Christian A 10 Anmeld indhold Skrevet May 10, 2005 Jeg står over for valget at købe (ny) brugt bil. Siden det er min første gang med bilkøb i Sverige har jeg snart gloet mig ihjel på forskellige hjemmesider over brugte biler - er jeg kommet frem til at det skal være en stationcar men hvilket mærke skal jeg vælge? Jeg har 2 mærker på tankerne nemlig Volvo V70 eller en BMW 52.xx hvad kan svare sig, hvordan er det med reserve-dels priserne? Please Advise Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2005 min erfaring er et Volvo er dyrere end BMW i reservedele. GRib knoglen og ring til et volvo og et BMW værksted i swea og hør hvad det koster at få skiftet bremser hele vejen rundt fx? Det giver et lille indblik. Spørg evt på andre ting også. Glem ikke VW. Synes også de byder på noget godt (passat). Mvh Brian www.fotob.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Betze Anmeld indhold Besvaret May 11, 2005 Jeg kører selv Volvo V70 D5, brugte Bilia til at starte med de er meget dyre. Jeg bruger nu et andet sted i indre Malmø der giver jeg 2000 sek for et service besøg. Dog skal min til service for hver 20000 km, så alt efter hvor meget du kører skal du nok lige tage det med i din beregning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2005 Hej, Vi kører i en 2002 e39 bmw 530dA touring og det er en rigtig lækker pendler-bil, godt med plads, lækre sæder og fås med alt tænkeligt udstyr. De kan med fordel nok handles i Tyskland, specielt diesel er der flere af dernede - og selv om vægtafgiften er markant højere i Sverige for diesel end benz, kan det nu godt betale sig med dagens diesel priser. Servicepriser: Olieservice (cirka 25.000 km) -> sek 2139,60 hos Theanders i Lund, inklusive 6.5 liter olie, filter, samt udskiftning af mikrofilter (til klimaanlægget, overvejer lidt at lade dem skifte sidste hver anden gang - de koster 568 for to filtre og 180 for at få dem skiftet og de ser altså ikke særlig "stoppede" ud og det er alligevel 1000 spir inkl moms). Inspection I (cirka 50.000 km) -> 3338,55, inklusive samme som olieservice og så servicen. Herefter kommer så olieservice igen - og så Inspection II (som er en sjat dyrere end I) -forventeligt med cirka samme intervaller. Reservedele: Bremseskiver for - 752 kr/stk Bremseklodser for - 876 kr/stk Bremseskiver bag - 700 kr/stk Bremseklodser bag - 644 kr/stk - 900 kr i arbejdsløn for at skifte skiver+klodser bag Baghjulsleje - 488 kr/stk + 1080 i arbejdsløn for ét leje Kardanaksel - 4260 kr + 1350 i arbejdsløn (ja.. den gik efter 165.000 km!!!!) Alle priser er i sek excl. moms. Vi har haft bilen siden cirka 130.000 km og rundet 180.000 km om lidt, og er fint tilfredse med den, bortset fra at den var smådyr her i foråret (nye bremser hele vejen rundt + baghjusleje + ny kardanaksel!!). Men umiddelbart syntes jeg ikke den er specielt dyrere at få serviceret end den Citroën Xsara jeg kørte i Danmark... Til gengæld noget mere køreglæde! Det med kardanakslen er vist ikke normalt, men BMW ville ikke betale noget pga det relativt høje kilometertal. Derudover har vi fået ny front + bagklap på BMWs regning da der var små rustpletter (og en del stenslag i fronten...). Det kostede ikke 5 øre - og endda inkl. gratis lånebil i de 4 dage de skulle have den. Det syntes jeg er ganske fin service. Selv om vi jo gerne ville fræse rundt i en 8-benet benziner var der jo også lidt økonomi i det og med 13-14 km/L i snit i vores diesel-slæde kombineret med en faktisk rigtig lækker motor med 193 hk og en super-smooth automatgear - ja så var det et godt valg for os. Og den er på ingen måde sløv at køre, kun tomgangslyden er altså lidt diesel agtig. I øvrigt ingen tvivl om at V70 også er en lækker bil... Har dog hørt lidt om problemer med automatgearet (det går i stykker), men ingen konkret erfaring. Vores eget valg-nummer-2 var en A6 2.5 TDI Avant, men der skal man have en ganske ny model, da de ældre diesel motorer (vist nok 2002 og ældre) siges at have en øget tendens til havari. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites