Admin 12 Anmeld indhold Skrevet May 6, 2005 Så kommer Silvan til Malmö. Ny butik på Fosievägen 2 åbner 16/6 2005. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 ... har været derude... De havde strømafbrydelse og jeg måtte vente i over en time!! Desuden taler de noget ned til en fordi man er dansker... Men så vidt jeg kunne høre var butikschefen dansk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 Strømafbrydelsen kan de nok ikke gøre for! :-) Det der med at tale ned til en fordi man er dansk... Hvordan er det du oplever det? Jeg syntes ikke vi har haft problemer her... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 Jeg har prøvet i en butik hvor jeg spurgte om man kunne betale med danske penge... Nu havde jeg dem lige ved hånden og kunne ikke se nogle skilte der viste hvilken valuta de modtog... Men i den butik sagde damen, at de ikke ville modtage mine usle danske kroner... Både min kæreste og jeg blev noget chokerede og vi snakkede længe om om vi måske havde misforstået ordet usle... Da vi var herovre tidligere på året for at se på vores lejlighed var vi inde i handlar'n for at købe noget at drikke... Jeg regnede med at de tog visa, men da jeg ville køre kortet igennem sagde manden at jeg ikke kunne betale på den måde... Jeg prøvede at forstå hvorfor, men det måtte jeg bare ikke... Manden efter os var svensk og hans visakort ville han fint tage... Det er sådan nogle ting jeg tænker på hvor de behandler en lidt anderledes... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 Jeg har aldrig været udsat for noget lignende. Nå jeg inde i en svensk butik, så er de utroligt hjælpsom, og det er bestemt ikke fordi jeg snakker svensk. Ordet bra, er vist et af de endste ord både kan skrive og sige :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 hehe Ja bra duer altid!! :th2: Har også fået lært lidt efterhånden af vores søde naboer og snakke tal er der heller ingen ben i... Men jeg glæder mig til at kunne det lidt mere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 Hey! Dalbjerg< Har du forresten fået min mail? Jeg sendte dig en besked tidligere i dag... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 Madsen, ja jeg har fået din mail... Syntes ikke det der privat besked, er særligt smart... Det burde fremgå lidt tydeligere nå man modtager en... (Ikke hverdag jeg modtager sådan en besked :)) Redigeret... Man skal bare lærer at kigge ordentligt efter... DOH! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 Doh! ... du kan redigere det sådan at du får besked når der er besked... Og bare lige for god ordens skyld... så er der en mere på vej... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 fandt jeg også selv ud af :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2005 Madsen! Jeg synes, det er mærkeligt, at du oplever disse negative ting i de svenske forretninger. Jeg har boet her i 4 år og har aldrig været ude for noget sådant. MEN jeg har nu heller aldrig forventet, at de ville modtage danske penge. Du må nok bare lære at have svenske penge eller et svensk bankkort, når du skal købe ind. Jeg har heller aldrig følt noget pres for at tale svensk her i Malmö. Derimod i resten af Sverige skal man ikke regne med at kunne klare sig på dansk. De forstår det simpelthen ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2005 Ingen problemer hér med DANSK Visa/Dankort i 1½ år...men jeg har dog aldrig spekuleret på at betale kontant med danske penge i en svensk butik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2005 Jeg synes også man får meget bedre service i Sverige end i DK, de er altid utroligt hjælpsomme og snakker langsomt så man kan forstå dem, men der er vel altid brodne kar imellem og du har vel bare været uheldig... Men de er vel glade nok for alle vores. $$$ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2005 Det der er med udenlandsk VISA kort er, at det vist nok er dyrere for butikken at indløse det end et ditto svensk. Jeg har dog heller ikke haft nogen som helst problemer med at bruge det hvor de skiltede med at de tager VISA kort. Normalt vil de dog ikke lade én hæve noget på et udenlandsk kort, men det har jeg heller ikke det store behov for. Jeg har ikke forsøgt mig med danske penge - men tvivler nu også på at de vil tage dem oppe i Eslöv om omegn hvor vi bor! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2005 Jeg har nu aldrig været ude for ubehageligheder, men jeg har nu heller aldrig snakket dansk eller forsøgt at bruge danske penge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2005 Det med at betale med danske penge: Mine søde naboer havde fortalt mig at jeg sikkert kunne betale med danske sedler i de større butikker, så derfor prøvede jeg... Havde 500 kroner med hjemmefra, og da vi ikke har fået en bank herovre endnu ville jeg pvøve at komme af med de danske sedler.. Men hvis de ikke havde fortalt mig det havde jeg heller aldrig overvejret at betale med danske sedler... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites