Jump to content
almir.dk

Årsopgørelse

Recommended Posts

Jeg har ikke fået min årsopgørelse fra skat øresund endnu. Har ringet til dem og DE SIGER JEG SKAL VÆRE HELDIG HVIS DEN KOMMER I JULI MÅNED, ELLELRS ER DET INDTIL 1.10.05. UDEN BEGRUNDELSE. VIL HØRE HVIS I VED NOGET OM HVORFOR TA DET SÅ LANG TID DA JEG SKAL BRUGE MIN ÅRSOPGØRELSE I MIN BANK PGA KØB AF LEJLIGHED? På fornånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig nu! SkatØresund udsteder ikke din "Årsopgørelse". Årsopgørelsen får du som regel sammen med din december løn (eller i januar måned), fra din arbejdsplads. Det du venter på nu, fra SkatØresund, er resultatet af din Selvangivelse for 2004. Den skal du ikke bruge for at få et lån. Det er kun Årsopgørelsen (der fortæller hvad din årlige indkomst er), som du skal vise banken. Den udstedes som sagt af din arbejdsgiver, og du burde have modtaget den for mindst fire måneder siden ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Resultatet af selvangivelsen hedder på skattesprog også en Årsopgørelse!
Ja, ok!!! Men pointen er jo, at det ikke er den "Årsopgørelse" fra SkatØresund der skal bruges som dokumentation (selv om den sagtens kan bruges). Brug dog den man får omkring nytår fra firmaet, i stedet for at vente 7-10 måneder på den fra SkatØresund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft problemer med at anvende Årsopgørelsen fra arbejdet, og kan da for mit eget vedkommende tilføje at Nordea, Skandiabanken, SEB og SBAB godkender den uden at stille videre spørgsmål. Surt hvis nogen ikke kan snakke med de svenske banker i årets 2-3 første kvartaler, pga de ikke godkender årsopgørelsen fra ens job, men vil se den fra SkatØresund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
TAk for svarne. Toft det er den fra skat øresund de vil bruge. Så det jo den jeg venter på. og mit sprg stadig er hvorfor skal der går så lang tid ( de vil det ikke oplyse fra skat øresund)
Fordi de skal lignes (kontrolleres) først inden man sender dem tilbage. Og det tager åbentbart 6 mdr mere for os pendlere fordi vi er begrænset skattepligtige end for andre tilknyttet det danske skattesystem.... Du skal ikke forvente den før engang i efteråret vil jeg tro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TAk for svarne. Toft det er den fra skat øresund de vil bruge. Så det jo den jeg venter på. og mit sprg stadig er hvorfor skal der går så lang tid ( de vil det ikke oplyse fra skat øresund)
Dit spørgsmål omkring hvorfor der går så lang tid, det skal du nok ikke stille i dette forum her - hvem skulle vide hvad fanden de får tiden til at gå med hos SkatØresund? SkatØresund er ikke andet end total frustration, for stort set os alle her på forum'et :confused: Har du i øvrigt overvejet at få et bolån et andet sted, end hos de kegler der kun vil se årsopgørelsen fra SkatØresund?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

årsopgørelse

Dit spørgsmål omkring hvorfor der går så lang tid, det skal du nok ikke stille i dette forum her - hvem skulle vide hvad fanden de får tiden til at gå med hos SkatØresund? SkatØresund er ikke andet end total frustration, for stort set os alle her på forum'et :confused: Har du i øvrigt overvejet at få et bolån et andet sted, end hos de kegler der kun vil se årsopgørelsen fra SkatØresund?
Hvorfor jeg spørger????? Jo fordi det kunne jo være at der er nogen her da ved noget om det. Jo Jeg prøver på mandag med den " årsopgørelse" fra arbejdsgiver. Tak for svaret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Almir: Jeg tror ikke på, at man har sagt at du i JULI måned ville få din årsopgørelse men derimod i JUNI måned. Kan du ikke sende en mail til oresund@skat.kk.dk, attention Kristian Rasmussen, så vil jeg meget gerne se på hvad der kunne være problemet. Har du kigget i din "skattemappe" på www.tastselv.toldskat.dk? mvh Kristian Rasmussen SkatØresund

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites