Jump to content
louisekarup

ang salg af sin lejl

Recommended Posts

vi er igang med at sælge vores lejl, da vi skal flytte i nt hus d.1 sept, kan man godt sælge sin lejl selv, og der tænker jeg på papirer osv, jeg bor i en bodstadsforening i oxie under hsb. men der er jo en del at spare ved at sælge selv. en anden ting er at dem der er interesseret i at købe nok vil flytte ind fra d.1 juli så vi ska bo et sted i 2 mdr, nogle der kender nogle elternativer.... og er der nogle der kender nogle flyttefirmaer som man kan stole på, gerne en hvor man evt kan leje en container, jeg har prøvet selv at kigge men enten er jeg dum eller også kan jeg bare ikke finde noget med det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
en anden ting er at dem der er interesseret i at købe nok vil flytte ind fra d.1 juli så vi ska bo et sted i 2 mdr, nogle der kender nogle elternativer....
Hej Louise! Det er jo sommer til den tid, hvad med et telt i haven?? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps hvis det stod til os så ville vi gerne men det er et nybygget hus vi har købt, og derfor må vi først over d.pr 1 sept, og først derefter kan vi anlægge græs osv, og er ikke helt sikker på min pige (9 mdr) bliver let at styre, men vi havde tænt på noget camping lignende, men tak for ideen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Louise, der er ingen problemer med at sælge en HSB bostättsrat privat (sikkert heller ikke andre.... ) Når du finder en køber, skal du henvende dig på HSB's kontor og sikre dig at køberen bliver godkendt. Den procedure kender du sikkert allerede. Derefter, skal køberen meldes ind i foreningen og når det er sket, så går i begge på kontoret og underskriver papirene. Det tager ialt ca. 30 min. (det gjorde det ihvertfald da jeg købte min lejlighed). Hvordan i vil gøre det med hensyn til pengene er op til jer. Jeg havde en bankcheck med til sælger, og det kunne vi begge leve med. Vi havde HSB som vidner til selv handlen, hvilket sikkert ikke behøves. Det har dermed ikke kostet sælger andet end tiden at sælge lejligheden, og så må man selv gøre op hvor meget det er værd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender i nogen der skal på ferie, så kan i evt. passe deres hus eller lejlighed? Har i nogen i omgangskredsen der kan rykke lidt sammen? Det er trods alt kun en begrænset periode... Ellers er der fremleje, men det er nok svært at finde for så kort en periode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Louisekarup, du kan evt sende mig en mail, jeg har en tom lejlighed, som I kan have for så kort en periode i ønsker, men det er lige et par ting der skal falde i hak, men send mig en mail. Salær 10% er da helt vildt, men msåke den har været meget lav pris. Typisk er mindste salær SEK 25k og når lejlighederne bliver lidt dyrere, er det omkring 3-5%, alt efter hvad der er inkluderet i salæret (flyttefolk, aflæsninger, årsopgørelser). Dog er der pr 1/5 kommet ny mägler lov som gør, at man desværre beskattes af en del, hvis der i salæret er inkluderet flyttefolk. Så skal jeres mägler have mere en 4% ville jeg give dem kniven, der er masser om buddet, og masser gode svenske mäglere med område kendskab. Zeni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt betale sig med en rundringning til forskellige mæglere. Vi fik mange forskellige priser, da vi skulle sælge. I øvrigt endte vi med selv at finde en køber - det var der fin fidus i! :) Sanni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Jeg kommer med glæde med et uforpligtende tilbud og lur mig om jeg ikke kan få en noget bedre pris hjem end de svenske mæglere kan. Det er i hvert fald sket en hel del gange efterhånden. Jeg vil meget gerne fortælle meget mere om alle de mange fordele jeg kan tilbyde ved et salg gennem en dansk mægler frem for en svensk. Såfremt det har interesse at høre nærmere så kontakt mig venligst for en uforpligtende salgsvurdering eller måske blot et møde og en kop kaffe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kommer med glæde med et uforpligtende tilbud og lur mig om jeg ikke kan få en noget bedre pris hjem end de svenske mæglere kan. Det er i hvert fald sket en hel del gange efterhånden. Jeg vil meget gerne fortælle meget mere om alle de mange fordele jeg kan tilbyde ved et salg gennem en dansk mægler frem for en svensk. Såfremt det har interesse at høre nærmere så kontakt mig venligst for en uforpligtende salgsvurdering eller måske blot et møde og en kop kaffe.
Kan du ikke kort ridse fordele op hér - og gælder det også køb/salg af villaer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Kan godt forstå du gerne vil have løftet sløret for de fordele der er, men nu er der jo for det første en hel del forskelle fra ejendom til ejendom. For det andet tager jeg hellere denne dialog under mere private forhold af hensyn til de enkelte købere og sælgere. Men for at svare på dit spørgsmål omkring om det også gælder villaer/huse så er det selvfølgelig også gældende i en lige så høj grad som med lejligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Og omvendt, hvis man argumenterer offentligt for, hvor god man er til at få en højere pris hjem end svenske mæglere. Så siger man jo også indirekte, man som køber bør undgå danske mæglere, da de tager overpriser for boliger sammenlignet med svenske mæglere.... for du skal ikke bilde mig ind at danske mælgere tager markant lavere salær end svenske..... Just my opinion....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sælger er jeg kun interesseret i to ting: 1. Høj pris 2. Lavt salær Alt andet er ret ligegyldigt for mig! Hvis du mener at du mestrer begge dele end en svensk mægler er du til enhver tid velkommen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som sælger er jeg kun interesseret i to ting: 1. Høj pris 2. Lavt salær Alt andet er ret ligegyldigt for mig! Hvis du mener at du mestrer begge dele end en svensk mægler er du til enhver tid velkommen.
Homer, læs mit seneste indlæg i denne tråd her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=2161 :) Du har skrevet præcis det samme som jeg skrev for to uger siden. Men min lettere provokerende attitude på skrift, må have gjort at bolden ikke er interessant nok, selv om den lå lige til højre benet :rolleye: Min erfaring siger mig i øvrigt, at ingen mæglere har interesse i et lavt salær, og jeg har heller ikke hørt om andre der har oplevet det modsatte. God weekend :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syens sgu det er lidt mystisk. Det må da være nogle generelle årsager til at en dansk mægler skulle være bedre/billigere end en svensk, som man skulle kunne liste. Fordelen ved det er jo så også, at man får lidt god gratis reklame, men omvendt så skal man jo pludselig stå til ansvar for det :-) Jeg nægter at tro på, at en udenlandske mægler (dansk, norsk w.e.) skulle være bedre og billigere end en svensk. Smidigheden omkring fremvisning er ikke lige så stor ved dansk som sælger i Sverige er min erfaring, man kan oftest først få en fremvisning 2 dage ude i fremtiden eller en aften. Jeg synes også at se, at liggetiden er rimelig lang på svenske lejligheder hos danske mæglere, de få der nu er til salg, så enten er danske mæglere optimistiske eller også er fidusen ikke så god endnu. (Trinity, det er IKKE noget angreb på dig overhovedet, blot min frie holdning) Homer, Jeg tror mange mæglere vil kunne tilbyde en høj pris for din ejendom .... men den bliver nok bare ikke solgt ;-) Det lave salær er straks mere interessant. Zeni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Homer, Jeg tror mange mæglere vil kunne tilbyde en høj pris for din ejendom .... men den bliver nok bare ikke solgt ;-) Det lave salær er straks mere interessant. Zeni
Nu er det heldigvis ikke mægleren der skal købe min ejendom!! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Tja jeg har nu solgt indtil flere lejligheder hvor jeg har været i konkurrence med mange forskellige svenske mæglere og resultaterne kan vel få lov at tale for sig selv. Nej, jeg er ikke billigere i salær end en svensk mægler og nej jeg er nok heller ikke bedre, men der er nu blot en lang række fordele når man lige pludselig henvender sig til det danske/københavnske marked fremfor det i Malmö som langt fra er lige så attraktivt. Jeg kan kort sagt få en noget højere pris hjem i langt de fleste tilfælde og en liggetid der sædvanligvis også vil være meget kortere end hos en svensk mægler. De meget dyre ejendomme i Sverige er dog nok samme sag om man vælger en svensk eller dansk mægler for der vil liggetiden formentlig være lang ligemeget hvad. Men for en 1, 2 eller 3 værelses lejlighed er der helt bestemt forskel for det har jeg fået bevis for en hel del gange efterhånden. Så er det jo bare op til dem der skal have deres bolig solgt for hvem vil ikke have mere på bundlinien? Homer: Jeg laver Gud ske lov ikke opsøgende salg og kan formentlig kun opfylde et af dine kriterier, men til gengæld kan jeg garantere dig et bedre provenu selvom jeg skal have en bid af kagen. Så du skal være velkommen til at kontakte mig hvis ovenstående har fanget din interesse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg kan kort sagt få en noget højere pris hjem i langt de fleste tilfælde og en liggetid der sædvanligvis også vil være meget kortere end hos en svensk mægler.
Ok men så siger du så ikke man er dum hvis man som KØBER henvender sig til dig...undskyld mig, intet personligt, men jeg ville aldrig henvende mig til en dansk mægler af præcis de årsager du selv lister op...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trinity> Jeg er enig i dine betragtninger, men der findes også svenske mæglere der er repræsenteret i Danmark.... Forstår ikke helt hvordan provenuet hos dig bliver højere end hos en svensk mægler hvis pris og salær er det samme??? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Tjo Moerke du kan vel tolke det som du vil. Der er dog mange købere der ikke føler sig trygge hos en svensk mægler da de måske ikke forstår sproget fuldt ud og ikke tør bruge alle deres sparepenge på en bolig hvor de samtidig er nervøse og usikre. Der kan vi som danske mæglere jo gøre en forskel. Yderligere får man jo som køber en pakkeløsning hvori der også medfølger en masse rådgivning omkring det at flytte over på den anden side. Herunder skatteregler, økonomi, bil, transport over sundet, rettigheder, hvor man skal starte etc. etc. Ovenstående kan vel bedst betegnes som bløde værdier der er lidt svære at prisfastsætte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Homer: Salæret er ikke det samme og prisen heller ikke. Der har du ret. Men læs nu hvad jeg skriver..... Salæret vil formentlig være højere, men til gengæld er prisen ligeledes højere. Endda så meget at dit provenu bliver bedre i den sidste ende. De mæglere der både er repræsenteret i Danmark og Sverige (Mette Lykken og EDC - Poul Erik Beck) er jo kun repræsenteret med rent svenske afdelinger med svenske ansatte mæglere i Malmö. Kender mange af de mæglere der arbejder i disse firmaer i Danmark og de kunne ALDRIG drømme om at køre over broen for at fremvise en lejlighed da de intet aner om Malmö, lovgiving etc. og det samtidig er alt for besværligt og tager alt for lang tid. Det er med andre ord rent henvisningsarbejde over sundet mellem butikkerne der er tale om her. Jeg er dansk mægler og arbejder i Kbh, men bor i Sverige og kender til det at bo herovre personligt. Jeg har selv gjort mig erfaringerne på den hårde måde og kender reglerne samt Malmö ud og ind efterhånden. Med andre ord har jeg altså en kæmpe fordel da jeg selv pendler frem og tilbage dagligt og har gjort dette i flere år nu. Ydermere har jeg 2 kolleger i selvsamme firma der er i samme situation som mig hvilket kun gør det hele endnu mere fordelagtigt ved salg af en svensk ejendom. Kunne blive ved og ved med at skrive og gider ærlig talt ikke så holder fast i, at folk skal være velkomne til at kontakte mig for en yderligere uddybning af dette emne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt så! Men det var ikke det du skrev! Well, det var egentlig alle disse argumenter jeg efterlyste fra "starten", og det er da bestemt værd at overveje, hvis man har en "danskervenlig" bolig.. God weekend!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites