Jump to content
Gio

Sverige indfører rygeforbud d. 1 juni

Recommended Posts

Guest Trine

Ja men hvis man bare husker 6 om dagen, højst 14 genstande om ugen (kvinder) og max ½ liter sodavand:rolleye: så klarer vi det nok.. God pinse:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er helt sikker på at de tåler høj musik meget bedre...
Nej, Palle, migrænikere tåler heller ikke høj musik, parfumeduft (stank), levende og flimrende lys. Men så kan vi jo bare blive hjemme og ikke deltage i livet, ikk.? Jeg plejer ikke at ønske andre ondt, men jeg kunne nu godt tænke mig, at folk som du bare een gang fik et reelt migræneanfald, med opkastninger og 2 dages sygeleje i et mørkt værelse. Især, hvis de også har en mand/kone og 2 børn, der skal passes. Så kom igen og fortæl mig, om det er fair at andre skal forpeste luften med røg og stank. :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

For fanden da, Ulmus... du fatter jo slet ikke hvad jeg skriver ? Jeg skriver jo netop, at folk med migræne heller ikke kan tåle høj musik. At der er andre ting som heller ikke kan anbefales er jo sikkert individuelt. Men, det må jo være lidt svært at gå ud, hvis alle de ting du nævner skal forbydes... Så for at du kan gå ud, så skal vi forbyde følgende: rygning, levende lys, parfume og musik... tro mig ... så vil jeg hellere blive hjemme !!! Det jeg sagde var, at Steen måske skulle være lidt realistisk. Hvis du nu fik migræne af flyvemaskiner, er det så fair de stadig flyver hen over hovedet på dig, eller skal ruterne lægges om ? Nej vel... Måske vi skulle forbyde kantsten, så alle blinde ikke snubler over dem... eller, hvad med hårfarve da det jo kan irritere hovedbunden på allergikere.... Eller, endnu bedre... MAD... folk bli'r fede af det..... Du forsætter selv listen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Palle, du skriver jo netop, at vi KAN tåle det... Husk på, at sarkasme ikke gør sig på skrift - det har jeg lige fået læst og påskrevet om, og jeg kan altså ikke se, at dit indlæg var sarkastisk. :confused: Men du har da ret, migrænikere vælger selv, om de vil gå i byen, det gør vi jo iøvrigt allesammen. Men det gør da ikke noget, at man tænker lidt over, hvad det er man påfører andre mennesker, vel? Jeg bryder mig heller ikke om forbud, men bare lidt omtanke, og hensyn. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det jeg sagde var' date=' at Steen måske skulle være lidt realistisk. Hvis du nu fik migræne af flyvemaskiner, er det så fair de stadig flyver hen over hovedet på dig, eller skal ruterne lægges om ?[/quote'] Du sammenligner noget der er nødvendigt eller i mindste fald til gavn med noget der bare er en dårlig,unødevndig,uøkonomisk,ukollegial,usund vane.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bryder mig heller ikke om forbud, men bare lidt omtanke, og hensyn. :)
Det kan du glemme. På Scandlines er der stadig folk der ryger i ikke rygerområderne, på trods af at alle askebægre er fjernet og der er sat store skilte op. :fight: Nikotinvrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du sammenligner noget der er nødvendigt eller i mindste fald til gavn med noget der bare er en dårlig' date='unødevndig,uøkonomisk,ukollegial,usund vane.[/quote'] Uøkonomisk er det næppe.... Du betaler meget mindre i skat som følge af rygernes bidrag til den store kasse... Jeg ved ikke hvad afgifterne er nedsat til, men før var det vist 60% der gik til statskassen - you do the math yourself. :-) Men den er vel alt det andet:-)) Jeg har bare svært ved at se hvorfor vi skal trække grænsen her, ved rygning, men ikke andre steder? Læste på et tidspunkt at der under flyveforbuddet over U.S.A: efter den 11. september, blev målt gennemsnittemperaturer 2 grader Celsius lavere... Det er sq da noget at tænke over:-/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Ah den går vist ikke Willerup;) Jeg tror nu ikke det regnestykke falder ud til rygernes fordel hvis du tager de udgifter med rygning pålægger sundhedssystemet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg er også sikker på at det pænt går nogenlunde lige op, med de penge i ligger i statskassen via afgift, og de penge som så bliver brugt på at behandle jer bagefter....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, så kan du sammenhold de tal med de redegørelser der viser at rygningen tegner sig for 5-15 procent af det samlede danske sundhedsbudget. (i om egnen af 4-6 milliarder kr. sådan ca med lidt løst hovedregning...) Når du samtidig tager i betragtning at der er stor mangel på læger, sygeplejersker og andet personale på hospitalerne, for slet ikke at snakke om scannere og andet udstyr - og at disse ressourcer kunne være anvendt til behandling af andet sygdom etc.. så begynder regnestykket altså at se lidt anderledes ud. Det er fint nok at Danmark har en dejlig stor brutto indkomst på tobaks salg, men det har desværre en række negative følger der, i min bog, ikke kan opvejes af den "smule" indtjening staten har fra afgifterne. Jeg har fuld respekt for alle de argumenter omkring forhøjet livsnydelse og hvad i rygere ellers kan komme med - og fred være med det. Men lad være med at retfærdiggøre det som en samfundmæssig gevinst. Hvis i donerede de penge i brugte på cigaretter direkte til sundhedsvæsenet ville effekten være langt større. Og husk nu som samfundsmæssig A-borger, at købe cigaretterne i Danmark, og rejs lettere hjem fra ferien ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

nope Nulla... Dino/Dino..... Kig på mit billede... der et er lille Dino skilt på fronten. Til gengæld tør jeg godt love at det er noget af det hurtigste Dino du kan finde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites