Guest Dorthe S Anmeld indhold Skrevet May 17, 2005 Jeg er tilmeldt et kursus på Folkuni. i helsingborg, men sidst blev det aflyst pga. for lidt tilmelding. Da jeg meget gerne vil lære lidt svensk håber jeg at der er nogen som kunne have interesse i dette kursus. Det er første gang at sådan et kursus skal afholdes i Helsingborg, så derfor tænkte jeg, at der må da være nogen på dette forum som er interesseret ;o) Så vær lidt friske og meld jer til........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2005 Kunne man få lidt flere informationer så som: Fra hvornår starter forløbet (dato)? Hvor langt er forløbet? Hvor mange timer pr gang? Hvor mange gange? Koster det noget? Find selv på mere ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2005 Jeg er tilmeldt et kursus på Folkuni. i helsingborg, men sidst blev det aflyst pga. for lidt tilmelding. Da jeg meget gerne vil lære lidt svensk håber jeg at der er nogen som kunne have interesse i dette kursus. Det er første gang at sådan et kursus skal afholdes i Helsingborg, så derfor tænkte jeg, at der må da være nogen på dette forum som er interesseret ;o) Så vær lidt friske og meld jer til........ Tror sq lige at det er for langt væk! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Streton 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Thomas, nu er det jo ikke alle som er bosiddende i Malmö...... Jeg har lige været inde på Folkuniversitetets hjemmeside, og jeg kan ikke finde oplysninger om kurset, da det ikke længere er på nette, pga. for lidt tilmeldte. Men det var om torsdagen og koster ca 1300 Svkr. Mener at kurset er på 13 uger i alt. Men ringe endelig til Folkuniversitetet og sig, at du er dansker og interesseret i et svensk kursus. Jo flere tilmeldte, des hurtigere bliver et kursus etableret. Jeg får noget papir fra dem en af dagene, så det kan jeg jo lige melde ud om når jeg har modtaget det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morsing 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Streton, umiddelbart lyder det faktisk rimelig interessant - jeg kunne måske godt være frisk på at starte hvis jeg kan få det til at passe med arbejde osv. Hvad tid starter kurserne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Streton 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Det stod til at starte kl 19, så det passede med, at jeg kunne arbejde en time over. Der er ikke meget ved at komme hjem for 1½ time. Jeg vil meget gerne lære svensk, da jeg til tider har svært ved at forstå pædagoger, naboer ect. Jeg er jo bare en jyde, som er flyttet til det store sverige :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morsing 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Har det lidt på samme måde - vil egentlig gerne lige lære det mest væsentlige, da jeg synes det er lidt pinligt at jeg ikke altid forstår hvad svenskerne siger til mig. Men når du får materialet med posten må du gerne lige sige til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Streton 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Jep det skal jeg nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sniperman 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2005 Jeg har også søgt efter et svensk kursus. Hej Dorte Jeg er lige flyttet her til Helsingborg og vil rigtig gerne lære noget mere svensk, så det ville være alle tiders hvis vi fik folkuni med på ideen. Er der noget jeg kan gøre i den forbindelse? Hvem skal jeg kontakte på folkuni? Hilsen Peter Bøgely Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gitte 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2005 Hej Dorte. Jeg meldte mig til for ca.4 mdr. siden, men har endnu ikke hört en lyd fra dem, har du det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Streton 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2005 Hej Dorte Jeg er lige flyttet her til Helsingborg og vil rigtig gerne lære noget mere svensk, så det ville være alle tiders hvis vi fik folkuni med på ideen. Er der noget jeg kan gøre i den forbindelse? Hvem skal jeg kontakte på folkuni? Hilsen Peter Bøgely Hej Peter, jeg ved faktisk ikke lige hvem der sidder med det dernede. Hver gang vi har haft kontakt med dem, er vi taget derned. Så hvis du har mulighed for det, ville det jo være rigtig godt. Til Gitte Nej jeg har intet hørt endnu. Men nu går vi jo også ind i ferie perioder, så mon ikke at de vil prøve at oprette hold efter sommerferien. I givet fald vil jeg stå på listen. Måske også min mand, hvis vi kan finde barnepige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2005 Min kone vil også melde sig til. Så må jeg passe ungen imens. Er der nogen der har snakket med en speciel person siden sidste indlæg? Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2005 Hvorfor ringer I ikke allesammen og tilmelder jer på Folkuniversitet? Så længe ingen melder sig eller spørger på en "Svenska för danskare", så bliver der jo ikke oprettet noget kursus. Jo flere, der melder sig, jo større chance. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2005 Hejsa. Ville lige gøre opmærksom på, at jeg også har meldt mig til. Håber vi får et hold op at stå. Link til tilmeldning: http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=54322 Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2005 37-39? Ved man ikke hvornår det starter? eller hvordan skal det forstås :-) Jeg er på ferie, men kommer hjem i uge 39 og er det der kursetstarter, melder jeg mig osse til, nogle der har fået svar? Winnie eller Karina? Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2005 Jeg har ikke hørt noget endnu. Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2005 Fisker, jeg tror, det skal forstås sådan, at man afventer flere deltagere før man kan sige, hvornår kurset begynder. Så hvis I er interesserede, og endnu ikke har meldt jer til, så er det da bare om at gøre det. I risikerer jo ikke noget ved det. Hvis kurset alligevel ikke bliver til noget p.gr.a. for få deltagere, får I selvfølgeligt jeres penge tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2005 Min kone meldte sig til i går... Der er 5 på holdet så det skulle blive til noget hvis alle 5 betaler ;-) Men kom nu op og meld jer til... Eller pas vores barn så jeg også kan melde mig til :o) Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2005 Det startede vist i midten af september Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Streton 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2005 Så har jeg hørt fra dem. Har fået et girokort på 1200 svkr. Kurset starter torsdag den 15. sep kl 19.30 Det bliver da spændende om en jyde som jeg kan lære svensk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2005 Jeg har også fået brev og glæder mig også til at lære lidt svensk. Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Jeg ville egentlig lige høre om der er nogle af mine medstudenter fra sidste kursus i Helsingborg, som har fået besked om hvornår vi starter op igen?? Og derudover en varm anbefaling til andre fra området der overvejer at lære lidt svensk om at melde sig til. Læreren er hammersød, taler begge sprog og vældig dygtig og derudeover har vi det også hyggeligt sammen. VH Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2006 Jeg kunne da godt være interesseret.. efter 4½ år i det svenske må jeg vel heller snart lære at tale det :D Hvor, hvornår og hvor meget og ikke mindst er det er kursus nr.2 eller kan man komme blank som en nyslået 5 krone :D rent tale mæssigt, for jeg forstår og skriver glimrende svensk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2006 Det er et hold der startede op sidste efterår. Og det er en fortsættelse. Vi bruger mest krudt på at tale svensk og lære lidt om den svenske kultur. Det kan godt være at du ikke vil få så meget ud af det, når du har boet her så længe og kan skrive svensk. Men ellers kan du jo undersøge om der er et hold på endnu højere niveau. Det fpregår på Folkeuniversitetet og de har en glimrende hjemmeside. VH Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2006 jeg skal vist ikke på et højere niveau... jag taler jo ikke "skidtet". Det er ulempen ved at arbejde i en amerikansk virksomhed hvor sproget er dit eget med kollegarene eller engelsk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites