Jump to content
Admin

Silvan

Recommended Posts

Jeg har prøvet i en butik hvor jeg spurgte om man kunne betale med danske penge... Nu havde jeg dem lige ved hånden og kunne ikke se nogle skilte der viste hvilken valuta de modtog... Men i den butik sagde damen, at de ikke ville modtage mine usle danske kroner... Både min kæreste og jeg blev noget chokerede og vi snakkede længe om om vi måske havde misforstået ordet usle... Da vi var herovre tidligere på året for at se på vores lejlighed var vi inde i handlar'n for at købe noget at drikke... Jeg regnede med at de tog visa, men da jeg ville køre kortet igennem sagde manden at jeg ikke kunne betale på den måde... Jeg prøvede at forstå hvorfor, men det måtte jeg bare ikke... Manden efter os var svensk og hans visakort ville han fint tage... Det er sådan nogle ting jeg tænker på hvor de behandler en lidt anderledes...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig været udsat for noget lignende. Nå jeg inde i en svensk butik, så er de utroligt hjælpsom, og det er bestemt ikke fordi jeg snakker svensk. Ordet bra, er vist et af de endste ord både kan skrive og sige :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Madsen, ja jeg har fået din mail... Syntes ikke det der privat besked, er særligt smart... Det burde fremgå lidt tydeligere nå man modtager en... (Ikke hverdag jeg modtager sådan en besked :)) Redigeret... Man skal bare lærer at kigge ordentligt efter... DOH!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Madsen! Jeg synes, det er mærkeligt, at du oplever disse negative ting i de svenske forretninger. Jeg har boet her i 4 år og har aldrig været ude for noget sådant. MEN jeg har nu heller aldrig forventet, at de ville modtage danske penge. Du må nok bare lære at have svenske penge eller et svensk bankkort, når du skal købe ind. Jeg har heller aldrig følt noget pres for at tale svensk her i Malmö. Derimod i resten af Sverige skal man ikke regne med at kunne klare sig på dansk. De forstår det simpelthen ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også man får meget bedre service i Sverige end i DK, de er altid utroligt hjælpsomme og snakker langsomt så man kan forstå dem, men der er vel altid brodne kar imellem og du har vel bare været uheldig... Men de er vel glade nok for alle vores. $$$

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er med udenlandsk VISA kort er, at det vist nok er dyrere for butikken at indløse det end et ditto svensk. Jeg har dog heller ikke haft nogen som helst problemer med at bruge det hvor de skiltede med at de tager VISA kort. Normalt vil de dog ikke lade én hæve noget på et udenlandsk kort, men det har jeg heller ikke det store behov for. Jeg har ikke forsøgt mig med danske penge - men tvivler nu også på at de vil tage dem oppe i Eslöv om omegn hvor vi bor!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at betale med danske penge: Mine søde naboer havde fortalt mig at jeg sikkert kunne betale med danske sedler i de større butikker, så derfor prøvede jeg... Havde 500 kroner med hjemmefra, og da vi ikke har fået en bank herovre endnu ville jeg pvøve at komme af med de danske sedler.. Men hvis de ikke havde fortalt mig det havde jeg heller aldrig overvejret at betale med danske sedler...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites