Gio 23 Anmeld indhold Skrevet May 21, 2005 Ok...her kommer et LANGT indlæg - men det er go´ fun! Og fyren mener det dødsens alvorligt... (Seancen er snippet fra dk.edb.netvaerk.traadloest og dk.edb.mac-grupperne...) -------------------- (beklager for dem der allerede har læst hovedparten dette indlæg). Men på basis af utallige opfordringer bringer vi det lige igen sammen med en generel advarsel, så trådløst-eksperterne i dk.edb.netvaerk.traadloest bliver gjort opmærksom på den nye, faretruende og lurende hacker-threat der venter os alle forude i fremtiden, hvis ikke vi er *særligt* opmærksomme på vores audio-porte. Til vores venner i dk.snak.vittigheder, kan i hoppe til slutningen med den nyeste update fra dk.edb.mac (det midterste er copy/pastet fra det i allerede har læst)... Sammendrag af tråden: ----------------------------------- > Hvad får dig til at tro at der er nogen der har forsøgt at bryde ind? - En delvis skjult IP adresse, der ikke har noget med min maskines adresser at gøre, og at det samme er sket én gang før sidste efterår - godt en måneds tid, før Kirsten døde... Min IP hedder noget med xxx.xx.xxx.xxx og ikke 162.54.xx.xxx... > Og hvor kommer det trådløse ind i billedet? At mindst én af dem, der bor ved siden af mig eller under mig bruger et eller andet trådløst system. - Jeg kan høre det i min FM tuner som et vedvarende lavt pulserende signal på¨visse tidspunkter af døgnet, - især efter kl. 15 og ca. indtil midnat. - Og nej, det er ikke det signal, en mobil sender, når den søger/opdater net... Men nu er der da ved at være en smule styr på det igen - rent systemmæssigt, så jeg kunne få bestilt varer hjem fra udlandet... mvh. Erik Richard -snip, ny (genial) post: > > Nej men jeg forstår stadigvæk ikke hvor det trådløse net kommer ind i > billedet. Det forstår jeg så til gengæld ikke, du ikke forstår. Jeg har nu et par gange skrevet, at jeg bruger nogle electret kondensator mikrofoner, og at disse er ganske glimrende modtagerantenner... -snip- Peter Kiil wrote: > Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 17:41 wrote: >> hvor Kirsten boede og Grønnegade, hvor jeg bor nu, er i samme >> 'netværksblok. - Eller at en trådløs bruger i nærheden af mig har den, >> og at der så er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har >> virket som antenne... > > > Nu bliver det da for alvor morsomt! Indbrud på din maskine trådløst via dine > mikrofoner. Søg dog hjælp! - Og nu stopper du Peter! Du véd åbenlyst intet om radiosignaler og deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste at beskylde én for at være både det ene og andet! De mikrofoner, jeg har, er så følsomme, at det halve kunne være nok! - mindre end 100µvolt/100ohm, æ- men det er nogle fantastisk gode koncertmikrofoner fra Nakamichi! mvh. Erik Richard -snip- Peter Kiil wrote: > Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 18:15 wrote: > >> - Og nu stopper du Peter! Du véd åbenlyst intet om radiosignaler og >> deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste >> at beskylde én for at være både det ene og andet! >> >> De mikrofoner, jeg har, er så følsomme, at det halve kunne være nok! - >> mindre end 100µvolt/100ohm, æ- men det er nogle fantastisk gode >> koncertmikrofoner fra Nakamichi! > > > Jamen jeg er sikker på det er nogen fantastiske mikrofoner, men kører de > tcp/ip? Nej vel! - Nej, men det gør nogle af de programmer, hvortil jeg bruger mikrofonerne, jeg har - bl.a. har jeg i lørdags installeret 'Skype' til IP telefoni... mvh. Erik Richard -snip- > 2) du er bange for at en bruger af et trådløst netværk er kommet på det net via dine mikrofoner... rigtigt ? Jeg er næsten sikker på, at der er en bruger i min umiddelbare nærhed, der bruger trådløs adgang til Stofanet. Så det kan være dérigennem - ELLER - ved at mine mikrofoner opfanger signalet og fører dem ind i min computer. I og med, at det er electret kondensator mikrofoner, så virker de som særdeles gode modtagerantenner. Som skrevet andetsteds, så har de en følsomhed helt ned på 100µvolt/100ohm. Jeg synes lige, jeg vil nævne det her, at jeg ikke beskylder mine naboer og underboer for bevidst at hacke sig ind, men hvis en af dem har den trojan, uden at vide det, så virker den maskine jo som en 'relæ-station'. Og endelig - så kan der jo være en fejl i det trådløse system, der bruges, og som gør, at signalet opfanges af mine mikrofoner her. ...... klip... mvh. Erik Richard -snip- > > Din frygt for at nogen skal komme i kontakt med operativsystemet (og computeren) gennem mikrofonerne er ubegrundet - du har ingen grund til bekymring om trådløse netværk. Det er jeg så ikke enig med dig i. Det er jo velkendt, at man via mange 'porte' kan skaffe sig adgang via netop trådløse systemer. Og så sent som sidste uge blev det igen nævnt i både radio og TV, at der er problemer med trådløse anlæg. Og det er lige så velkendt for lydfolk, at kondensatormikrofoner er særdeles 'gode' modtagerantenner under visse forhold. Jeg har oplevet det adskillige gange i forb. med optagelser rundt omkring. mvh. Erik Richard ----------------------- * Husk at følge med i fortsættelsen * ----- Morten Reippuert Knudsen wrote: > Erik Richard wrote: > > >> Eller at en trådløs bruger i nærheden af mig har den, og at der så er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har >> virket som antenne... > > > > Det her /er/ en klassikker Jeg for næsten lyst til at krydsposte den > til andre grupper hvor der grines for lidt. Den er *SELVSKREVET* til at blive x-postet i dk.snak.vittigheder med x-fut til dk.edb.mac, så vi kan vedblive med at nyde alle morsomhederne og den "teknisk begavede" slyngen omkring sig med hacker-gloser og konspirationsteorier (håber x-futten er korrekt sat). Hermed gjort! ROTFLOL Det mest hylesjove, som jeg stadigvæk griner højlydt er er følgende sætning: "- Og nu stopper du Peter! Du véd åbenlyst intet om radiosignaler og deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste at beskylde én for at være både det ene og andet!" --------- NYESTE UPDATE FRA I NAT, KL. 00.00 (fra dk.edb.mac) -------- > Hvis du kan følge min argumentation, håber jeg det kan giver dig lidt ro i sindet. :o) Nej, jeg er absolut ikke hverken rolig eller tryg ved situationen... > Men under alle om stændigheder vil det, som andre har påpeget, være første gang i historien at en PC var blevet hacket via audio-in. Medmindre nogle har forsøgt sig med angreb via stemmestyring? *gg* Den mulighed har jeg faktisk ikke overvejet, men jeg _HAR_ faktisk talestyring aktiv i både OS 9.2.2 og OS X... - både Text-to-Speech og Speech Recognition. Så indtil, jeg har fundet ud af, om det er et hacking forsøg eller måske 'hacktool underhand', der er årsagen, har jeg demonteret alle mikrofoner... mvh. Erik Richard ------ Så konklusionen på ovenstående udpluk fra en tråd med professor i it-kundskab, Erik Richard i dk.edb.mac, er moralen altså at vi allesammen skal *huske* at slukke for vores mikrofoner, ligesom han selv har gjort det indtil vi finder ud af hvordan den onde hacker har ødelagt hans computer... Den onde hacker har *HELT SIKKERT* udnyttet et sikkerhedshul i Text-to-Speech og Speech Recognition-applikationerne på hans computer, hvorfor vi må mane til besindighed næste gang vi glemmer at slukke for vores mikrofoner så computerne ikke bliver trådløst-hacket gennem lydbølger i luften. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret May 22, 2005 Det er så sjovt.... ROTFLOMAO Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret May 23, 2005 Hahahaha :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2005 Elsker folk der bruger omvendt bevisførelse :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malezar 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2005 I har tydeligvis aldrig hørt om IPOV? Det er den nyest protocol inden for hacking! ;) Men ellers godt at se paranoia stadig eksistere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Fandt helt tilfældigt denne gamle tråd, og skreg så meget af grin, at den MÅ og SKAL bumpes en gang! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Fandt helt tilfældigt denne gamle tråd' date=' og skreg så meget af grin, at den MÅ og SKAL bumpes en gang! [/quote']*DANG*...den havde jeg da glemt alt om siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Genialt. :th2: Denne her (se nedenfor) er også helt go'. :) Fik den af en kollega fra kundeservice, mens jeg selv var ansat hos ComX. Han kom over med den til os, storgrinende. Jeg har sløret personens navn mv, så vedkommende forbliver 100% anonym. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Genialt. Denne her (se nedenfor) er også helt go'. Fik den af en kollega fra kundeservice, mens jeg selv var ansat hos ComX. Han kom over med den til os, storgrinende. Jeg har sløret personens navn mv, så vedkommende forbliver 100% anonym.*hæ*...men når de stakkels folk ikke véd bedre, så...well....*ROFL* > Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Oh - 127.0.0.1 Det minder mig om denne her: http://www.electric-escape.net/node/1475 Den er simpelthen for klassisk og en kæmpe griner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 For helvede, den er sgu også sjov!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2008 Oh - 127.0.0.1 Det minder mig om denne her: http://www.electric-escape.net/node/1475 Den er simpelthen for klassisk og en kæmpe griner :D:D:fight: den er god Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2008 Oh - 127.0.0.1 Det minder mig om denne her: http://www.electric-escape.net/node/1475 Den er simpelthen for klassisk og en kæmpe griner Godt man ikke laver andet på sit arbejde så man kan sidde og græde af grin over sådan en post... Alt for fed :D :tongue2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2008 Fandt helt tilfældigt denne gamle tråd' date=' og skreg så meget af grin, at den MÅ og SKAL bumpes en gang! [/quote'] Takker ... med ud over det sjove i indlægget ... så det fa'me os' lidt trist med denne stakkels paranoide mand :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2008 Så konklusionen på ovenstående udpluk fra en tråd med professor i it-kundskab, Erik Richard i dk.edb.mac, er moralen altså at vi allesammen skal *huske* at slukke for vores mikrofoner, ligesom han selv har gjort det indtil vi finder ud af hvordan den onde hacker har ødelagt hans computer... Jeg håber seriøst ikke at denne mand er professor i IT-kundskab, hvis det er tilfældet skal manden fyres på stedet. Hvad er det vores skattekroner går til?? Og ja det er da også trist at manden er paranoid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2008 *hæ*...men når de stakkels folk ikke véd bedre' date= så...well....*ROFL* > Og selv om jeg roligt kan forestille mig, at der også er meget at grine af indimellem, så må det være utroligt hårdt, hver dag at skulle mødes (telefonisk) med helt igennem IT-dumme kunder, der fatter minus af både det ene og andet. Og det er velsagtens de samme ting, der går igen og igen og igen - blot med nye kunder hver dag. Hatten af for dem. Ja, hvis der er én ting, jeg (Unix systemingeniør) har lært af at være i IT-branchen i nu 8 år, så er det, at man virkeligt skal sætte pris på sine kollegaer i kundeservice. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2008 Ja' date=' hvis der er én ting, jeg (Unix systemingeniør) har lært af at være i IT-branchen i nu 8 år, så er det, at man virkeligt skal sætte pris på sine kollegaer i kundeservice. Og selv om jeg roligt kan forestille mig, at der også er meget at grine af indimellem, så må det være [i']utroligt hårdt, hver dag at skulle mødes (telefonisk) med helt igennem IT-dumme kunder, der fatter minus af både det ene og andet. Og det er velsagtens de samme ting, der går igen og igen og igen - blot med nye kunder hver dag. Hatten af for dem. Ja, de skal sgu godt nok lægge ryg til meget. Et guldkorn fra Norge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites