyn til om jeg har prøvet det før. Så kan jeg jo sige at jeg spillede som sagt lidt polo i vinters. Men jeg for 2 år siden padlede fra Farum sø på sjælland, og til Oslo langs den Svenske vest kyst:-)
:th2: Hvor sejt!! Har man klaret dét, så kan man sagtens klare at padle till "Ön" i Limhamn og tilbage i aften! Det blir ju en rigtigt fin aften også! Husk bare at tage med lidt "fikapangar", fordi vi plejer at spise nogen sandwich eller noget på et café ved Limhamn för vi tager tilbage. Så ses vi i aften! / C.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg for 2 år siden padlede fra Farum sø på sjælland' date=' og til Oslo langs den Svenske vest kyst:-)[/quote'] Har du prøvet at søge læge med dit problem :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
ja man kan da ikke være helt rask når man padler kajak til oslo :laugh:
Siger manden der tilbringer sin sommer i Thule, Grønland:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja sådan kunne det godt føles, da vi stod på dagen og skulle afsted. Men det var en oplevelse udover det sædvanlig........Næste projekt er Stockholm - Helsinki, men det bliver nok først om nogle år:-) Christian>> Tak for kajakturen igår. Det var virkeligt mysigt (hvis det nu er sådan man staver det)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Siger manden der tilbringer sin sommer i Thule' date=' Grønland:lol:[/quote'] og endda har været ude og svømme i det møg kolde vand http://www.fotob.dk/index.php?id=103&PHPSESSID=0f7bb487bd08b70be253b770c337cae2 Så kan han lære det :-) Men sommeren er sq smuk heroppe. Vi har 15 grader og høj sol døgnet rundt for tiden. Klager faktisk ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt uvedkommende er dette helt sikkert, men jeg har et spørgsmål til kajak-hajerne: kan man bruge en oppustelig kajak til noget? Jeg kunne måske godt tænke mig sådan en, ikke for at dyrke kajakroning som sport, men for at tage lidt småture om aftenen/morgenen med udgangspunkt fra Västra Hamnen. Og hvis det er noget værd overhovedet, kan I måske anbefale mærker/typer eller lign.? Tak, Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Henke, Har aldrig selv prøvet en oppustelig kajak. Men mødte nogle Tyskere i Chile, som havde en slags "samle selv kajak" Hvor der er et skelet man samle, og så lyner selv kroppen uden på. Og tror så mænd de var ret så tilfredse med dem. De er vist lidt tungere at padle i og bærer, og hvis du skal padle i skærgård, så tror jeg heller ikke de er de bedste. Men det er da værd at undersøge:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm...er det "svært" at padle kajak? Jeg synes det lyder ganske interessant med lidt socialt samvær og fysisk udfoldelse. Og eftersom jeg har et dårligt knæ, så er det begrænset hvilke former for sport jeg kan kaste mig ud i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm...er det "svært" at padle kajak? Jeg synes det lyder ganske interessant med lidt socialt samvær og fysisk udfoldelse. Og eftersom jeg har et dårligt knæ' date=' så er det begrænset hvilke former for sport jeg kan kaste mig ud i.[/quote'] Med dårlig knä er alle former for kajaksport super. Det er ikke svärt, dog er det nemmere jo bedre balance man har. Der findes havkajakker, som er meget stabile og som man sidder "fast" inden i (man kan lave grönländervändinger, hvis man välter) og der er tur/kap kajakker, som er mere ustabile og som man ikke sidder "fast" i (=du ryger ud af kajakken, hvis du välter) De er alle velegnede til hyggeture og. lign. Jeg skal dog ikke kloge den for meget, da det er meget begränset hvor meget jeg har siddet i "alm." kajakker. Hvis du er mere til at der gerne må ske lidt action, er kajakpolo måske noget :th2: Det er en holdsport, hvor man sidder i små, fladbundede kajakker (udviklet fra foss-kajakker -nå ja, der findes jo også forskellige typer af foss padling, men det vil jeg definere som svärt), der er nemme at manövrere med og spiller med en bold. Det er en slags håndbold/ishockey i kajakker. Det eneste problem er dog, at kajakpolo ikke findes i Skåne endnu... :o Men vi håber på at det snart kommer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne>> Jeg snakkede jo med nogle af de aktive i malmø kajak klub, og der var flere af dem som udviste interesse. Dog sagde de alle sammen, at de meget gerne ville prøve det, men at de jo selvfølgelig ikke kunne love, at interessen ville holde ved. Og det var bare en 4-5 ud af et medlemstal på omkring 500 (så vidt jeg ved) Så mon ikke vi kan skrabe et hold sammen. Men mon ikke vi skal se om vi ikke kan blive omkring de 8-10. Så kan man få lidt mere ud af træningen:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio>> jeg kan kun give Sanne helt ret. Når man har dårligt knæ. Hvilket jeg selv har, i en mild udstræking, så er kajak padling super. Det giver masser af træning til overkroppen istedet:-) Personligt vil jeg anbefale at du starter med Havkajak, da de er noget nemmere at holde balancen i. Malmøkajak klub har hver torsdag en tur ud omkring Linmham ön og tilbage igen. Så vidt jeg kan huske, så koster det 1000,- SEK om året, og så er det gratis at låne kajakker, tage med på lange ture osv. Det eneste man skal betale, er et deltager gebyr ved fester osv. Jeg har i hvert fald tænkt med at melde mig ind:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Repeat>> Jeg tror nok interessen skal komme, når de ser sporten ;) Det störste problem er, at vi skal have skaffet udstyr. Det er ret dyrt, når vi skal have alt fra bunden (kajakker, hjelme, veste, bolde, pagajer, overträk...) For ikke at snakke om mål :eek: men dem kan vi evt. undlade til at starte med (du ved jo hvordan man spiller pälebold :D ) Jeg får ikke tid til at göre mere inden EM, men hvis du evt. kommer i kontakt med nogle fra bestyrelsen i kajakklubben i Malmö, kunne det jo väre interessant at höre hvilken indstilling de har til en sådan sport og ikke mindst om de vil väre interesseret i at indköbe udstyr...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne>> Regner med at kigge derned igen torsdag. Både for at padle lidt, men også for at undersøge med indmeldning. Men jeg lod mig fortælle sidste torsdag, at klubben faktisk har ret mange penge. De tjener ret så meget på Dragebåds delen af malmøfestivallen. Men du har jo ret i, at Pengene er problemet. Men også hvor man skal spille henne. Kan ikke forestille mig at man kan få lov at spille i kanalerne. Men måske der er et sted ude i Vestre hamnen. Mon Malmø stad støtter denne slags tiltag:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites