Steffen 10 Anmeld indhold Skrevet May 5, 2005 Hvordan foregår det? Køber man bare bilen og bestiller en tid til syn og så kommer der plader på? Og hvordan ser de på tuning? Har fået skrabet pengene sammen til en Supra mk4 og hvis den blir som jeg vil ha den har den 700-800hk og det er jo uden kat eller noget. Og er der ellers noget man skal kigge efter? På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 5, 2005 Hvordan foregår det? Køber man bare bilen og bestiller en tid til syn og så kommer der plader på? Og hvordan ser de på tuning? Har fået skrabet pengene sammen til en Supra mk4 og hvis den blir som jeg vil ha den har den 700-800hk og det er jo uden kat eller noget. Og er der ellers noget man skal kigge efter? På forhånd tak Hvis du skal have inregistreret en bil i Sverige skal den være 100% original. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steffen 10 Anmeld indhold Besvaret May 5, 2005 Hvad så hvis man indregistrere den mens den er 100% std og så går igang hvad siger de så når den skal til syn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 5, 2005 Steen: Den holder ikke. Hvis jeg nu tog min x-bil med til Sverige igen, og udstødningen var en u-original der lige ga´ en ½ pru-hest mere...så mener du ikke jeg kan få den synet? :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 5, 2005 Steen: Den holder ikke. Hvis jeg nu tog min x-bil med til Sverige igen' date=' og udstødningen var en u-original der lige ga´ en ½ pru-hest mere...så mener du ikke jeg kan få den synet? :p[/quote'] Næ, det er jeg ikke sikker på. Jeg var lige ved at blive afvist fordi mit rat var uoriginalt, men han forbarmede sig. Det var ikke en gang nok at jeg havde Tüv godkendelsen på rattet, sagde han.Gio, du ved sq da hvordan svenskerne er med sådan noget :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2005 Hmm... Jeg syntes det lyder lidt vel firkantet. Men okaj...lad os da høre om andre erfaringer. Jeg er sikker på eks. Peter Auto-Ho(use)lst kan komme med yderligere info. For ikke at tale om alle jer andre der har importeret dyt´s fra andre lande til Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2005 Har en kammerat der forsøgte at få en Hartge H47 ind...den gik ikke fordi det var ombygget 540 og dermed ikke original...så noget er der om snakken... Men hvis det er en Supra du vil ha så tag kontakt til nogen af de svenske firmer der specialiserer sig i det. prøv feks: http://www.hotimports-swe.com/ http://www.performancebyz.se/ (dog primært skyline) http://www.extreme-carz.com/ http://www.supramannen.com/viewforum.php?f=13 og et par norske: http://japanimport.no/ http://www.japanauto.no/ God jagt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steffen 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2005 csa - har tjekket et par af de sider der men syntes ikke jeg kunne finde nogle std. tt'er til under 100000 dkk hvorimod de er at finde til 70-80k i UK. Men jeg vil ind og lede videre :) Tak for det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2005 hvilke engelske sider bruger du? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret May 7, 2005 Steffen der findes mange måder at få den Supra indregistreret på... De er bare ikke alle "lige efter bogen". Eneste minus er så bare, at man ikke kan/bør køre særlig meget i bilen i Sverige selvom den er blevet "svensk indregistreret". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steffen 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2005 hvilke engelske sider bruger du? Ebay.co.uk og et par import sider jeg ikk kan huske lige pt (de ligger på min egen comp) Der er der et par at finde en gang imellem til en 6000-9000 pund. Trinity - det lyder godt :) Det er som også bare en bil der skal køres i om sommeren og det bliver for det meste i DK da jeg regner med at få arbejde i KBH engang i næste uge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2005 Ang syn i SV... Så kan det ikke lade sig gøre at syne en bil hvis den ikke er helt org,fra et EU land.. hvis den ikke kommer fra et EU land er det meget svære.. Og de der kan fixe syn af tunet biler mod betalling er kun spørsmål om tid,og så er det ejeren der har et problem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2005 ja de skal vel synes en gang om året..og står med l...rten en gang om året. Men dem der importer og leverer synet, hvordan gør de? ...sælger de kun biler der er helt std? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2005 Ja ellers fusker de.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2005 okay...men når den så er synet første gang...hvordan er reglerne så...kan man så tune så tosset man vil? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2005 CSA: nej det må du heller ikke ..:):):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2005 Peter, sig ikke at sverige har lige så skod regler angående tuning som danmark har, det ville være meget meget trist.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Jo desværre og forsikringen har lov til at slippe for at betale, hvis du køre galt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Også selvom om tuningen er TÜV godkendt, det plejer at være en god målestok for om det er lovligt eller ej... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 ja men det gælder ikke i sv, hvis du spør forsikringen eller VV.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Hvad er så reglerne for "ombyggt fordon" ??? Altså, svenskerne køre jo noget helt vanvittigt nogle gange. Og, jeg kender da et par stykker (bl.a herfra) som har fået indregistreret nogle MR2'ere med +300 hk. Iøvrigt.. er det særlig fedt med højrestyret biler ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Ja og jeg har da også set et par svenske tunere af VAG biler, bla Dahlback racing og en eller anden gut der hedder tommy der laver nogle vilde audi'er , som alle sammen kører rundt på svenske plader... Dvs at man er tvunget til at købe en hurtig standard bil, hvis det er farten man er glad for...:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 De mr2er du snakker om er partys og Henrik..de pillede div ting af dem da de synede dem.. og du kan få montere tun på bilerne ,men det er bare ikke lovligt... samme som pams osv i DK.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 Det lyder helt vildt... Altså... politiet kunne jo knalde 90% af alle de biler der kører på striben i Malmö. Der må være særlige regler vedr. ombyggt fordon, præcis som der er med motorcykler. Altså, man kan jo få registreret de vildeste ting, hvis de bliver godkendt af SFRO Se link http://www.sfro.com/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2005 palle.. ja men ikke hk... ring til dem alle og hør... jeg har prøvet alt for at få reg Kiesa´s supra ,,, men det gik bare ikke..:(:(:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites