Jump to content
nerland

Bilforsikring til en Fiat

Recommended Posts

Jeg er ved at lave en mini-case om at flytte til sverige. Jeg skriver ud fra en fiktiv familie og har derfor ikke mulighed for at finde oplysninger om prisen på en helforsikring på en ny fiat. familien er i 30'erne. Håber I kan hjælpe. Vh Tina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Du bliver nok nødt til at specificere hvilken slags Fiat der er tale om...
Ja mærke og motor og et postnummer er jo krav. Men det kan sgu ikke være mange tusind.. jeg fandt lige en Stilo den sælges med 3 års vognskade fra ny. Så det skal man lige huske. Kun trafikforsikring de første 3 år.. en 1,6 16V (som vist er den største model i DK;)) hører til i forsikringsklasse 2-11-15 Hvad det betyder aner jeg ikke:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Fandt en ny Fiat Stilo 3-d 1.8 16v Dynamic, kunne ikke finde en 1,6ér;) Ved opslag på nettet med de oplysninger beskrevet nedenfor får jeg denne pris på et postnummer i udkanten af Malmø med en person der er midt i 30'erne. Og det er med det forbehold at de her "opslags ting" ikke kan finde ud af hvor lang tid man har haft kørekort som dansker. Denne her tror vi har haft kørekort i 1 år uden skader. Försäkring Försäkringsperiod Villa/Radhus Personbil 2005-06-01 - 2006-06-01 Ja Regnr Årsmodell Körsträcka waw801 2004 1501 - 2000 mil Omfattning Moment Självrisk Årskostnad Trafik 1000* 2634 Delkasko * 1354 * För mer information om dessa självrisker, se produktinformation för personbil. Summa 3988 Men et bud, husk det er svenske pesetas;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

den bil jeg tænker på, er en fiat dubló family 1,6 (7 pers.), da det er en fiktiv familie i 30'erne, har jeg ikke mulighed for at finde priserne hos forsikringsselskaberne. Derfor spørger jeg her på sunddebat om der er nogen der kender en der har en lignende bil eller komme med et bud på hvad en forsikring vil koste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På'en igen Mørke... Neverland - du kan jo prøve at spørge ovre i biler og mc, om der er nogen, der kører en Fiat Dublo syv-personers blebil. Det er der mange, der gør, selv om de fleste kører Blelingo, men jeg tror ikke, du får nogen til at stå frem... Hvad er der i øvrigt i vejen med forsikringsselskabssitesimuleringer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
den bil jeg tænker på' date=' er en fiat dubló family 1,6 (7 pers.), da det er en fiktiv familie i 30'erne, har jeg ikke mulighed for at finde priserne hos forsikringsselskaberne. Derfor spørger jeg her på sunddebat om der er nogen der kender en der har en lignende bil eller komme med et bud på hvad en forsikring vil koste.[/quote'] Hm det bliver sgu svært at finde sådan en bil herovre;) Undskyld men det er nok ikke den mest solgte i Sverige.... For at jeg kan foretage en beregning skal jeg bruge et registreringsnummer og det kan jeg sgu ette lige finde på den bil du nævner...Og jeg vil sige jeg var yderst heldig på Stiloen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ikke en eneste dublo på Blocket. De bliver revet væk...
Nils din knaldert, det hedder sgu en Doblo...og der er hele 13 hits på blocket.. du kan stadig få fat i en hvis du ikke kan holde fingrene fra denne uimodståelige designperle:rolleye: Fandt en men den er fra 2002 og forsikringen hedder stadig omkring de 4000 SEK med nyerhvervet kørekort.. Så det er nok det nærmeste vi kan komme.... det er jo bare spørgsmålet om en note med rette henvisning. Så kan din bedømmer jo selv prøve at regne det efter;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg også tjekket Blocket med den rigtige stavning og Neverlands "case" går sådan her: Et ungt par i 30-erne med drømme og forhåbninger til livet og til hinanden flytter til Malmö i jagt på lykken. Alt tegner lyst i starten, indtil der pludselig en morgen står en syvpersoners Fiat Doblo konekaret i mørk blå metallic i garagen. Hvordan reagerer en i øvrigt normal ca. 30-årig mand på at flytte til Malmö - og derefter blive stillet over for at skulle køre i en Fiat Doblo? Komme ud til den hver morgen. Se den spjætte fjollet på nøglen. Køre den gennem betalingsanlægget til fuld pris. Andre bilisters blikke. Parkere den foran arbejdspladsen i Ballerup. Kollegernes opfindsomme bemærkninger. Kort sagt en af de mest ekstreme situationer, man overhovedet kan forestille sig et menneske stillet overfor. Det er det, Neverland vil afdække i sin case. Hvornår bryder denne mand sammen? Hvor meget kan han tage? Kan forholdet klare choket, fortvivlelsen og vreden? Og hvad koster forsikringen? Jeg linker til blocket med nogen betænkelighed, for her er billeder, som det kan være svært at glemme. Især den orange 1,6 fra 03 i dårligt lys er svær at ryste af sig, men det er billeder, der hører med til virkeligheden, så... http://www.blocket.se/search?q=doblo&caller=es_s&l=0&city=0&category=4&where=3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Oh skræk og rædsel - hvordan skal han dog nogensinde finde sig vel tilrette i Malmö .. Og hvordan skal vi andre stakkels uskyldige intet anende pendlere dog overleve den initielle og gentagne horrible møde, hver morgen, med en sådan tingest !?!?! Gru, terror ... Beskytter Geneve konventionen ikke mod den form for tortur ?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Beskytter Geneve konventionen ikke mod den form for tortur?
Opskriften: Se den med et rødt logo på, og "Post Danmark" skrevet langs siden...så er dét mareridt by-gones :th2: Men ja...*ryste*...den er godt nok ikke en fryd for øjet. Praktisk, sikkert...men tudehamrendevold-grim. Men i sidste ende er alting vel et spørgsmål om den rette pris :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest mortengh

Nils hvis du ikke vil hjælpe, hvorfor så ikke bruge tiden på noget andet Nils hvis du ikke kan hjælpe eller hvis du bare syntes det er sjovt at gøre grin med andre, hvorfor gør du så ikke det et andet sted. Nerland kan sku da ikke bruge dit pis til noget. Hvis nerland ikke ved hvad en forsikring på en fiat DOBLO (ja det skal også staves rigtigt) koster, hvorfor så ikke lade folk svare der ved noget istedet for dit pis. kan du ikke gå sammen vej som ulmus. VÆK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mortengh - tag dog lige en slapper og læs dog hvad han skriver, før dit pis når den magiske grænse der får æg til at blive hårdkogte på kort tid... Der blev efterlyst et registrerings nummer så der kunne udregnes en præmie - og Nils formåede at sende et link, hvor der var mange muligheder for at vælge udfra. At han ikke lige formår at gøre det kort, er vel totalt lige gyldigt ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu smag og behag. Jeg syntes f.eks. ikke at dit indlæg var hverken konstruktivt eller høfligt - men ikke desto mindre kommenterer jeg det, uden at bede dig om at fise af. Nils' indlæg var humoristisk (lidt ihvertfald), informativt, fyldt af ævl (tonsvis) og selvom det gjorde 'grin' med et spørgsmål - kan hans svar bruges til flere ting. 1. Linket gav de reg. numre der skulle til for at få en forsikrings præmie 2. Hans 'pis' kan enten opfattes som et forsøg på at gøre grin med Nerland. Eller som jeg opfatter det - et forsøg på at informere om at den case som Nerland har sat op, ikke ligefrem er den mest realistiske iforhold til hvad der bliver set af biler på broen. Og hvis der virkeligt pendler en DOBLO henover broen til dagligt, må i da gerne sige til - så skal jeg skal jeg nok stå tidligt op for at se sådan et syn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest mortengh
Jeg beklager' date=' Mortengh, jeg går ingen steder. :tongue2:[/quote'] Okay det er så i orden, og undskyld for at du havnede i denne diskusion det var faktisk ikke meningen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hov hov, hvad gik der galt her?? Det var vist mig der kom med kommentaren om at stave Doblo rigtigt.. Jeg er meget ked af du misforstår tråden Morten. Jeg brugte faktisk ret lang tid på at søge efter først Fiater og senere en Doblo, så hun kunne få hjælp til sin opgave.... At det bliver gjort i et spøgefuld og efter min mening yderst humoristisk sprog gør da bare tråden mere fantastisk... At du så ikke kan se de komiske i tråden er virkelig ærgeligt for dig...Faktum er at der faktisk blev lagt en del seriøst "arbejde" i den.. Tænk hvis alle svar kun måtte indeholde 100% hardcore facts...skod en debatside siger jeg bare..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest mortengh

Det var vist mig der kom med kommentaren om at stave Doblo rigtigt.. Jeg er meget ked af du misforstår tråden Morten. Ved godt det var dig, men nu er det heller ikke dit arbejde/svar jeg er efter men Nils måde at gøre grin med tingene på, Nerland´s navn der bliver lavet om når Nils skriver osv. Og så er han mega hurtig til at skrive noget herinde som så lidt senere viser sig at han har stavet forkert på blocket så han ikke kunne finde det som han ledte efter. Har ikke skrevet noget om jeg syntes dine svar er dårlige eller at du gør grin med nogle. Men lad det da nu ligge, det vil jeg gøre, gider ikke bruge mere tid på det nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres hjælp Grunden til at jeg netop har valgt en Fiat Dublo, 7 pers. er, at jeg skriver ud fra en fiktiv familie som har 4 små børn. Jeg sammenligner familiens årsbudget henholdsvis i Danmark og i Sverige. Da jeg skulle bruge den samme bil i begge lande, var jeg nødt til at vælge en bil som de havde råd til i Danmark. I øvrigt, så bor jeg selv i Malmö og er helt klar over af Fiat nok ikke lige det man vælger som dansker. Har selv en Audi S3.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites