Christian A 10 Anmeld indhold Skrevet May 10, 2005 Kære Øresundsfolk Som ny-svensker ønsker jeg info omkring rabat ved at samle sine forsikringer i èt selskab. I så fald hvilket selskab? på forhånd tak (for et dejligt forum) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 10, 2005 Kære Øresundsfolk Som ny-svensker ønsker jeg info omkring rabat ved at samle sine forsikringer i èt selskab. I så fald hvilket selskab? på forhånd tak (for et dejligt forum) Øh JA er svaret... det kan du godt... konceptet er vist det samme som hjemme.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2005 Prøv if - www.if.se Har ingen erfaring med dem, men efter sigende er det et lorteselskab! :-) Har alle mine forsikringer samlet hos SalusAnsvar til en fornuftig pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2005 www.folksam.se har vi gode erfaringer med !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2005 länsforsäkringar Vi får en del rabat hos dem fordi vi har alle sammen der. Vi fik ca. 2500 sek på bilforsikringen osv. Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret May 26, 2005 Jeg er også i Länsforsäkringar, hvor vi har fået rabat på bilerne pga at vi købte hus/indbo forsikring.... Men når du nu sammenligner priser, kan du inder ingen omstændigheder læne dig op af priserne i DK og det skyldes at DÆKNINGEN er VÆSENTLIGT ringere i Sverige på forsikringer end i DK. Bare så du ikke tænker waaaauuuuu hvor jeg sparer meget.........den besparelse ryger når du en dag har skade fx. på dit hus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Camilla Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Hejsa Nu er det sådan at vi skal til at lave budget til banken på torsdag. Og jeg kan ikke finde nogen beregner som ikke kræver et svensk cpr nummer. SÅ tænker jeg om der er nogen af jer der sådan ca. kan sige hvad i betaler i disse forsikringer om året/måneden. Bil MC Hus Indbo Ulykke børn og voksne Det kunne være super lækkert om vi bare har en lille idé? Dan du siger de dækker væsentligt dårligere end i dk. Kan man ikke supplere op så man får samme dækning eller kan det ikke betale sig rent økonomisk? På forhånd mange tak :) Kh. Camilla Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Hejsa Nu er det sådan at vi skal til at lave budget til banken på torsdag. Og jeg kan ikke finde nogen beregner som ikke kræver et svensk cpr nummer. SÅ tænker jeg om der er nogen af jer der sådan ca. kan sige hvad i betaler i disse forsikringer om året/måneden. Bil MC Hus Indbo Ulykke børn og voksne Det kunne være super lækkert om vi bare har en lille idé? Dan du siger de dækker væsentligt dårligere end i dk. Kan man ikke supplere op så man får samme dækning eller kan det ikke betale sig rent økonomisk? På forhånd mange tak :) Kh. Camilla Du kan ikke bruge det til noget, hvad andre betaler i forsikring for deres hus, bil, MC osv. Rent forsikringsmæssigt, så er et hus ikke et hus, og en bil ikke en bil hvis du forstår? Der er mange parametre der spiller ind i de respektive forsikringer, så det er ikke helt så firkantet. F.eks bruger jeg pt 0 (nul) SEK på alle de fem forsikringer tilsammen som du spørger efter, og hvis jeg gav dig det svar (altså 0 SEK/år), så ville det være lige så anvendeligt til jeres budget, som havde jeg skrevet: "regn med 30.000 SEK ialt om året" ;) Mit råd: Ring til et forsikringsselskab, oplys hvor og hvad I bor i, hvad i kører i/på osv, og brug så deres forsikringspriser til jeres budget. God sommer :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Camilla Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Hejsa Okey det var også bare sådan et skøn jeg var ude efter ... Men kan godt se at hvis de afhænger af de faktore så bliver det mere omstændigt .. :) Men tak fordi du lige tog dig tiden til mine spørgsmål ;) Mvh. Camilla Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Tja Jeg betaler ca 12000 for en 2000 Porsche 911, 4000 for en 2004 Audi A3 2.0, 4100 for en villa/hem forsikring. Bor syd for Malmö i en lille flække på 40-50 huse. Ikke at du kan bruge de tal til så meget som allerede skrevet ovenfor Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Camilla - ordentlige selskaber (og større) som fx. Länsforsikringer og Volksam kan oplyse dig nogle ca priser hvis du ringer til dem - også selvom du ikke har personnummer endnu. Det er kun på nettet der blokeres. Dine ulykkesforsikringer kan jeg aboslut kun anbefale at beholde i DK, da de svenske er meget ringere end de danske. Villa/indbo kan du desværre ikke slippe for i Sverige, og det er ikke muligt at supplere med dækninger i DK. Nordea kommer næste år med et forsikringskoncept, og da det er Tryg fra DK der står bag kan vi håbe på at de laver dækninger som i DK (men så bliver prisen selvfølgelig også derefter og ikke som i dag) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Camilla Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Hej Dan Okey men det jeg mente var om man kan lave tillægs forsikringer i sverige så de kommer op og svare til danske dækninger? Det lyder da interessant med Nordea ;) Det er da noget man kender ;) Forresten så du hvad det var for nogle mennesker der var at kigge på huset i weekenden ? .. Det lyder nemlig underligt eftersom vi har reserveret det? Kh. Camilla Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Hej Camilla Nej, du kan ikke købe ekstra dækninger. Der findes forskellige tilvalgsdækninger som derhjemme, men de bringer ikke grunddækningerne op i niveau. Der var to biler, den ene var en grå audi, ellers så ved jeg det ikke. Jeg kørte bare forbi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Dan> Hvad er det du mener ikke er godt nok med den svenske dækning bare lige så man kan gøre sig klar på det. Jeg har for 300sek/år en allrisk så hvis jeg taber mit digicam er det dækket ind. Jeg fik stjålet 3 cykler og et snowboard herhjemme fra og de dækkede lige med det samme uden problever og hurtigt. Er der en som ridser min bil bliver det også fikset. Har du episoder hvor de har været dårlige, for det har jeg ikke, endnu altså. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Camilla Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2005 Hej Nif Hvilken forsikringsselskab har du? Mvh. Camilla Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2005 Det danske forsikringsmarked har udviklet sig meget de seneste 5 år, hvor Sverige allerede inden der var bagefter. På villa kører de med store store afskrivninger selv på huse der fx som mit kun er 25 år gammelt. Der er et hav af ekstra sevricisi rundt omkring på forsikringen, hvor især lækage i Sverige sidestilles med at vilde dyr gående i sin etværelses :-) De har stadig nyværdi/dagsværdi principper, som flere selskaber i DK har gjort op med. På indbo sker der også afskrivninger hurtigere end i DK, selvom Allrisk da er en god dækning (som også fås i DK) bortset fra maxdækningen, som ikke er så stor. (tror den er på ca 35.000) Kravene til låsning osv er skærpede i forhold til DK og når vi snakker ulykkesforsikringer er dækningen så meget dårligere at der ikke er plads på siden her :-) På bil er dækningerne nogenlunde de samme, men det med at få en gratis lånebil når man har en skade, kan man mange steder skyde en hvid pil efter. Det skal man købe en forsikringsdækning for, og den dækker kun 75 %. I DK giver værkstederne jo i dag bare en bil mens din bil laves. Jeg taler kun om forsikringsskader, ikke om service - her får man næsten altid en bil. Det var hvad jeg lige havde tid til at skrive om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2005 Mit hedder Länsforsakringer og jeg har som sagt KUN haft rigtig gode sager med dem hvor jeg er blevet meget overrasket. Men det skal også siges at jeg ikke har haft rigtig brug for hemforsikringen som Dan bla. skriver om. Og hvis det er sådan så håber jeg ikke jeg lige får brug for den andet end det tyveri jeg havde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Camilla Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2005 Hej Dan Nå så fik vi ordnet det hele med banken og har sagt ja til huset ... Så i får en børnetøjs forretning til byen ;) Ville bare lige fortælle det ... Så det er med overtagelse den 31/10 :) Vi skriver under i næste uge :) Kh. Camilla Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites