Jump to content
Guest Dorthe S

Svensk for danskere i Helsingborg

Recommended Posts

Guest Dorthe S

Jeg er tilmeldt et kursus på Folkuni. i helsingborg, men sidst blev det aflyst pga. for lidt tilmelding. Da jeg meget gerne vil lære lidt svensk håber jeg at der er nogen som kunne have interesse i dette kursus. Det er første gang at sådan et kursus skal afholdes i Helsingborg, så derfor tænkte jeg, at der må da være nogen på dette forum som er interesseret ;o) Så vær lidt friske og meld jer til........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man få lidt flere informationer så som: Fra hvornår starter forløbet (dato)? Hvor langt er forløbet? Hvor mange timer pr gang? Hvor mange gange? Koster det noget? Find selv på mere ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er tilmeldt et kursus på Folkuni. i helsingborg, men sidst blev det aflyst pga. for lidt tilmelding. Da jeg meget gerne vil lære lidt svensk håber jeg at der er nogen som kunne have interesse i dette kursus. Det er første gang at sådan et kursus skal afholdes i Helsingborg, så derfor tænkte jeg, at der må da være nogen på dette forum som er interesseret ;o) Så vær lidt friske og meld jer til........
Tror sq lige at det er for langt væk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Thomas, nu er det jo ikke alle som er bosiddende i Malmö...... Jeg har lige været inde på Folkuniversitetets hjemmeside, og jeg kan ikke finde oplysninger om kurset, da det ikke længere er på nette, pga. for lidt tilmeldte. Men det var om torsdagen og koster ca 1300 Svkr. Mener at kurset er på 13 uger i alt. Men ringe endelig til Folkuniversitetet og sig, at du er dansker og interesseret i et svensk kursus. Jo flere tilmeldte, des hurtigere bliver et kursus etableret. Jeg får noget papir fra dem en af dagene, så det kan jeg jo lige melde ud om når jeg har modtaget det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det stod til at starte kl 19, så det passede med, at jeg kunne arbejde en time over. Der er ikke meget ved at komme hjem for 1½ time. Jeg vil meget gerne lære svensk, da jeg til tider har svært ved at forstå pædagoger, naboer ect. :scared: Jeg er jo bare en jyde, som er flyttet til det store sverige :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det lidt på samme måde - vil egentlig gerne lige lære det mest væsentlige, da jeg synes det er lidt pinligt at jeg ikke altid forstår hvad svenskerne siger til mig. Men når du får materialet med posten må du gerne lige sige til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også søgt efter et svensk kursus. Hej Dorte Jeg er lige flyttet her til Helsingborg og vil rigtig gerne lære noget mere svensk, så det ville være alle tiders hvis vi fik folkuni med på ideen. Er der noget jeg kan gøre i den forbindelse? Hvem skal jeg kontakte på folkuni? Hilsen Peter Bøgely

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Dorte Jeg er lige flyttet her til Helsingborg og vil rigtig gerne lære noget mere svensk, så det ville være alle tiders hvis vi fik folkuni med på ideen. Er der noget jeg kan gøre i den forbindelse? Hvem skal jeg kontakte på folkuni? Hilsen Peter Bøgely
Hej Peter, jeg ved faktisk ikke lige hvem der sidder med det dernede. Hver gang vi har haft kontakt med dem, er vi taget derned. Så hvis du har mulighed for det, ville det jo være rigtig godt. Til Gitte Nej jeg har intet hørt endnu. Men nu går vi jo også ind i ferie perioder, så mon ikke at de vil prøve at oprette hold efter sommerferien. I givet fald vil jeg stå på listen. Måske også min mand, hvis vi kan finde barnepige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ringer I ikke allesammen og tilmelder jer på Folkuniversitet? Så længe ingen melder sig eller spørger på en "Svenska för danskare", så bliver der jo ikke oprettet noget kursus. Jo flere, der melder sig, jo større chance. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

37-39? Ved man ikke hvornår det starter? eller hvordan skal det forstås :-) Jeg er på ferie, men kommer hjem i uge 39 og er det der kursetstarter, melder jeg mig osse til, nogle der har fået svar? Winnie eller Karina? Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fisker, jeg tror, det skal forstås sådan, at man afventer flere deltagere før man kan sige, hvornår kurset begynder. Så hvis I er interesserede, og endnu ikke har meldt jer til, så er det da bare om at gøre det. I risikerer jo ikke noget ved det. Hvis kurset alligevel ikke bliver til noget p.gr.a. for få deltagere, får I selvfølgeligt jeres penge tilbage. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kone meldte sig til i går... Der er 5 på holdet så det skulle blive til noget hvis alle 5 betaler ;-) Men kom nu op og meld jer til... Eller pas vores barn så jeg også kan melde mig til :o) Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville egentlig lige høre om der er nogle af mine medstudenter fra sidste kursus i Helsingborg, som har fået besked om hvornår vi starter op igen?? Og derudover en varm anbefaling til andre fra området der overvejer at lære lidt svensk om at melde sig til. Læreren er hammersød, taler begge sprog og vældig dygtig og derudeover har vi det også hyggeligt sammen. VH Karina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne da godt være interesseret.. efter 4½ år i det svenske må jeg vel heller snart lære at tale det :D Hvor, hvornår og hvor meget og ikke mindst er det er kursus nr.2 eller kan man komme blank som en nyslået 5 krone :D rent tale mæssigt, for jeg forstår og skriver glimrende svensk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et hold der startede op sidste efterår. Og det er en fortsættelse. Vi bruger mest krudt på at tale svensk og lære lidt om den svenske kultur. Det kan godt være at du ikke vil få så meget ud af det, når du har boet her så længe og kan skrive svensk. Men ellers kan du jo undersøge om der er et hold på endnu højere niveau. Det fpregår på Folkeuniversitetet og de har en glimrende hjemmeside. VH Karina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites