göte_børge 0 Anmeld indhold Skrevet May 8, 2005 Kan någon hjälpa den stackars mona som i Andra Sidan Sundets forum desperat söker pölsa i Malmö? Mona: Hejsan! Jag har en liten fråga och det är; var hittar man mager dansk rullepölse, helst vackad, i Malmö? Det är ganska brottom så om något vet så meddela mig gärna. Tack på förhand! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Det måste vara fler av er som stött in i detta pölseproblem??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Er jeg den eneste, der ikke forstår "helst vackad"? Jeg har en formodning - men det er ikke godt nok ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Nope jeg er usikker på præcist hvilken pølse vi taler om:confused: Desuden er min viden indenfor rullepølser stærkt begrænset.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Vackad betyder vel vakuumpakket (eller hvordan det staves)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Nils - du har bekræftet min formodning - utroligt, hvad der findes at spøjse svenske "forkortelser" - den her var ny - men det bringer ikke nogen løsning til stakkels Mona ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Næh, stakkels Mona. Men rullepølse altså, kan man overhovedet få det i Danmark? Man kan få "flæskeroulade" - sådan en fed fedtet firkantet fanden, der smager python, og som formentlig har myrdet rullepølsen og overtaget dens navn, plads i køledisken og øvrige identitet - deraf udtrykket dødens pølse... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Jeg kan se att, trots många inlägg är själva Pölseproblematiken inte löst. Det är som den stackaren som ville få veta vilka område i Malmö som ligger nära centralstationen. Kom nu, det måste väl finnas någon av er som tröttnat på svensk Göingekorv och letat efter gammal hederlig dansk rullepølse???? Jag vet inte heller vad Mona menar med "vackad". Jag återkommer skyndsamt med svar... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mona Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Tack Nämen Gud vad snälla ni är som hjälper mig på detta sättet. Ni ska ha stort tack! Speciellt Göte_Börge ;) Jag hittade Fläskrulad, ironiskt nog i ett köpcenter 10 minuter från mina föräldrars hus. Och jag som åkt runt i hela stan och letat. Nu hoppas jag min vän i Stockholm blir glad när jag inte kommer tillbaka tomhänt. Nu kanske man stannar här och diskuterar lite andra saker med er eftersom det var så trevliga människor. Tack ännu en gång. Puss och kram! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Ellers må vi få arrangeret en direktimport från Danmark;) Om tullen tillåter det:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mona 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Hahaha, jag tror dom äter den till frukost om dom får tag på den i tullen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret May 10, 2005 Pröv i Netto, jeg har tidigare köbt den i Netto i Lund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mona 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2005 Ok Tack, Jag hittade den på Malmborgs på Mobilia i Malmö fast det var fläskrulad men det sägs vara samma sak. Jag vet inte om den är god, får fråga min vän när han ätit den. :) Kram Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
goingekorv 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2006 Göing in Texas I noticed the comment about göingekorv and wonder if somebody has the recipe as I very much long for it. The "korv" culture in Texas leaves a lot to be desired and I want to make it myself. I orginally come from Glimåkra, Göinge where the local butcher Lars Larsson one time introduced the göingekorv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites